Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ3 of FZ20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ3 of FZ20

    Zijn er kenners die me een tip kunnen geven waarom ik een FZ20 zou moeten kopen i.p.v. een FZ3 ?
    Voor zover ik kan zien is het verschil 5Mpix tov 3Mpix en 2" monitor tov 1.5" monitor.
    Prijsverschil : 200,-EUR.
    Txs !
    Wim
    Henk (Minolta something)

  • #2
    Re: Panasonic FZ3 of FZ20

    niet vergeten dat de fz3 van plastic is,en de fz20 van metaal,op de fz 20 kan ook nog een externe flash.

    Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ3 of FZ20

      Hallo
      Ikzelf heb de FZ10 en ben er zeer gelukkig mee.
      Maar waarom ook eens niet kijken naar de FZ15 deze heeft 4mil. pixels en zit dus tussen de twee in. Of zelfs nu nog de FZ10 en is reeds gedaald inprijs .
      Is maar een idee Hoor

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic FZ3 of FZ20

        Ik denk dat men dat heel kort kan samenvatten..

        De Fz3 heeft maar 1 voordeel.
        Klein en licht.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic FZ3 of FZ20

          Bedankt voor de talrijke reacties
          Ik heb me gisteren de FZ20 aangeschaft bij Ingo - toptoestel, alleszins in vergelijking met mijn vorige Dimage Z1.
          Greetz,
          Wim
          Henk (Minolta something)

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic FZ3 of FZ20

            Inderdaad Wim,

            schitterend toestel. Ik heb mij trouwens gisteren ook 1 aangeschaft bij Top-foto.

            Kenneth
            Panasonic Lumix DMC FZ50 + Nikon D90 18-200, Nikkor 17-55 f/2

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic FZ3 of FZ20

              Wat zijn jullie ervaringen met die Panasonic???? Ben van plan om ook een aan te schaffen.

              grtz

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic FZ3 of FZ20

                Aan de hand van de positieve reacties op de DPreview.com (http://www.dpreview.com/reviews/read...asonic_dmcfz20 ) heb ik mij ook een FZ20 aangeschaft een dag of 2 terug.
                Veel heb ik nog niet kunnen testen, maar dat komt wel

                Heeft iemand er extra accessoires bijgekocht, zoals een AC-adapter, MC bescherming, ND filter, extra batt???

                Indien iemand een goede winkel weet zijn in oost-vlaanderen, tips zijn welkom!

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic FZ3 of FZ20

                  Hallo,
                  hoe zit het nu met de FZ20,ik las net de specs en zag dat ie geen RAW ondersteund wel TIFF,is dit geen nadeel.

                  Uit ervaring met de Fuji f602 weet ik dat opnemen in Tiff nogal veel tijd in beslag neemt,hoe zit het met een TIFF van op de FZ20.


                  Mvg.
                  Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                  Mijn website.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic FZ3 of FZ20

                    Leuk! Ik wil dus ook een Panasonic FZ ?? ...en dat weet ik dus nog niet.

                    De FZ3 is idd lichter en heeft 3 miljoen pixels. De FZ15 heeft 4 miljoen pixels en geen flitsschoen.
                    De "roddel" gaat dat de FZ15 minder onderhevig is aan ruis op iso 400 dan de FZ20 omdat hij maar 4 miljoen pixels heeft op dezelfde oppervlakte, maar een effectieve vergelijking heb ik nog nergens gevonden.
                    Een tweedehands FZ10 met ook 4 miljoen pixels lijkt me ook wel interessant.

                    Bij onze collegas-noorderburen is hierover ook een topic gestart met een aantal zeer nuttige links: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=12216

                    Is er iemand die al effectief fotos op iso 400 in donkere lichtomstandigheden online staan heeft?

                    Groetjes,

                    Loes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic FZ3 of FZ20

                      Ik ben ook aan het denken om een FZ20 aan te kopen, dus alle ervaringen, goed of slecht zijn zeker welkom...
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic FZ3 of FZ20

                        Heb een beetje ervaring met de fz3.

                        De fz20 is op alle gebied beter volgens de specificaties.
                        Maar behoorlijk groter en zwaarder, wat voor mij een belangrijk punt is.

                        Verwacht geen dslr prestaties van die spulletjes!
                        (snelheid - ruis )
                        Als je vergelijkt met andere merken en modellen moet je in dezelfde (compact) aard en prijsklasse blijven.
                        En daar heeft Panasonic toch een stunt geleverd met die 35-420 mm lens, F2.8 over de volle range.
                        Met stabilisatie!
                        Ik heb 348 Euro betaald voor die fz3, is eigenlijk niet zoveel geld voor het gebodene.

                        Zou durven stellen...
                        Als je een allround toestel wil voor binnen ,buiten,nacht,actie - foto's...
                        Als je topkwaliteit grote foto's wil uitprinten..

                        Ga voor een dslr.
                        Hou rekening met de kostprijs, het volume en gewicht dat je gaat moeten dragen.
                        En behoorlijk wat arbeid gaat moeten doen aan postprocessing , om die kwaliteit te bekomen.

                        Als je tevreden bent met een toestel dat werkt tot iso 200 en geen topkwaliteit verlangt..
                        Zijn die Panasonics een goede keuze aangaande prijs/mogelijkheden verhouding.

                        Als je dan twijfelt tussen een fz3 of fz20 is de keuze gemakkelijk.
                        Hoe belangrijk is de grootte en het gewicht voor u ?

                        Comment

                        Working...
                        X