Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sandisk PC card adaptor voor CF : probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sandisk PC card adaptor voor CF : probleem

    Vanmorgen in Makro een Sandisk PC card adaptor gekocht zodat ik mijn CF-kaartjes makkelijk kan inlezen in laptop. Maar als ik mijn Transcend 42x 512mb kaartje daarin stop, dan krijg ik deze foutmelding :

    De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

    Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.
    Ik gebruik windowsXP dus normaal zou dit toch automatisch moeten herkend worden niet? De PC card adaptor is de 'gewone' en niet de 'ultra' versie, kan dit daaraan liggen?
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: Sandisk PC card adaptor voor CF : probleem

    Hans,

    Ik heb met mijn (Lexar) kaart lezer geen problemen en heb gewone sandisks en Ultra II 's en Nikon en Canon kaartjes.

    Wat wel soms gebeurt is dat hij inderdaad terug de drivers schijnt te installeren nadat ik de lezer via een usb hub aansluit. Maar ook daarna werkt alles.

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Sandisk PC card adaptor voor CF : probleem

      Is hier natuurlijk wel een Sandisk lezer hé. Heb al vanalles geprobeerd maar ik slaag er NIET in om mijn Transcend kaartje in te lezen (blijft fouten geven op drivers)
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Sandisk PC card adaptor voor CF : probleem

        Bekijk dit eens...

        Schijnt jouw probleem te zijn..

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Sandisk PC card adaptor voor CF : probleem

          Heb instellingen manueel aangepast zoals beschreven op site hierboven, maar blijf foutmelding krijgen dat er geen juiste drivers zijn geinstalleerd...
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Sandisk PC card adaptor voor CF : probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door lapino
            Heb instellingen manueel aangepast zoals beschreven op site hierboven, maar blijf foutmelding krijgen dat er geen juiste drivers zijn geinstalleerd...
            Heb je al de website van sandisk bezocht ? Indien niet, misschien vind je daar de juiste driver.

            www.sandisk.com/retail/drivers.asp Je weet maar nooit dat hij er tussen staat

            In elk geval succes.

            JP

            Comment


            • #7
              Re: Sandisk PC card adaptor voor CF : probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino
              Ik gebruik windowsXP dus normaal zou dit toch automatisch moeten herkend worden niet? De PC card adaptor is de 'gewone' en niet de 'ultra' versie, kan dit daaraan liggen?
              XP zal wel proberen om de goede drivers te installeren, tot zover klopt je uitleg van automatische herkenning... Maar hij moet wel zijn drivers vinden natuurlijk. Misschien even proberen via de installatieprocedure die meegeleverd wordt?
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                problem solved

                misschien dat iemand anders er ook iets aan heeft, daarmee zet ik hier maar even : ik had een softwarepakket Alcohol 120% geïnstalleerd (dit maakt virtuele cdrom drives aan op hd), blijkbaar 'locked' dit pakket de atapi.sys driver die nodig is voor PCMCIA kaartjes. door de atapi.sys driver te verwijderen (staat onder \windows\system32\drivers), wordt het kaartje wél correct herkend. die driver wordt door windows enkel gebruikt voor 'oude' devices (zoals PCMCIA) en door die even te verwijderen wordt hij, bij insteken van kaartje, door winXP geherinstalleerd en dan werkt het

                ben wel geschrokken dat dit PC kaart lezertje zo traag is. Zou de ULTRA-versie een pak sneller zijn? Of bestaan er snellere (andere merken) PCMCIA-CF lezers?
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment

                Working...
                X