Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive II probleem.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X-drive II probleem.

    Ik heb al sinds langere tijd een X-drive II. Ben er altijd heel erg tevreden over geweest. Ik heb altijd met CF kaarten gewerkt, maar ondat ik nu een MarkII heb heb ik er maar een SD kaart bij gekocht.

    Als ik nu de SD kaart via de X-drive wil uitlezen heb ik het volgende probleem.
    Ik plaats de kaart, schuif hem er dus gewoon in. Hij klikt niet vast zoals hij in de cam doet. Is dat goed zo?
    Daarna zet ik hem aan. Op de display laat hij SD zien, dus de kaart is gevonden.

    Na enige tijd begint de X-drive te piepen, en laat een kaartje op het display zien met een kruis er door heen.

    Wat doe ik fout, of wie kan me helpen?
    Groet,
    Paul

  • #2
    Re: X-drive II probleem.

    Wat gebeurt er als je de X-drive via usb aansluit op de computer, en hem alleen gebruikt als SD-kaartlezer ?

    grtz edelf
    Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

    Comment


    • #3
      Re: X-drive II probleem.

      Oorspronkelijk geplaatst door edelf
      Wat gebeurt er als je de X-drive via usb aansluit op de computer, en hem alleen gebruikt als SD-kaartlezer ?

      grtz edelf

      Dat doet ie ook niet.
      Groet,
      Paul

      Comment


      • #4
        Re: X-drive II probleem.

        De vraag is of het wel je X-drive is. Misschien is het kaartje wel kapot. Heb je al eens geprobeerd met een ander?
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: X-drive II probleem.

          Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          De vraag is of het wel je X-drive is. Misschien is het kaartje wel kapot. Heb je al eens geprobeerd met een ander?

          Nou, in de camera kan ik de foto op het display wel zien....
          Groet,
          Paul

          Comment


          • #6
            Re: X-drive II probleem.

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulR1
            Nou, in de camera kan ik de foto op het display wel zien....
            Maar zelfs dat durf ik geen garantie noemen dat het kaartje nog 100% werkt... je weet nooit met electronica
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: X-drive II probleem.

              Controleer eens of alle pinnetjes in het slot voor de CF op de drive nog op hun plaats zitten, het zou niet de eerste keer zijn dat er zo'n pinnetje krom is of zelfs afgebroken.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: X-drive II probleem.

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                Controleer eens of alle pinnetjes in het slot voor de CF op de drive nog op hun plaats zitten, het zou niet de eerste keer zijn dat er zo'n pinnetje krom is of zelfs afgebroken.

                Aan de kaart ligt het niet, want ik heb de cam via iLink aangesloten, en dan kan ik de foto's er zo vanaf halen.

                Ik zou tevens eens van andere gebruikers willen weten of de kaart in het slot van de X-drive vastklikt, net zoals die in de camera doet. Of dat je hem gewoon tot de aanslag er in schuift, en that's it..
                Groet,
                Paul

                Comment

                Working...
                X