Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


    'k ga die 'Digital Agfa Optima'-curve es uitproberen
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

    Merci, DH
    Met die curves ga ik ook eens beginnen experimenteren.
    Nikon D70

    Comment


    • #3
      Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
      'k ga die 'Digital Agfa Optima'-curve es uitproberen
      Die ga ik ook eens proberen. Hebt ge die fotos van die bloem gezien
      Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

      Comment


      • #4
        Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

        Dag iedereen,

        Ik werk al geruime tijd met de custom curve van de "Phille", jammer genoeg hier al een tijdje niet meer op deze site te bespeuren. Met deze curve haal je de middentonen naar boven. Ze is zowel bruikbaar bij daglicht als bij flitsen.Je zet dan best je witbalans op "Cloudy +2" maar soms ook op daglicht of preset voor bepaalde doeleinden. Zeer tevreden over en schitterend resultaat.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

          de agfa optima geeft mooie skintones, maar de schaduwpartijen zijn wel iets donkerder...
          in vgl met de D100, waar ik alleen raw mee schiet, rollen de pics er beter kant en klaar uit in jpg op de d70...
          anyway zal nog wat meer foto's moeten trekken om te evalueren...

          Comment


          • #6
            Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
            http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=10976007

            'k ga die 'Digital Agfa Optima'-curve es uitproberen
            Als nieuwe trotse bezitter van de D70 heb ik ook intresse om dit eens uit te proberen maar daar m'n engels en m'n beperkte kennis van dit (voor mij) nieuw toestel , heb ik een paar vraagjes , als ik mag ? Mss zijn dit 'domme' beginners-vragen :

            1.Is dit (digital agfa optima) een software aanpassing die je via update moet laden ? of is dit manueel in te brengen ?
            2.Naar ik kan volgen kan je dus maar 1 type van deze , verschillende 'curve' tegelijk in je toestel 'inladen' ?
            3.Zijn deze curves ergens , gratis , te vinden of is dit een betalende optie ?

            Hopelijk heb ik hier niet teveel 'keemels' "geschoten" !!!

            Alvast bedankt ,
            Ronny
            ***Ne kodak en ne zak...***

            Comment


            • #7
              Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

              Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie
              Als nieuwe trotse bezitter van de D70 heb ik ook intresse om dit eens uit te proberen maar daar m'n engels en m'n beperkte kennis van dit (voor mij) nieuw toestel , heb ik een paar vraagjes , als ik mag ? Mss zijn dit 'domme' beginners-vragen :

              1.Is dit (digital agfa optima) een software aanpassing die je via update moet laden ? of is dit manueel in te brengen ?
              2.Naar ik kan volgen kan je dus maar 1 type van deze , verschillende 'curve' tegelijk in je toestel 'inladen' ?
              3.Zijn deze curves ergens , gratis , te vinden of is dit een betalende optie ?

              Hopelijk heb ik hier niet teveel 'keemels' "geschoten" !!!

              Alvast bedankt ,
              Ronny
              Discover the latest breaking news in the U.S. and around the world — politics, weather, entertainment, lifestyle, finance, sports and much more.


              Comment


              • #8
                Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

                Nog voor de liefhebbers :

                zwart & wit & kleur

                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

                  Voor de geïnteresseerden: http://www.pbase.com/oldskoo1/root.

                  Dit is de Pbase-gallery van de man die onder andere de Optima-curve heeft gemaakt.

                  Op zijn site test en vergelijkt hij nog diverse andere curves, die eveneens kunnen gedownload worden.
                  Last edited by PPoseidon; 17 november 2004, 15:56.
                  Nikonian met D70

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

                    Ik gebruik al een tijdje de white wedding curve. In bepaalde specifieke situaties was de zaak nogal overbelicht, maar dat kon ik dan snel online compenseren door de EV naar beneden te halen.
                    Ik ben benieuwd naar deze Agfa curve.
                    Bedankt voor deze link !

                    Groeten,

                    Nat
                    natwork.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

                      En, is er hier nu al enige ervaring mee ?
                      Welke waren de verwachtingen en welke waren de uitkomsten ?
                      Loont dit de moeite om te gebruiken en is deze hoogwaardiger dan de de curve van Phille, dewelke ik nog altijd de beste vind,
                      thx
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessant voor Nikonians, D70 in 't bijzonder

                        Persoonlijk gebruik ik nog steeds de curve van de Phille, zowel voor buiten- als voor binnenopnames. Heb daar juist nog eens de test gedaan en vind de ProviaD70 ook zeer goed. De laatste trekt alle tonen naar omhoog terwijl die van de Phille zich vooral richt op de middentonen. Met de ProviaD70 kan je bvb. zwart nog zwarter maken. Dit zijn eigenlijk mijn twee préférés.

                        Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment

                        Working...
                        X