Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EPSON R800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EPSON R800

    Gebruik sinds kort een Epson R800 en dit tot mijn grote tevredenheid moet ik zeggen. Wel is het me opgevallen dat na een 20 tal A4 foto afdrukken de kleuren rood en blauw alsook een van de zwarten en de optimizer bijna onaangeroerd zijn terwijl de magenta cartridge al flink beneden de helft zit .
    Stel me dan ook de vraag in hoeverre deze kleuren bijdragen tot het geheel...
    Probeerde vandaag eens om een afdruk te maken in zwartwit en dit op het Epson Premium Glossy papier en ook hier zijn de resultaten heel mooi .
    Nog even bij vertellen dat ik gebruik ma van een ICM profiel voor eerder vernoemd fotopapier.Bemerk niet de minste kleurzweem in de afdruk!

  • #2
    Re: EPSON R800

    Ik ga de R800 binnenkort ook aanschaffen (al kan het zijn dat ik wacht op de over enkel maanden uitkomende A3-versie die blijkbaar nog een nog betere pigmentinkt zou gaan gebruiken wat betreft bewaartijd van de foto's).Ga hem kopen in een winkel te Keulen waar ie nu rond de 290 Euro staat en waar de originele cartridges te koop zijn rond de 13 Euro (optimizer aan 7.13 Euro).Dat zijn goede prijzen.

    Het is normaal dat je veel meer magenta verbruikt.Cyan gaat ook veel vlugger en de gloss optimizer normal ook maar dat hangt van je instellingen af.Kijk maar eens naar volgend overzicht van het verbruik van de R800:
    Last edited by roadrunner; 8 november 2004, 12:29.
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Re: EPSON R800

      Kun je ons vertellen welke winkel in Keulen?

      Comment

      Working...
      X