Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera met ultra-zoom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera met ultra-zoom?

    Ik zou graag een camera aanschaffen met een ultra-zoom uit één van de volgende types: Panasonic Lumix FZ3, FZ10, FZ15 of FZ20.

    Ik ben een regelmatig bezoeker van dieren/vogelparken en ga ook graag eens in de natuur een kiekje nemen van verschillende vogel soorten dus zou ik graag een camera hebben met een leuk zoom bereik.

    Kunnen jullie me even snel zeggen wat het verschil is tussen deze types.
    En bij welk toestel kan ik nog een extra lens (zoom tot 1000mm of meer als dit lukt) kan zetten zodat ik de vogels nog dichterbij kan halen?
    Het is niet de bedoeling dat ik de foto ga gebruiken om posters van te maken ofzo maar enkel die foto's kan laten ontwikkelen in het gewone formaat(10x15).

    Het is de bedoeling dat ik dergelijke foto ( http://www.birdpix.nl/album_pic.php?pic_id=7277 ) zou kunnen maken met dat toestel op een redelijke afstand (25m bv.) Ik weet natuurlijk ook dat je wat ervaring moet hebben voordat je deze foto kunt maken.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Welke camera met ultra-zoom?

    FZ20, lees deze review eens : http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz20/

    of als je het ziet zitten, beter gaan voor een D-SLR (Canon 300D, Nikon D70, Canon 20D...) en daarbij de Sigma 50-500 HSM (ideale lens voor vogels ed.). Zal je wel rond de 2000€ of meer gaan kosten.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera met ultra-zoom?

      De fz3 is niet zo geschikt om er tele's bij op te zetten.
      Het zou wel gaan schijnt, maar de camera zelf is een licht dingetje van 300 gram.

      Nog meer tele betekent dus meer lichtverlies en uiteraard gebruik van driepoot.

      Ik kijk er tegenaan op de volgende manier..

      De fz3 is eigenlijk spotgoedkoop voor de geboden mogelijkheden.
      Klein, licht en past in een jaszak.

      Nu nog investeren in een dslr?
      Ik niet.
      Men ziet de evolutie die gaande is.
      Die Panasonics worden nu verkocht aan de prijs van de fuji p&s 3xzoom die ik 2 jaar geleden aanschafte.

      Ik vermoed dus dat 2 a 3 jaar verder er betaalbare compactcamera's zijn die meer en meer groeien naar de kwaliteiten van een dslr maar zonder de nadelen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera met ultra-zoom?

        Oorspronkelijk geplaatst door warre
        Ik vermoed dus dat 2 a 3 jaar verder er betaalbare compactcamera's zijn die meer en meer groeien naar de kwaliteiten van een dslr maar zonder de nadelen.
        Dat zal nog een stuk langer duren dan je denkt, en niet alleen omdat de camera-producenten daar voor zullen zorgen.

        Een van de voordelen van een DSLR tov compact is het lage ruisgehalte van de foto's. Dat is grotendeels te danken aan de grootte van de sensor (en het aantal pixels erop). Moeten de compacts ruisvrijer worden, dan moet de sensor groter worden. Als de sensor groter is, dan moet ook de lens weer groter worden... en dan is het niet echt een compact meer natuurlijk

        Ik heb een DSLR en een prosumer (zie sig) en ik gebruik beiden... Maar geen van beiden kan de andere in een aantal omstandigheden vervangen, en beiden hebben hun eigen kwaliteiten en gebreken...

        Kijk maar naar analoog: de compactjes komen ook niet in de buurt van de SLR's, wat je er zelf ook van vindt!! Dat zal digitaal ook zo blijven...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera met ultra-zoom?

          Dat wist ik wel, Cooma.

          De kern van heel de zaak is de sensor.

          Als men morgen sensoren kan produceren die de helft kleiner zijn en ruisarm, kan men camera's bouwen ter grootte van een pakje sigaretten met een onnozel lensje daarop van 35 tot 500mm.

          Ik weet niet dat dit binnen 3 jaar gaat gebeuren.
          Weet u zeker dat het niet gaat gebeuren?

          Drie jaar is behoorlijk lang in het electronicawereldje.

          Comment

          Working...
          X