Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitseradvies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitseradvies gevraagd

    Zaterdag een familiefeestje gehad en tussen het spelen van gastheer en papa van 2 kindjes door heb ik een poging gedaan wat foto's te maken. Zonder flits bijna niet haalbaar (te lange sluitertijden, te groot diafragma en dan nog te donkere foto's + in die omstandigheden geen tijd om 200 foto's te nemen en er dan 10 goeie te selecteren) en met interne flits krijg je van die lelijke typische 'interne flits'-foto's. Ik zou me dus een externe flits (voor een canon 300D) willen aanschaffen zodat ik foto's kan maken die het onderwerp voldoende belichten, maar waarvan een leek bij het bekijken van de foto's niet direct in de mot heeft dat er een flits gebruikt werd (als je begrijpt wat ik bedoel...).
    Is dat mogelijk met de goedkope flitsers (bv Sigma EF-500 DG ST II EO-ETTL)? Of ga je voor zo'n dingen naar de duurdere exemplaren moeten gaan?

    Ik heb al een paar keer een search op het forum gedaan, en zo al een massa info bij elkaar gekregen, maar dikwijls blijft het bij prijsvergelijkingen, compatibiliteit en het hanteren van begrippen waar je je als niet-flits-bezitter weinig bij kan voorstellen. Allemaal heel nuttig voor de vraagsteller, maar mijn antwoord heb ik er (nog) niet gevonden...
    Vandaar deze concrete vraag: is voor DEZE omstandigheden een flitser van DIE prijsklasse (tss de 150 en 200 euro) geschikt?
    Last edited by naxx; 8 november 2004, 17:42.
    NaXX

  • #2
    Re: flitseradvies gevraagd

    Voor de toepassing die je zoekt zal de Sigma even goed voldoen. Wat wel een merkbaar verschil zal maken is een Omni-bounce of een Lumiquest voor op je flits. Daarmee spreid je je flitslicht en wordt het minder hard. Hoe hoger het richtgetal van je flits hoe groter natuurlijk je bereik, zeker bij indirekt flitsen of met genoemde hulpmiddelen. (doe even surch op Omnibounce, is al veel over gepost). Grts.
    Mvg,
    Eric
    Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

    Comment


    • #3
      Re: flitseradvies gevraagd

      Hé, bedankt voor je reactie!
      Van die Omni-bounce had ik al gelezen, die Lumiquests is totaal nieuw voor mij. Zal ik eens even opzoeken...
      NaXX

      Comment

      Working...
      X