Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flits op D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke flits op D70

    ik ben volledig nieuw op het vlak van flitsers en ik zou een flits willen kopen.
    ik fotografeer zo een beetje vanalles maar meestal toch natuur en macro's. bij macro's zou ik hem op een beugel willen zetten.

    het gaat dus om 4 flitsen nl.

    sb 800 = 399

    sb 600 = 235

    SIGMA EF 500 DG ST = 155

    SIGMA EF 500 DG Super = 225

    sb 800 zal wel zeker de beste zijn. maar mss is de sigma super wel even goed.
    maar als ik binnen 10 jaar een andere cam koop zal de sigma dan nog compatibel zijn?? is de sb 800 dan nog wel compatibel??
    of koop ik als 1e flits beter de sb600? om alles te leren kennen en dan later de sb 800.??

    wat zouden jullie doen.??
    je antwoord uitleggen zou super zijn maar "pollen" mag ook


  • #2
    Re: welke flits op D70

    Als je denkt in termen van 10 jaar, neem dan maar direkt de duurste :

    899 gedeeld door 3650 = 0,109315 , afgerond komt dat op 0,11 eurocent per dag. Je moet dan toch niet twijfelen.

    Comment


    • #3
      Re: welke flits op D70

      Hallo Immage,

      Zelf heb ik de SB600 op m'n D70 staan en ben er uiterst tevreden van.

      Uiteraard is de SB800 beter (wat wel mag, nu ze er ruim 40% meer voor vragen dan SB600), maar heb je al die snufjes wel nodig??

      Persoonlijk heb ik geen ervaring met de Sigma-flitsers, maar ik verkies voor een flits hetzelfde mer als m'n Camera.

      Op wat ik nu ga zeggen gaat 9 op 10 weer een recem aan opmerkingen komen, maar ja wat kan ik er tegen doen???

      maar ik vind dat je beter een NIKON-flitser op je NIKON-camera zet. Die technologische doorsturing is in het fabriek getest op hun eigen materiaal.
      Nog nooit problemen gehad!

      Mvg Sven

      ps overspoel deze kerel nu niet me berichten dat jij wel een sigma-flash zou aanraden, want die conclusie zal ie zelf wel trekken

      Comment


      • #4
        Re: welke flits op D70

        Ik heb juist gisteren de SB-600 gekocht, en ben er tot hier toe heel tevreden over.
        Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
        www.bartvo.be

        Comment


        • #5
          Re: welke flits op D70

          Ben reeds 1,5 maand in het bezit van een SB800, en tot op heden nog geen spijt van.
          mvg,
          Geronimo
          www.geronimosite.net

          Comment


          • #6
            Re: welke flits op D70

            Niet twijfelen, de SB800 nemen en eventueel later de 600 als slave.

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: welke flits op D70

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
              Niet twijfelen, de SB800 nemen en eventueel later de 600 als slave.

              Groetjes,
              Pol.
              ....... of zoals ik, eerst een SB600.......oefenen........sparen.........en dan een SB800. Zit nu in het stadium 'oefenen'.

              succes met je keuze
              NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

              Comment


              • #8
                Re: welke flits op D70

                Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
                ps overspoel deze kerel nu niet me berichten dat jij wel een sigma-flash zou aanraden, want die conclusie zal ie zelf wel trekken
                Wat is dat nu voor flauwe kul. Je predict bijna een scherm vol over de SB600 en Nikon dit en Nikon dat en vraagt aan de rest om over de Sigma te zwijgen
                Er zijn nog andere zaken dan het Nikon label, die een aankoop overwegen.
                Of moet Immage soms de titel van zijn thread verander in "SB600 of SB800 op D70"


                Hubert
                Last edited by hub2805; 6 november 2004, 11:11.
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: welke flits op D70

                  Ik heb de Sigma EF500 Super en ben er zeer tevreden van. Heeft dezelfde features als de SB800 (dus meer dan de SB600). Het enige wat ik er apart heb bijgekocht is een omnibounce want die zit er standaard niet bij. Voor de rest geen seconde spijt gehad! De sigma flash is ook perfect compatibel met de SB800 en SB600 (je kan deze als master of slave gebruiken).
                  Gallery: http://www.fotogallerij.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke flits op D70

                    En er is sinds kort ook Metz om te overwegen...
                    Die hebben toch ook een stevige reputatie op flits gebied.
                    Wel nog nergens commentaren over gelezen.

                    Jo.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke flits op D70

                      Hier kost Sigma500SUPER €179 (nikon uitvoering)
                      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke flits op D70

                        Ik zou zeker voor de Nikon flitser gaan. En als het een eerste flitser betreft de SB600 (en niet de SB800). Waarom ? Kijk op mijn site, daar staat de hele uitleg.

                        Groeten,

                        Sim.
                        natwork.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke flits op D70

                          Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                          Hier kost Sigma500SUPER €179 (nikon uitvoering)
                          Volgens mij is dit niet de iTLL versie!
                          Gallery: http://www.fotogallerij.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke flits op D70

                            Oorspronkelijk geplaatst door rept
                            Volgens mij is dit niet de iTLL versie!
                            Je moet echt de NA-iTTL versie hebben. Ik heb ze zo eens aan de tand gevoeld en imo prima flits en iets sterker van de SB800. Alleen de Omnibounce moet je zelf bij kopen maar voor een kleine €200 kun je al eens goed uitkijken

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke flits op D70

                              Oorspronkelijk geplaatst door rept
                              Volgens mij is dit niet de iTLL versie!
                              Ja en indien dat zo is dan is zelfs 100,- Euro nog te veel want met die oude versies van Sigma kun je niets doen. Die werken namelijk niet op de Nikon D70.
                              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X