Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

    wat gebeurt er als moeders ongevraagd helpen in het huishouden .. jawel, ze wassen je kleren van je laatste modderige photoshoot .. en om alle modder er uit te krijgen (photoshoot was met ne quad) heeft ze de kleren eerst goed laten weken, overvoedig met een vlekkenmiddel besprenkeld, voorwas, hoofdwas op 60°, laten weken en zwieren op 1400 toeren .. daarna alles in de droogkast 120 minuten aan de hitte beproeven

    toen ik mijn vlekkeloze was uit de droogkast haalde merkte ik dat er in een van m'n jeanszakken nog een CF card zat (512MB Kingston) .. en wonder boven wonder .. ze leeft nog .. zelf alle foto's zaten er nog op!

    zeg nu nog dat die CF cards niet deugen ????? dan geloof ik je toch lekker niet ;o)

    (allé, 'k heb nog geen excuus om een 2GB CFke te bestellen )

  • #2
    Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

    Ik had ergens iets gelezen over tests met geheugenkaartjes, waarbij die in cola ondergedompeld werden, met een hamer bewerkt.....
    En die waren heel moeilijk kapot te krijgen .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

      ongelooflijk !!!
      nog een geluk dat ge uw toestel niet in uw broek hebt laten zitten
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
        ongelooflijk !!!
        nog een geluk dat ge uw toestel niet in uw broek hebt laten zitten
        Dan was er volgens mij toch wel een probleem geweest .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

          ook is gelezen over zo'n test. ze hadden er een kleuter mee laten spelen, met een hamer op geslagen, verhit, afgekoeld, ondergedompeld, noem maar op. pas toen men het in brand stak, begeefde het kaartje het.

          Comment


          • #6
            Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
            ongelooflijk !!!
            nog een geluk dat ge uw toestel niet in uw broek hebt laten zitten
            Dat moet dan wel een 'oversized' versie zijn als ge zo een 20D met Bigma daarin krijgt...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

              Ik heb een tweetal geleden net hetzelfde meegemaakt (alleen was het niet m'n moeder maar de vriendin )

              Resultaat: een uitermate proper CF kaartje met alle foto'kes nog proper op

              Mijn was wel maar een 64mb exemplaartje
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment


              • #8
                Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

                Bron: Tweaker.net

                SanDisk maakt melding van een opmerkelijk verhaal uit de VS. Maandag jongstleden werd een oude snelwegbrug over de Mississippi, de rivier die de grens tussen de staten Missouri en Illinois vormt, opgeblazen. Een fotograaf van een lokale krant werd erop uitgestuurd om het gebeuren vast te leggen. Hiervoor gebruikte hij drie digitale camera's, die elk op ongeveer 75m van de brug geplaatst werden. Zelf ging hij zo'n honderd meter verder staan en bediende de camera's met afstandsbedieningen. Nadat de brug de lucht in was gegaan met behulp van 272 kilogram TNT-springstof, bleek dat de camera's te dichtbij stonden: de rondvliegende brokstukken hadden twee ervan ernstig beschadigd en een derde helemaal vernietigd.

                Tot zijn grote verbazing ontdekte de fotograaf echter dat de 256MB-CompactFlashkaart van SanDisk, die door de druk van de explosie uit de vernietigde camera was weggeschoten, vrijwel niet beschadigd was geraakt. De foto's van explosie, die hieronder getoond worden, waren alle nog aanwezig op de flashkaart. De tweede foto toont de camera die uit elkaar wordt gereten. Uit marketingoogpunt is dit natuurlijk een grote opsteker voor SanDisk, dat de man een paar CompactFlashkaarten en een kaartlezer schonk om zijn schade van circa 15.000 dollar te verzachten. Maar het toont ook nog maar eens aan dat solid-statemedia als flashkaarten, die geen bewegende onderdelen bevatten, tegen een flink stootje kunnen.



                Nikon D80
                18-200 VR
                www.circuitfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

                  Tot zijn grote verbazing ontdekte de fotograaf echter dat de 256MB-CompactFlashkaart van SanDisk, die door de druk van de explosie uit de vernietigde camera was weggeschoten, vrijwel niet beschadigd was geraakt. De foto's van explosie, die hieronder getoond worden, waren alle nog aanwezig op de flashkaart.
                  Als ik het goed begrijp heeft de camera na de explosie nog netjes de foto opgeslagen en pas daarna is de CF-kaart uit de camera gevlogen.

                  te mooi om waar te zijn ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

                    WOW.. dat moetdan een echt speciaal kaartje zijn, of jij hebt wel een héél speciale bescherm-broek

                    Comment


                    • #11
                      Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

                      Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                      wat gebeurt er als moeders ongevraagd helpen in het huishouden .. jawel, ze wassen je kleren van je laatste modderige photoshoot .. en om alle modder er uit te krijgen (photoshoot was met ne quad) heeft ze de kleren eerst goed laten weken, overvoedig met een vlekkenmiddel besprenkeld, voorwas, hoofdwas op 60°, laten weken en zwieren op 1400 toeren .. daarna alles in de droogkast 120 minuten aan de hitte beproeven

                      toen ik mijn vlekkeloze was uit de droogkast haalde merkte ik dat er in een van m'n jeanszakken nog een CF card zat (512MB Kingston) .. en wonder boven wonder .. ze leeft nog .. zelf alle foto's zaten er nog op!

                      zeg nu nog dat die CF cards niet deugen ????? dan geloof ik je toch lekker niet ;o)

                      (allé, 'k heb nog geen excuus om een 2GB CFke te bestellen )
                      Werkt je wasmachine dan nog wel goed
                      Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

                      Comment


                      • #12
                        Re: CF in de wasmachiene en dan in de droogkast

                        Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                        WOW.. dat moetdan een echt speciaal kaartje zijn, of jij hebt wel een héél speciale bescherm-broek
                        een standaard jeans van minder dan 30 euro .. volgende keer met ne quad hebben ze me niet meer liggen .. dan doe ik een all-weather broek aan .. na 2 seconden rijden (door een plas) wist ik hoe laat het was, en hoeveel later het nog ging worden die dag euh, iemand een voorstel om de Lowepro trekker rugzak van modderbruin terug nylon groen te krijgen en neen, als ik die rugzal in de wasmachiene stop, zal ik persoonlijk nakijken of de camera en toebehoren er allemaal wel uit zijn

                        Comment

                        Working...
                        X