Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens kopen voor Nikon D100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens kopen voor Nikon D100

    Hallo,

    Aangezien ik voornamelijk modelfotografie doe heb ik mij bij aankoop als lens de Nikon AFS VR 24-120 f/3.5-5.6G aangeschaft waar ik trouwens heel tevreden van ben.

    Nu zou ik me graag een bijkomende lens willen aanschaffen voor bvb. het nemen van foto's op reis, maar voornamelijk voor het maken van modelfoto's waar je niet zo dichtbij kan geraken.
    Enkele voorbeelden, eroticabeurzen, podium, body-paint beurzen enz...

    Welke raden jullie me aan. Lens zou goede kwaliteit moeten geven, maar betaalbaar blijven he ( geen 2.000 € )
    Groeten, Gino
    http://www.e-designstudio.be

  • #2
    Re: Welke lens kopen voor Nikon D100

    Deze misschien:

    Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR

    wel niet zo lichtsterk (beurzen meestal vrij donker) maar VR zal wel wat compenseren.

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens kopen voor Nikon D100

      Ik was zondag op het BodyPaint festival in Putte en was begonnen met een 70-200/2.8 maar heb die rap verwisseld voor de 18-70, omdat de de anders te close begon. Ik moet zeggen dat dat wel in de wandelgangen was. Voor het podium(ik was toen reeds vertrokken wegens andere verplichtingen later op de avond) zou die 70-200 waarschijnlijk wel goed geweest zijn.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens kopen voor Nikon D100

        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae
        Deze misschien:

        Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR
        Knappe lens. Al eens voor gebeld ... Lijstprijs = 2300 €
        Groeten, Gino
        http://www.e-designstudio.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens kopen voor Nikon D100

          Klopt wat Hub zegt, ik heb daar uitsluitend met de 17-35mm getrokken, was er ook heel donker soms!

          Een 70-200 2.8 VR maar $$$ , staat ook nog op mijn st.niklaas? lijstje, maar voor het ware veld-werk en betaalbaar ben ik erg tevreden over de 50-500mm in goede lichtomstandigheden.

          Gelieve wel eerst een cursus gewichtheffen te volgen en dit is geen grap...

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens kopen voor Nikon D100

            Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio
            Knappe lens. Al eens voor gebeld ... Lijstprijs = 2300 €
            jaja lijstprijs, na 10 seconden vond ik al een prijs van 1350€ all in

            Die sigma 70-200 had ik ook in gedachten, maat niet zoveel meer tele ivm je 24-120mm

            Greetz

            Sam Jae

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens kopen voor Nikon D100

              Omdat ik niet met Nikon werk heb ik geen ervaring met de juiste type benamingen, daar kan ik je enkel een algemeen advies geven: ga voor een type lens 70 - 200 mm bij een opening F2.8, kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs, maar lenzen zijn een goede investering. Dit is een type lens dat niet in je tas mag ontbreken, ik heb 70-200 F2.8 L USM van Canon uiteraard, maar weet dat dit een lens is die ook op volle opening zeer bruikbare beelden geeft.
              Lichtsterke optiek is altijd in het voordeel.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens kopen voor Nikon D100

                Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio
                Aangezien ik voornamelijk modelfotografie doe heb ik mij bij aankoop als lens de Nikon AFS VR 24-120 f/3.5-5.6G aangeschaft waar ik trouwens heel tevreden van ben.
                de 24-120 VR is op mijn D-100 net de allround vakantielens ! .. portretjes neem ik meestal met de 85mm f 1,8 prime lens. Als het dichtbij moet is er de Bigma (50-500) .. maar die vraagt wel licht .. niet echt voor indoor toestanden zoals bodypaint etc. eerder voor natuur. De 70-200 f2.8 VR is dan weer ideaal als lichtsterke tele, maar die kost te veel voor mijn budget .. als ik die nodig heb, dan leen ik ze wel even.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens kopen voor Nikon D100

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                  Omdat ik niet met Nikon werk heb ik geen ervaring met de juiste type benamingen, daar kan ik je enkel een algemeen advies geven: ga voor een type lens 70 - 200 mm bij een opening F2.8, kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs, maar lenzen zijn een goede investering. Dit is een type lens dat niet in je tas mag ontbreken, ik heb 70-200 F2.8 L USM van Canon uiteraard, maar weet dat dit een lens is die ook op volle opening zeer bruikbare beelden geeft.
                  Lichtsterke optiek is altijd in het voordeel.
                  Als ik binnen trek(bedoel binnen in een zaal, niet huiskamer) heb ik een goeie. Een iets oudere Tamron 35-105/2.8. Ideaal voor zulk een binnen event als de body paint(natuurlijk niet als met binnen, in het sportpaleis wordt bedoeld ) Het noodlot van de zondag, wou niet alleen dat ik geen reserve pillen voor mijne flash bij had, maar die Tamron ook niet

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment

                  Working...
                  X