Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

convertor voor (w)elke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • convertor voor (w)elke lens

    ik heb een canon 300D met de kitlens (18-55 mm) en een 75-300 met IS. kan ik hierbij een convertor 1.4 (of 2.0) gebruiken of is zo een convertor beperkt tot een aantal lenzen?
    eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
    --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

  • #2
    Re: convertor voor (w)elke lens

    Een complexe vraag die een complex antwoord verdient.

    1) Veel hangt af van het merk , bij een originele Canon converter zijn er lenzen die niet werken wegens de constructie van de achterste lenzen.
    Bij een Kenko converter schijnt die te werken op ieder lens naar horen zeggen zelf heb ik er nog niet me gewerkt.

    2) Er is werken en er is een goed resultaat behalen met een converter beiden zijn verschillend, persoonlijk ben ik een perfectionist en zou het gebruik van een converter enkel overwegen bij top lenzen. Om bij Canon te blijven de 70-200 F2.8 L USM bijvoorbeeld en daar dan een 1.4 converter op. Of de 135 F2 L USM en daar ook een 1.4 converter op. Een 2 x converter zou ik persoonlijk niet aankopen.

    3) Bij toestellen zoals D30, D60, 10D, 300D 20D is er een werkende autofocus tot F5.6 bij Prof body's zoals 1D 1D Mark II 1Ds of 1Ds Mark II is de autofocus werkende tot F8. Een converter 1.4 geeft een stop lichtverlies een 2X geeft 2 stops lichtverlies. Vandaar dat lichtsterke top lenzen de voorkeur genieten bij gebruik van een converter.

    4) In het algemeen samengevat geldig voor alle converters, je gaat nooit winst doen in kwaliteit door een converter te gebruiken, om het verlies aan kwaliteit te beperken zijn top lenzen aan te bevelen. Omdat een converter zorgt voor lichtverlies zijn objectieven met een opening van 2.8 of groter aan te bevelen.

    My2cents
    Last edited by Digipics357; 4 november 2004, 10:04.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: convertor voor (w)elke lens

      Hoi,

      Ikzelf heb ook een 300D met een 75-300 is usm lens en ik heb onlangs een kenko pro 300 1.4 convertor gekocht. Ik heb deze combinatie ondertussen even kunnen testen. Ik heb fotos getrokken tot F13 en alles blijkt goed te werken, zowel de autofocus als de IS.
      Canon 7D + grip /Canon 10-22 ef-s / Sigma 24 1.8 / Canon 17-55 ef-s IS /Canon 50 1.8 / Canon 70-200 L 4 / Canon 100-400 L / Kenko 1.4 teleconvertor en een Canon Powershot SX-10 voor het lichtere werk.

      Comment

      Working...
      X