Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 300d op microscoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 300d op microscoop

    ik heb een canon eos 300 d gekocht en wil deze op een microscoop montere dit is namelijk mogelijk en je kan er dan ook foto's van mee via de pc trekken maar je kan niet zien wat je trekt op je pc vooraleer je de foto's genomen hebt weet iemand hier of er een soort van programma is waar ik zogegz via de canon mee kan filmen zodat ik kan zien wat ik in beeld heb en hoe ik ingezoomd ben of betstaat er iets dat je tussen de canon en de microscoop plaats dat samen afgesteld is met de canon

    alvast bedankt

  • #2
    Re: canon eos 300d op microscoop

    Met een reflexcamera kan je op het schermpje alleen de foto bekijken nadat die gemaakt is. De spiegel zit in de weg, en die klapt alleen op tijdens het maken van een foto.
    Om te bekijken wat er op de foto zal komen, kan er dus alleen maar door de zoeker gekeken worden.



    (Is er soms een probleem met je klavier, want zo'n heel lange zin, zonder puntjes en komma's, die is niet gemakkelijk te lezen .)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 300d op microscoop

      Kan je ons eens vertellen hoe je 300D op een microscoop aansluit ?
      Lijkt me geweldig leuk ....

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 300d op microscoop

        hallo

        Als je microscoop een 3de tubus heeft kan je hem via een hulpstuk gewoon op je microscoop monteren.
        En de 3 de tubus zal dan het beeld vpor je canon 3de vergroten of je kan natuurlijk er altijd ook een macroring tussenplaatsen , bij mij is het de bedoeling om er micromounts mee te fotograferen dit zijn zeer kleine mineralen die je bijna niet of helemaal niet met het oog kan zien .
        Maar het is alleen wreed ambetant als je iedere keer boven je microscoop moet gaan hangen om te kunnen zien wat je van foto neemt daarom dat ik naar iets aan het zoeken ben zodat je wel kan zien wat je in beeld hebt .


        alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 300d op microscoop

          Je hebt wel een soort toestelletje die je op je zoeker kan zetten en die kan je dan aan je TV hangen... Heb dit ooit zo in school gehad.
          Canon 300D
          Canon 18-55mm
          Canon 70-300mm

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 300d op microscoop

            Misschien kan een hoekzoeker een oplossing zijn voor uw probleem.
            Dan buig je het beeld met 90 graden om zodat je indien de camera zuiver horizontaal boven de microscoop staat een inblik mogelijk is op ooghoogte.

            Dit is een optisch hulpmiddel, geen electronisch.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: canon eos 300d op microscoop

              Hier http://www.geokring.nl/mineralen/mic...otografie.html zie je hoe dat in zijn werk gaat en met welke apparatuur.
              Maar als je je 300D op je pc aansluit dan kun je met de Canon remote software toch foto's maken (met het PC scherm als zoeker ?), allé, dat dacht ik toch.

              Ludovic
              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
              BD0118BE

              Comment


              • #8
                Re: canon eos 300d op microscoop

                Oorspronkelijk geplaatst door igor
                Hier [url]Maar als je je 300D op je pc aansluit dan kun je met de Canon remote software toch foto's maken (met het PC scherm als zoeker ?), allé, dat dacht ik toch.

                Ludovic
                Nope... is helaas niet mogelijk ! je kunt alleen door de zoeker kijken haar hetgene je gat fotograferen !
                Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                Comment


                • #9
                  Re: canon eos 300d op microscoop

                  Oorspronkelijk geplaatst door mauske
                  Nope... is helaas niet mogelijk ! je kunt alleen door de zoeker kijken haar hetgene je gat fotograferen !
                  Oei, heb ik me daar even (lelijk) vergist.
                  Maar ...
                  "haar hetgene je gat fotograferen"
                  Is ook niet de bedoeling denk ik zo ...

                  Ludovic
                  EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                  BD0118BE

                  Comment

                  Working...
                  X