Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D met 18-55mm & extra 55-200mm // Of toch D70?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300D met 18-55mm & extra 55-200mm // Of toch D70?

    Wat denken jullie van de 300D met deze extra EF-S lens? Is het de moeite waard voor die extra lens erbij te nemen?
    Dit zou komen op een 1350 euro ongeveer en zonder deze extra lens is het ongeveer een 1030 euro. Je krijgt ook 100 euro cashback van Canon.

    Of zou ik toch maar beter voor de D70 van Nikon gaan?
    Last edited by aikon; 12 november 2004, 10:38. Reden: Kleine update
    Canon 300D
    Canon 18-55mm
    Canon 70-300mm

  • #2
    Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

    Wat je hier vraagt is in mijn ogen een verschrikkelijk moeilijke vraag om te beantwoorden. En dan komt er nog bij dat alles afhangt van jouw voorkeuren, gedrag en smaak.

    Om te beginnen kan je al 100€ extra uitsparen door bij acfoto te kopen (nog lager kan misschien ook ergens anders) daar staat die kit aan 1221€.

    De lenzen die bij die 300D zitten zijn geen toplenzen maar misschien wil je die ook niet en heb je ze absoluut niet nodig. Begrijp mij ook niet verkeerd ik zeg niet dat ze slecht zijn he integendeel voor het geld dat ze kosten zijn ze erg goed! Maar het zijn goedkopere lenzen en de kwaliteit is dus niet de top ook niet. Maak dus voor jezelf uit wat je wil van je lenzen en wat ze moeten kunnen.
    Maar de kans is groot dat deze lenzen voldoen aan je behoeftes. Aan lenzen kan je zoveel geld uitgeven als je wil maar alleen jij kan inschatten wat goed genoeg voor je is of niet.

    De D70 waarover je het hebt is veronderstel ik met 18-70 lens. Als je zegt ik koop dit en niets anders meer is de oplossing met de 300D voor mij veruit de interessantste gezien ze ongeveer evenveel kosten maar in dat geval de 300D met 2 lenzen je meer mogelijkheden geeft. Anderzijds als je meer gaat investeren kan de D70 oplossing de bovenhand halen want met gelijke uitrusting in lenzen gaat de D70 je de meeste mogelijkheden geven want de 300D is beperkt in zijn settings. Hij heeft ze allemaal wel maar je kan ze niet op alle manieren combineren. En dan heeft de D70 het voordeel. Maar of dat dan de meerkost waard is kan ook alleen jij bepalen.

    Bepaal dus eerst misschien wat je gaat kopen en hoe je de toekomst ziet. Dan kan de keuze al duidelijk zijn. Twijfel je nog ga dan na met welk systeem en merk je jezelf het beste voelt. Ook dan kan de keuze weer eenvoudig zijn. Iedereen heeft zo zijn redenen om voor een bepaald merk te kiezen en ik bijvoorbeeld heb in elk geval het liefst een canon op dit moment maar dat hoeft voor jou absoluut niet waar te zijn. Wie weet heb jij het liefste een olympus, nikon, fuji, pentax, minolta enz....

    Comment


    • #3
      Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

      Ik heb momenteel nog een oude analoge Olympus SLR , helaas niet met verwisselbare lens.

      Ik hou het vooral bij natuurfotografie en objectfotografie. Ik heb het dan ook voornamelijk voor warme kleuren. Mijn laatste vakantie in Zweden was nogal tegengevallen op vlak van foto's, veel mislukte en al mijn foto's van het Vasamuseam zijn mislukt wegens onderbelicht camera bleek stuk. Ik wil dit niet nog eens voorhebben en dus een heleboel foto's trekken bij mijn volgende bezoek aan scandinavië komdende zomer of winter.

      Wat betrefd de prijs, ik kan in de winkel waar ik zou gaan (ben even de naam kwijt, maar hij is in Hasselt) steeds de laagste prijs krijgen, moet gewoon even melden als hij elders goedkoper is en zoeken zij dat even op

      Maar zijn de canon en de nikon lenzen op dezelfde standaard gebaseerd?
      Canon 300D
      Canon 18-55mm
      Canon 70-300mm

      Comment


      • #4
        Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

        Ik begrijp niet wat je vraagt met gebaseerd op dezelfde standaarden? Ze zijn alvast niet inwisselbaar canon lenzen passen enkel op een canon. En dat is zo voor alle merken behalve Fuji die een nikon body gebruiken voor hun camera en zodoende werken met nikon lenzen.

        Ivm de lenzen als je het vergelijkt met analoge fotografie is het belangrijk te weten dat het bereik niet overeenkomt met analoog. Die 18mm is in vergelijking met digitaal geen 18mm meer maar digitaal 27-28.8 mm naargelang het merk.

        Wat voor groethoek belangrijk is om te weten. In tele is het natuurlijk leuk want ide 200 mm canon lens is op een 300D eigenlijk al een 320mm lens.

        Dus de mm bij nikon steeds vermenigvuldigen met 1.5 en bij canon met 1.6 bij olympus zelfs met 2 maar dat is een speciaal geval.

        Er zijn binnenkort wel een hele reeks nieuwe camera's die gaan gelanceerd worden door onderandere olympus, Pentax en Minolte die zich ook in deze categorie van camera's gaan begeven. Dat kan dus voor jou ook interessant zijn.

        Comment


        • #5
          Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

          Ik denk echter dat ik mij toch misschien op het Canon vlak ga houden, gezien de grote 2e-hands markt van lenzen en filters...

          Ik ga hem deze namiddag eens testen en dan kan ik het effect van de verschillende lenzen ook nog eens uittesten.
          De eerste lens die zeker bij in mijn collectie zou komen is dan een kleine macrolens, een beetje onmisbaar voor een beetje natuurliefhebber

          Trotse eigenaars mogen hier dan ook toch nog even hun mening spuien over de 300D , met de voor en/of nadelen die ze al ondervonden hebben Maar zelf denk ik dat dit een goede camera is voor op langere termijn
          Last edited by aikon; 9 november 2004, 09:43.
          Canon 300D
          Canon 18-55mm
          Canon 70-300mm

          Comment


          • #6
            Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

            Trotse eigenaars mogen hier dan ook toch nog even hun mening spuien over de 300D , met de voor en/of nadelen die ze al ondervonden hebben Maar zelf denk ik dat dit een goede camera is voor op langere termijn
            Ik ben het eens dat Canon een goede keuze is, momenteel koploper op digitaal gebied, prima L lenzen die toch nog iets goedkoper zijn dan de top Nikon lenzen.

            Ik ben het niet eens dat een 300D een body is voor langere termijn, integendeel ik zou de 300D zien als een springplank, die je de tijd geeft om een behoorlijk glasservies aan te kopen om je voor te bereiden op een nieuwe body, waarschijnlijk binnen één jaar of zo. Vandaar dat ik ni zo te vinden ben voor een S mount, die dus alleen bruikbaar gaat zijn op 1.6 crop sensoren.
            Vanaf de 300 D en nu ook op de 20D Indien je lenzen aankoopt die kunnen dienen voor een full frame ben je zeker dat deze ook kunnen dienen op alle body's van de EOS reeks.

            Het gaat zo snel in het digitale wereldje dat het een utopie is te geloven dat een body goed is voor een langere periode.

            my2cents.
            Last edited by Digipics357; 9 november 2004, 10:04.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

              Oorspronkelijk geplaatst door aikon
              Trotse eigenaars mogen hier dan ook toch nog even hun mening spuien over de 300D , met de voor en/of nadelen die ze al ondervonden hebben Maar zelf denk ik dat dit een goede camera is voor op langere termijn
              Ik heb zelf de 300d met de 18-55 en de 55-200 mm lens , en ben er uiternate tevrden over. Gebruik hem voor diverse doeleinden , en vind de fotokwaliteit prima.
              Als je wat voorbeeld foto's wilt zien , die met de 55-200 gemaakt zijn , kijk dan even op mijn site. Daar staan foto's die ( vrijwel ) allemaal gemaakt zijn met de 300D i.c.m. de 18-55 of 55-200mm lens. De foto's van de leeuwen in Artis zijn bijvoorbeeld gemaakt met de 55-200 ......

              Mijn Site
              Last edited by Hanske; 9 november 2004, 10:26.
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

              Comment


              • #8
                Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

                Ik ben heel tevreden over mijn 300D, maar er is toch wel één ding dat me af en toe stoort, en dat is het trage wegschrijven én een kleine buffer. 4 foto's snel (is ook relatief natuurlijk) achter elkaar is geen probleem, maar daarna is het enkele seconden wachten tussen elke foto. In veel situaties trek je geen foto's tegen dat tempo, maar als het wel nodig is, kan het knap vervelend zijn. Ik denk dat de D70 op dat gebied een pak beter presteert (een antwoordje van een D70-eigenaar?). Als ik meer centjes had gehad, had ik een D70 gekocht. Of nee, een 20D. Of nee, een 1Ds. Of...
                Het hangt er dus van af wat voor foto's je wil gaan nemen want het heeft geen zin meer te betalen voor iets wat je niet gebruikt. Dan kan je het extra geld beter aan lenzen uitgeven (mi belangrijker dan de body).

                PS: die grap van een digitale camera voor op langere termijn vond ik wel een goeie!
                NaXX

                Comment


                • #9
                  Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

                  @Digipics357 : ik begrijp je standpunt van instapcamera, maar je moet ook eenbeetje rekening houden met het hele beperkte budget van een arm studentje als ik ik werk wekelijks 18 uurtjes om zo'n camera aan te schaffen... En als men dan ook nog eens een kleinnood wilt sparen...

                  @Hanske : Tussen die artis foto's zitten een aantal mooie exemplaren hoor! Die 55-200mm lens ziet er zeker goed uit, heb je ergens ook een full size pic staan? Van IMG_2996.jpg of IMG_2997.jpg bvb.
                  Heb jij bij je cam een kaartje van 256mb gekregen? En is die cashback vlot verlopen?

                  Ik hoop dat ik deze namiddag ook snel een paar shots kan nemen met zo'n testcam om te zien wat de resultaten zijn
                  Canon 300D
                  Canon 18-55mm
                  Canon 70-300mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door aikon

                    @Hanske : heb je ergens ook een full size pic staan? Van IMG_2996.jpg of IMG_2997.jpg bvb.
                    Heb jij bij je cam een kaartje van 256mb gekregen? En is die cashback vlot verlopen?

                    Ik hoop dat ik deze namiddag ook snel een paar shots kan nemen met zo'n testcam om te zien wat de resultaten zijn
                    Full Size Leeuw

                    In bovenstaand album kun je een full size foto van de leeuw bekijken. Kies daarvoor de foto van de leeuw , en klik daarna op "original".

                    De 256 MB kaart en de cashback ging voor mij niet op , omdat ik mijn camera in Mei van dit jaar besteld had ..........
                    Last edited by Hanske; 9 november 2004, 12:35.
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

                      Ik denk voor natuur dat de 300D zeker een goede keuze is. De 18-55mm moet je er bijnemen want met de 55-200mm heb je geen groothoek. Of je kan ook enkel de body + bv. 28-200mm dan heb je al wat meer groothoek.
                      Voor sport is hij iets wat minder. Omdat je AL SERVO moet gebruiken en daar heb je geen controle over op de 300D.
                      Voor een CF card zou ik een sanddisk 512mb (geen ultra II, een gewone is snel genoeg) opteren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

                        Ik heb een 300d met 18-55 en een 70-300 en sinds kort een 28-135 Is maar die laatste heb ik door allerlei problemen nog niet kunnen testen.

                        op mijn site kan u enkele foto's bekijken vooral de tijgers en de leeuwen in het album zoo zijn 300 getrokken evenals het album paradisio en planckendael.

                        ps foto's zijn geen top maar je kan er altijd naar kijken natuurlijk.
                        Last edited by Henri; 9 november 2004, 13:43.
                        Groetjes
                        http://www.vehe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

                          Een paar nadelen van een 300D zijn, traag opstarten, te kleine buffer (heb ik maar 2 keer problemen mee gehad, dus dat valt wel mee), bij het gebruik van de flitser kan je niets aanpassen, en ook kan je zelf niet kiezen of er One Shot AF, AI Servo, of AI focus wordt gebruikt, want dat hangt samen met het gebruikte programma.

                          Maar je kan er wel mooie foto's mee maken .

                          De kitlens is niet echt slecht (toch niet voor die prijs), maar nu ik een Sigma 18-50 f2,8 heb, gebruik ik die toch niet meer. De 28-135 IS gebruik ik het meest, en de 100-400L wordt vooral voor natuur of (motor)sportfoto's gebruikt.

                          In mijn Fotopic-album staan foto's genoeg, in uiteenlopende omstandigheden .

                          Ik ben wel aan het sparen voor een 20D, maar dat zal nog een tijdje duren .
                          Last edited by Black B@ndit; 9 november 2004, 16:50.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                            Ik ben wel aan het sparen voor een D20, maar dat zal nog een tijdje duren .
                            [Off topic]

                            Er was de D30, dan kwam de D60, vervolgens kwam er de D70 en de D100(of was het andersom )
                            Waar ga je die D20 ergens vanonder het stof halen?

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 300D met 18-55mm & extra 55-200mm

                              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                              [Off topic]

                              Er was de D30, dan kwam de D60, vervolgens kwam er de D70 en de D100(of was het andersom )
                              Waar ga je die D20 ergens vanonder het stof halen?

                              Hubert
                              Is ondertussen aangepast
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X