Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

    Hallo iedereen!

    Ik ga in de December maand mijn eerste digitaal fototoestel kopen. Na veel veeeeeel rondneuzen op internet en reviews gelezen te hebben hou ik nog twee toestellen over. Namelijk de Sony DSC W1 en de Canon Digital Ixus 430.
    Welke van de twee is de beste of meest aan te raden? Prijs is ongeveer hetzelfde dus daarop kan ik al niet selecteren.

    Alvast van harte bedankt

    Groeten
    Fre

  • #2
    Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

      Niemand?

      Comment


      • #4
        Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

        Hmmm spijtig dat niemand zijn mening wil geven

        Comment


        • #5
          Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

          Oorspronkelijk geplaatst door Fre25
          Hallo iedereen!

          Ik ga in de December maand mijn eerste digitaal fototoestel kopen. Na veel veeeeeel rondneuzen op internet en reviews gelezen te hebben hou ik nog twee toestellen over. Namelijk de Sony DSC W1 en de Canon Digital Ixus 430.
          Welke van de twee is de beste of meest aan te raden? Prijs is ongeveer hetzelfde dus daarop kan ik al niet selecteren.

          Alvast van harte bedankt

          Groeten
          Fre

          Hallo Fre,

          U kunt altijd eens langskomen in Keerbergen. Ik heb ze beiden hier liggen en dan kunt uitgebreid vergelijken.

          Pro voor de Sony W1 is heeft een supergroot LCD scherm van maar liefst 2.5 Inch en met een setje AA batterijen kunt u 300 foto's trekken.

          Nadeel gebruikt naar verhouding dure memorysticks en de menuschermen kunnen niet in het nederlands worden ingesteld.

          Pro voor de Canon: het is de trendy fun camera met hippe toebehoren van een design tasje tot een design ketting. Camera menu kan ook in het nederlands worden ingesteld. Toestel gebruikt de spotgoedkope CF kaarten.

          Nadeel: het LCD schermpje is klein en de orginele Canon akku's zijn vrij prijzig of u gebruikt Sanyo vervangakku's welke tussen de 15 - 30 Euro kosten.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

            Kijk eens rond op www.top-foto.de of www.digitalo.de als ze de Ixus430 daar nog hebben want de 430 is een toestel dat al een tijdje niet meer gemaakt wordt.
            De opvolger heet Ixus 30 (3Mpix)
            Net zoals de Ixus 40 de opvolger is van de Ixus 400.
            Zo zal ook de Ixus 500 op de duur vervangen worden door de Ixus 50

            Voordelen van de Ixus 30/40/50 tov Ixus 400/430/500:
            * Veeeeeel kleiner (onvoorstelbaar klein zelfs)
            * Veeeeel groter scherm (raar maar waar)

            Nadelen/verschillen:
            * de nieuwe toestellen gebruiken SD kaarten ipv de CF kaarten

            Maar beide kaartssytemen vershillen niet zoveel in prijs.
            CF is iets goedkoper maar niet toch ook nietpotgoedkoop zoals beweerd wordt.
            Vergelijk de prijzen maar eens op bovenstaande websites.

            Sony gebruikt de memory stick geheugenkaarten die echt schandalig duur zijn. Daarom alleen al zou ik Sony afraden.
            Als je je toestel op vakantie ooit meenement en je wil voldoende geheugen zal je blij zijn dat je CF of SD hebt ipv Memory Stick
            Last edited by Roel W; 26 november 2004, 11:42.

            Comment


            • #7
              Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

              Ik gebruik al een jaar een IXUS 400 (verschilt bijzonder weinig met een IXUS 430) en vind dat het toestel zeer mooie en scherpe foto's maakt. Sony ken ik niet, dus ga hier niet pretenderen dat het beter of slechter is. Uitproberen in verschillende omstandigheden lijkt me het beste. Memory stick is wel en nadeel op prijsvlak

              Comment


              • #8
                Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

                Hallo!

                Alvast bedankt voor de replys hé

                Mja ik ben er nog altijd niet uit en het wordt erger en erger want ik heb bijna alle mogelijke reviews gelezen op dpreview, dcsources, steves digicams, enz enz en toch kan ik niet kiezen. Hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel. Ene moment is het de sony, ander moment weer de canon.

                Kwa grootte vind ik ze alleszins niet zo heel veel schelen of ben ik verkeerd?

                Tuurlijk is er wel het verschil in prijs van het geheugen, maar die extra kost heb je maar één keer hé?

                Voordeel van die Canon is dat het goedkopere geheugencards heeft, maar je moet wel een extra (dure) batterij kopen hé. Iets wat je bij de sony niet moet doen. Bij Topfoto heb je de W12 (= w1 in het zwart) met nog een extra paar batterijen en een lederen hoesje voor maar 10 euro extra. Dat is ongeveer 310 euro.

                Het moeilijke is dat ze allebei goed zijn, en dat ze allebei hun nadelen hebben. Ik heb op dpreviews al een paar gebruikers meningen gelezen en die zeggen zelfs dat het heel moeilijk is om op de automatische stand goeie fotos te nemen... Wat je bij de canon niet hebt natuurlijk.

                En de sony heeft veel betere video functie natuurlijk...

                Dus kwa grootte is er niet veel verschil

                Geheugen van de sony is iets duurder, maar is maar éénmalig.

                Canon is trendy maar die sony mag er ook wel wezen vind ik.

                Alleen de foto kwaliteit schiet nog over en dat is toch wel het belangrijkste hé. Canon neemt heel goeie fotos lees ik , maar de sony ook

                Ik denk dat ik eens ga langskomen in keerbergen Kunt u mij het adres en de openingsuren geven? Ik werk als vertegenwoordiger dus kan me overdag wel eens vrijmaken

                groeten
                fre

                Comment


                • #9
                  Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

                  Stel: je koopt nu 256Mb/ 512 Mb, dan ben je goedkoper af met de Canon, maar als je deze zomer op reis gaat wil je misschien wel wat extra geheugen omdat het goedkoper geworden is. Je kan dan misschien 1GB bijkopen voor de prijs waar je nu maar 512Mb voor hebt. Dan is het nog steeds een voordeel als je goedkoop geheugen gebruikt.

                  Memory sticks worden enkel door Sony gebruikt, SD en CF door vele merken, door de onderlinge concurrentie van de geheugenmakers zal SD altijd goedkoper blijven.

                  Ik weet niet welke batterijen de Sony gebruikt maar als het maar 2 AA's zijn is dit ook een nadeel. Dat is veel te weinig. Kijk dan uit naar een Canon Powershot A75 A85 of A95, die met 4 AA's werken en waarmee je dus dubbel zo lang foto's kan maken.

                  Je voelt ondertussen al dat ik pro canon ben.

                  Vergelijk ook eens de lenzen wat betreft de lichtsterkte vb.: f/ 2.7 - 4.6
                  Hoe kleiner de getallen , hoe beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

                    Alvast bedankt voor jullie replys hé

                    @Roel w: Ik heb al vele reviews gelezen en daaruit blijkt juist dat de autonomie wel heel hoog is bij die Sony met maar twee penlites. En heb hier thuis ook al een snellader (30minuten) met autokabel en 4 penlites van 2300mh. Dus dat is ook al een voordeel hé? Als ik de canon neem moet ik nog een extra batterij kopen, en als ik ze in de wagen wil opladen moet ik nog eens een caradapter kopen van 60 euro.

                    Wat vinden jullie van deze memorystick pro? Is deze goed voor dit toestel? De prijs is alleszins heeeeel erg ok denk ik.

                    Intern Geheugen nodig? Scherpe prijs, uit voorraad leverbaar en gratis bezorging in Nederland'


                    Maar ik ga voor alle zekerheid toch eens langsgaan in keerbergen, waarvan thx

                    Greetz FrE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

                      Niemand die me nog een beetje raad of hulp kan geven intss?




                      Greetz
                      FrE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

                        Hoe was het in Keerbergen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony DSC W1 vs Canon Digital Ixus 430

                          Hallo,

                          Ben er nog niet geraakt door het werk. Maar vanaf dat ik meer weet zal ik het zeker laten weten


                          Groeten
                          fre

                          Comment

                          Working...
                          X