Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

    De beslissing is eindelijk gevallen. Het word de "gewone" Mark II.
    ( niet de Ds-versie, want mijn computer kan al dat pixelgeweld niet aan...en mijn portefeuille ook niet )

    Maar concreet: waar moet ik op letten bij aankoop ?
    Ik heb het topic van Lapino een beetje gevolgd....mag er niet aan denken dat dit bij een MarkII zou gebeuren.... En in feite kan dat best.


    Is de batterij reeds gedeeltelijk geladen ? Want hoe kan je anders iets testen in de winkel ?

    Of gewoon doosje meenemen en thuis alles uitproberen ?

    Ik denk eraan om hem in Duitsland te kopen. Was het niet zo dat je een bepaalde periode kreeg om hem eventueel terug te brengen ?
    Of was dat alleen bij een DOA ?
    Ik vind het niet meer terug.

  • #2
    Re: Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

    Een nieuwe akku is gewoonlijk niet geladen, maar als je ergens een akku kan lenen, dan kan je ook testen.
    Maar of ze dat gaan toestaan, dat is een andere zaak. Een camera nummert alle foto's , en als je dan beslist om het toestel niet te kopen, dan ziet de volgende klant dat het niet helemaal nieuw is.

    Er zit altijd garantie op een toestel, dus als er iets mis zou zijn, dan zorgen ze altijd dat alles weer in orde komt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

      Oorspronkelijk geplaatst door johan
      Ik denk eraan om hem in Duitsland te kopen. Was het niet zo dat je een bepaalde periode kreeg om hem eventueel terug te brengen ?
      Of was dat alleen bij een DOA ?
      Lees dit even. Punt 7 gaat over de afkoelingsperiode.



      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

        Normaal is de batterij voldoende opgeladen om te testen. Indien niet,kan je de camera aan de netspanning koppelen, met de bijgeleverde kabel(s).

        Ze zullen je zeker de mogelijkheid geven om te testen.

        Selecteer het middelste focuspunt, en focus op een detail. Ik had bvb op de "D" sherpgesteld, die op de verpakking van de (zwarte) doos staat. Schuin opgesteld, zodat je min of meer een front/backfocus probleem kon zien.
        Zorg ervoor dat je een geheugenkaart meeneemt, noteer het serienummer, controleer de foto's bij je thuis,en indien je tevreden bent ... kopen ! (hetzelfde toestel ! Vandaar de serienr)

        Ik weet niet welke lensen je hebt, maar gebruik ze. Indien er een probleem is, is het meestal een "communicatieprobleem".

        Na aankoop, wees voorzichtig met de verpakking, bewaar alles goed. Indien je hem alsnog moet omruilen, of gewoon bij verkoop ... scheelt !!!

        Blijkbaar is de MarkII niet zo onderhevig aan grote kortingen in Duitsland, in vergelijking met België. Soms zelfs niet leverbaar !
        Maar in het buitenland krijg je eventueel 2 jaar garantie, hier slechts één.

        Dit was mijn eerste foto, in de winkel:



        Ooh ja, het zou wel goed zijn, mocht je al vertrouwd zijn met het hanteren van een 1D ! Ik moest de verkoopster "uitleggen" hoe en waar de batterij in moest !
        Groetjes
        Lukathi
        Last edited by Lukathi; 5 november 2004, 18:40.
        Groetjes

        Lukathi

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Een nieuwe akku is gewoonlijk niet geladen, maar als je ergens een akku kan lenen, dan kan je ook testen.
          Maar of ze dat gaan toestaan, dat is een andere zaak. Een camera nummert alle foto's , en als je dan beslist om het toestel niet te kopen, dan ziet de volgende klant dat het niet helemaal nieuw is.

          Er zit altijd garantie op een toestel, dus als er iets mis zou zijn, dan zorgen ze altijd dat alles weer in orde komt.
          Ja, maar als ze toestaan om even te testen en het toestel is ok, dan koop ik het natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
            Lees dit even. Punt 7 gaat over de afkoelingsperiode.



            Jan.
            Ha, ja, dat was het ! Bedankt Jan ! Ik heb dus 14 dagen.
            Eigenlijk kan ik het dan evengoed thuis testen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

              Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi
              Normaal is de batterij voldoende opgeladen om te testen. Indien niet,kan je de camera aan de netspanning koppelen, met de bijgeleverde kabel(s).

              Ze zullen je zeker de mogelijkheid geven om te testen.

              Selecteer het middelste focuspunt, en focus op een detail. Ik had bvb op de "D" sherpgesteld, die op de verpakking van de (zwarte) doos staat. Schuin opgesteld, zodat je min of meer een front/backfocus probleem kon zien.
              Zorg ervoor dat je een geheugenkaart meeneemt, noteer het serienummer, controleer de foto's bij je thuis,en indien je tevreden bent ... kopen ! (hetzelfde toestel ! Vandaar de serienr)

              Ik weet niet welke lensen je hebt, maar gebruik ze. Indien er een probleem is, is het meestal een "communicatieprobleem".

              Na aankoop, wees voorzichtig met de verpakking, bewaar alles goed. Indien je hem alsnog moet omruilen, of gewoon bij verkoop ... scheelt !!!

              Blijkbaar is de MarkII niet zo onderhevig aan grote kortingen in Duitsland, in vergelijking met België. Soms zelfs niet leverbaar !
              Maar in het buitenland krijg je eventueel 2 jaar garantie, hier slechts één.

              Dit was mijn eerste foto, in de winkel:



              Ooh ja, het zou wel goed zijn, mocht je al vertrouwd zijn met het hanteren van een 1D ! Ik moest de verkoopster "uitleggen" hoe en waar de batterij in moest !
              Groetjes
              Lukathi
              Ik ken geen Belgische winkels die grote kortingen toestaan ....jij wel ?
              Dat van die verkoopster...kan me het al inbeelden. Ik heb al wel de manual een vluchtig doorgenomen, maar zonder het toestel in je handen is dat niet echt makkelijk om te studeren.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

                Oorspronkelijk geplaatst door johan
                Ha, ja, dat was het ! Bedankt Jan ! Ik heb dus 14 dagen.
                Eigenlijk kan ik het dan evengoed thuis testen.
                Zou dan eerst nog even puntje 7.2 lezen. Ze nemen het toestel vast niet terug nadat je het uitgebreid het uitgeprobeerd.
                http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

                  Maar twintig testfoto's binnenshuis nemen, dat is toch niet echt "gebruiken" ?
                  Trouwens, je kan de teller toch resetten ???
                  Enkel bij Canon zelf kan men dmv koppeling aan een computer uitvissen hoeveel foto's je reeds nam.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1D Mark II - raad bij aankoop.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Een nieuwe akku is gewoonlijk niet geladen, maar als je ergens een akku kan lenen, dan kan je ook testen.
                    Maar of ze dat gaan toestaan, dat is een andere zaak. Een camera nummert alle foto's , en als je dan beslist om het toestel niet te kopen, dan ziet de volgende klant dat het niet helemaal nieuw is.

                    Er zit altijd garantie op een toestel, dus als er iets mis zou zijn, dan zorgen ze altijd dat alles weer in orde komt.
                    V.w.b. de nummering: die is via het menu weer op '0 'te zetten.

                    gr.
                    FS.
                    Canon.

                    Comment

                    Working...
                    X