Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

    Hallo,

    Zoals gezegd ben ik een newbie, heb hier al wat gelezen maar nog geen definitieve keuzen kunnen maken, ik denk wek (95% zeker) dat ik voor een Nikon D70 ga, maar welk paket, da's de vraag.
    Mischien een zeggen wat ik ermee wil doen: mode foto's (heb een prachtig lief ;-), ze is lezeres in de P deze week) familie foto's, Vakantie foto's ( pas voor de zomer 2005 dus kan nog wachten voor specifieke accessoires)

    Nu ik twijfel voorral tussen 2 pakketen, maar ik ken er dus ni veel van en had graag wat advies, misschien zijn er andere mogelijkheden waar ik niet aan gedacht heb!

    1 - Nikon D70 + Nikon 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED + Nikon 70-300/4-5,6 AF G (1299 euro)

    OF

    2 - Nikon D70 + Nikon 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED + SB-600 Speedlite
    (1279 euro)

    ik denk wel dat een 70-300 lens belangrijk is, maar is dit wel een goeie en is een VR (beeldstabilisator) niet noodzaklijk voor een 300mm? Misschien beter pakket 2 nemen en dan een lens bijkopen (Nikkor of Sigma)? De 18 -70 Lens is een must denk ik, niet? ander sis er ook een kit met 24-120 Vr lens (1299euro)maar is 24 niet wat teveel als basis lens?
    graag jullie mening en tips.

    groetjes
    Nikkon D70 + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 G + SB 600 + Sandisk Ultra II 1 GB

  • #2
    Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

    Ik zou voor 2 kiezen.
    De flits is van enorm belang en de enige die werkt op de D70 buiten de 800 dan.

    dromer

    een trotse D70 bezitter.

    Comment


    • #3
      Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

      Ik zou inderdaad ook voor 2 kiezen. Tegen volgende zomer heb je misschien gespaard voor een lens met iets meer zoom(vakantie) want voor mode en familie denk ik dat je de kitlens veel meer zult gebruiken, alsook de flash.
      BTW De 2 Sigma's Na iTTL, doen het ook uitstekend op de D70 en zijn goedkoper.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

        Is dan een 70-300 lens van geen nut voor modefoto's is die 18-70 genoeg dan? als het nee is dan zou ik nog twijfelen tussen 18 -70 Lens en een 24-120 Vr lens maar is 24 niet wat teveel als basis lens?
        Nikkon D70 + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 G + SB 600 + Sandisk Ultra II 1 GB

        Comment


        • #5
          Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

          ik weet da ik die 18-70mm lens een heeeeeeeel sterke kitlens vind, waarmee ik al enkele schone portretjes getrokken heb. Ik zou ook zeker voor numero 2 gaan.

          Zelf heb ik geen ervaring met die 24 - 120 lens, nadeel is wel da je een stuk groothoek verliest tov de 18 - 70 lens... Groothoek die ik regelmatig gebruik en waarmee je soms aardige effecten kan creëren... Misschien weten anderen hier meer over...

          groetjes

          Dre
          https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

          Comment


          • #6
            Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

            de kitlens is zeker een goeie start
            goeie prijs/kwaliteitsverhouding

            ben nu overgestapt op veel duurdere 17-35 2.8 lens
            maar je moet ergens beginnen hé
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

              ja da's ook waar maar las je de kit neem met de D70 en de 24 -120 VR lens is heb je voor weining geld een VR lens nu de vraag is, is een VR lens nodig voor mode foto's een VR?
              Ik heb gelezen dat E-design die lens gebruikt maar hij heeft ook geen vergelijking met de 18-70.
              zijn er nog mensen met een D70 die mode foto's maken?
              @ Dirtyharry71 verkoop je toevalig je 18-70 niet?
              Nikkon D70 + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 G + SB 600 + Sandisk Ultra II 1 GB

              Comment


              • #8
                Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

                is al verkocht sorry
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

                  Oorspronkelijk geplaatst door jpcolin
                  anders is er ook een kit met 24-120 Vr lens (1299euro)

                  groetjes
                  Ik zou gaan voor deze kit. Deze lens is ideaal voor modelfotografie en als ge toch zo een schoon lief hebt, ga je toch nie veel paddestoelen trekken

                  Zou dan later eventueel een andere lens bijkopen ( ik ben nu ook op zoek naar een bijkomende lens ) die beter is dan de 70 - 300 die bij die kit zit. Die kost ongeveer 180 €, maar veel moet je daar waarschijnlijk niet van verwachten. Zou schijnbaar al plastiek zijn, tot lenzen toe.
                  Groeten, Gino
                  http://www.e-designstudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

                    nu weet ik het ook ni meer zenne,
                    ik denk ook wel dat die 70-300 van 180 euro ni echt deftig moet zijn!
                    er is ook eentje van 400en euro, die zal wel al beter zijnhe.

                    maar kom nu weet ik he tnog ni tussen de 18-70 en 24-120 VR, ik ben bang dat 24 wat veel gaat zijn want het is in feite 24*1.5=36!
                    voor foto's binnen (familiefeesten) enzo vrees ik dat het wa veel gaat zijn.

                    nog meningen? heeft die 24-120 VR voordelen t.o. de 18-70 voor mode foto's?
                    Nikkon D70 + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 G + SB 600 + Sandisk Ultra II 1 GB

                    Comment


                    • #11
                      Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

                      Oorspronkelijk geplaatst door jpcolin
                      heeft die 24-120 VR voordelen t.o. de 18-70 voor mode foto's?
                      Ja
                      1. Die 120
                      2. Die VR

                      Denk ook wel dat het gebruikte materiaal veel robuuster zal zijn, de lenzen zelf van betere kwaliteit zullen zijn enz...

                      Weet niet van welke omgeving je bent, maar het beste wat je kunt doen:
                      Ga naar de betreffende winkel en vraag om ze alletwee ter plaatse eens uit te proberen.
                      De winkel waar ik al mijn materiaal koop ( Art & Craft - Mariakerke ) zorgt er in ieder geval voor dat je eens kan testen.
                      Groeten, Gino
                      http://www.e-designstudio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

                        Mening van Canon-Jan:

                        Ik fotografeer nu reeds meer dan een jaar met een minimum van 24 mm.

                        En bij Canon is dat 24 * 1,6 = 38,4 mm.

                        Ik probeer mij voor te stellen dat uw model zodanig breed is dat ge een echte breedhoek lens nodig hebt...

                        Maar het lukt me niet echt.

                        Jan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                          Ik probeer mij voor te stellen dat uw model zodanig breed is dat ge een echte breedhoek lens nodig hebt...

                          Maar het lukt me niet echt.

                          Jan.
                          Dat hangt er van af hoe dicht je op dat lief gaat zitten.

                          seppuku.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

                            ik zou gaan voor pakket 2 gaan.

                            die kitlens is echt wel goed hoor. ik denk dat je meer "waar" voor je geld gaat hebben met die sb600 dan met die 70-300 lens. die is dus niet zo goed.
                            leer eerst je d70 kennen en een flits hebde altijd wel nodig en beslis dan of je een zoom wil hebben. ik zou je de 70-200VR aanraden.

                            ma be e ferm lief als de uwe moet dat allemaal simpel zijn hé:

                            ge neemt een paar foto's met de kitlen en de sb600 flits. die verkoopt ge en ge koopt u een
                            nikor AFS 28-70 f/2.8D. voor 1500 euro me een paar sb800's 399 euro het stuk
                            en dan komt die nikor 70-200Vr wel van zelf.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Newbie wil toestel kopen, een D70 met??

                              ja maar ik ken er dus niks van is da over het algemeen ni teveel om mode foto's te maken die 24 (36mm)?
                              want die lens lijkt me toch beter dan de standaart 18-70.
                              volgens E-DesignStudio is dat perfectmaar ik graag meer dan 1 mening gehad
                              Nikkon D70 + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 G + SB 600 + Sandisk Ultra II 1 GB

                              Comment

                              Working...
                              X