Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit wat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit wat?





    Ziet er op het eerste zicht niet slecht uit.
    Velen zullen wel lachen met deze "Broldi-rommel" maar zijn dit nu echt zo een slechte toestellen?

  • #2
    Re: Is dit wat?

    heb ik hier nu vijf minuten geleden geen topic over gezien
    canon 10d, tamron 28-75, sigma 18-50, sigma 135-400, metz 54mz-4, eenvoudig statief en dat alles in een lowepro dryzone 100

    Comment


    • #3
      Re: Is dit wat?

      Oorspronkelijk geplaatst door Roel W
      zijn dit nu echt zo een slechte toestellen?
      JA.

      Meestal zit er een lens in, die helemaal niet lichtsterk is. Ze durven zelfs niet opgeven wat de maximale diafragma-opening is, maar ik heb hier de Lidl-folder liggen van deze week, en op de foto zie ik dat de maximale lensopening f7,2 is. Dat is gewoonlijk niet anders bij een Aldi-camera.
      Door zo'n lens te gebruiken sparen ze heel veel geld uit, want de lenselement(jes) kunnen zo heel klein blijven. Maar dat is voor de gebruiker een flink nadeel, want als je dan een foto wil maken als er niet echt veel licht is, dan gaat de camera altijd de hoogste iso waarde gebruiken (erg veel ruis), en als er nog minder licht is, dan gaat de sluitertijd omhoog, en zit je met bewegingsonscherpte.

      Verder blonken de vorige toestellen niet echt uit in kleurweergave, en als je heel veel geluk had, zat er wel eens een scherpe foto bij .

      Het lijkt heel veel waar voor je geld, maar de meesten die zo'n camera kopen, en toch redelijke foto's willen maken (toch zeker personen die hier op het forum rondhangen) zullen zo teleurgesteld zijn in de resultaten dat ze snel een "echte" digitale camera aanschaffen. Maar dan hebben ze wel 2 keer geld uitgegeven.

      Eén van mijn broers heeft een Lidl-camera, met 5 megapixels (eerder mega-spikkels), en die foto's zijn echt niet om aan te zien .

      Het zijn natuurlijk je eigen centen, en dit is mijn eigen mening (al zitten er hier veel die dezelfde mening hebben, denk ik ).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Is dit wat?

        Dit kopen is gelijk aan geldverspilling.

        Comment


        • #5
          Re: Is dit wat?

          Inderdaad, dan kijk je beter eens in de huidige Makro folder op pagina 5



          Daar staat een leuke Pentax Optio S50 voor €299
          Of een Ixus IIs voor €249

          of op de kortingsbonnen pagina



          daar staat een Minolta Dimage Xt voor €259 (279-20)

          Alle drie volgens mij stuk voor stuk beter dan die Traveller

          Comment


          • #6
            Re: Is dit wat?

            Afblijven is de boodschap, koop liever een goed tweedehandse.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Is dit wat?

              Heb gisteren per toeval nog maar eens zo een Aldi cam in m'n handen gehad, ook een 5 of 6 megapixel. De beelden zijn niet om aan te zien.
              Het scherm is ook niet van de allerhoogste kwaliteit. Ik had gelukkig iets meer detail dan het schermpje aangaf. Er was echter enorme chromatische abberatie (kleurverschuiving), en in de zeer heldere stukken ook nog veel purple fringing. De kleuren waren ook eerlijk gezegd niet je dat...

              De camera was traag voor het weergegeven van het volle resolutie beeld in de play mode (zelfs met foto's op 1280x1024).

              Blijf er gewoon af, en ga, zoals Jover zegt, naar de Makro, en koop één van de bekende merk toestelletjes. Je gaat er zoveel meer plezier aan beleven. Canon: mooie kleurgweergave, handig toestel en goed van beeldkwaliteit, Pentax: lage shutterlag, ...

              Staar je niet blind op MegaPixels, met 3 miljoen pixels kan je al mooie 10x15 foto's laten afdrukken, en zelfs groter indien nodig. Ik heb nog afdrukken gezien bij de plaatselijke fotograaf op een Fuji Frontier minilab van een 2 megapixel toestelleke op 20cm x 30cm. Zelfs van dichtbij kon je nog moeilijk zien dat het "maar" 2 miljoen pixeltjes waren....

              Comment


              • #8
                Re: Is dit wat?

                Hallo,

                Een collega van me heeft zo'n 5.18 Megapixel-model.
                'k Heb er enkele foto's van gezien en ze konden me niet echt bekoren:shutterlag is enorm lang. Opstarttijd is ook vrij lang maar dat is voor mij geen probleem.
                De actiefoto's trokken eerlijk gezegd op niet zo veel. Mijn G3 presteert gigantisch veel beter. Ok, we kunnen die 2 toestellen niet vergelijken maar ook mijn pa zijn c-765 presteert heel wat beter.
                'k Zou me toch bij de gevestigde waarden houden. De prijs zal wel niet zoveel verschillen maar de kwaliteit die je van je foto's zult hebben is heel wat beter. Zelfs een leek zal de verschillen zien denk ik.

                greetz, elo

                Comment


                • #9
                  Re: Is dit wat?

                  we hebben hier nog een coolpix 4300 liggen.

                  ooit aangekocht voor 660€, nu is hij verkrijgbaar voor ong 250€.

                  ik durf men hoofd erop zetten dat dat dingetje veel beter is...
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment

                  Working...
                  X