Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma

    BD's,

    Ik heb een probleemke, ik zou graag ook eens iets anders fotograferen dan sport gebeuren. Nu wil ik mijn materiaal daar ook wat op richten dus zit ik met enkele vragen wat mijn equipement betreft. Ik heb nog geen enkele macro lens of dergerlijke en een statief zou ook handig zijn.

    Tot hier toe heb ik een Canon 10D, Sigma 70-200 F2.8 HSM, Flash 550 EX, 28-135 USM IS en 512Mb Kingston

    Statief: Manfrotto MA055NAT3 Tracker Stativ grün + MA141RCNAT Kopf
    Geheugen: Geheugenkaart (1GB; Kingston)
    Lens: Sigma 180mm EX f3,5
    Grip: Batterij grip

    Voor 1087,80 EUR

    of

    Statief: Manfrotto MA055NAT3 Tracker Stativ grün + MA141RCNAT Kopf
    Geheugen: Geheugenkaart (1GB)
    Lens: Tamron 180mm f3,5 AF SP Macro XR Di
    Zonder grip

    Voor 1247,80 EUR

    Graag wat info voor lens mss full frame foto's en info over statief.
    Is dit degelijk materiaal voor aan macro te doen?
    Last edited by Gertdigital; 3 november 2004, 17:06.
    Autosport Fotografie @ fastfotos.be

  • #2
    Re: Dilemma

    Voor de lens hangt het af van uw onderwerpen.
    Bewegen die niet en kun je dicht bij komen, ga dan voor een kortere macro lens. (grotere scherpte diepte, ook bruikbaar voor portret, hanteerbaarder en... goedkoper)
    Bewegen die wel en moet je afstand bewaren dan zijn de langere objectieven interessanter.
    hier vindt je een vergelijkend overzicht van een paar lenzen (niet de nieuwste).

    Tussen de Tamron en de Sigma 180 zitten een paar kleinen verschillen maar zijn optisch zo goed als gelijk. Ik heb zelf de tamron. (de sigma kun je begrenzen op gebied van scherp stel aftand ( 40-60 en 60 tot oneindig) :handig als je AF gebruikt en de lens gaat 'hunten'. De tamron daarentegen schakelt gemakkelijker over van AF naar mauele focus.)

    Wat de grip betreft zie ik niet wat die zou kunnen toevoegen, maar dat is mijn persoonlijke opinie.

    Jo
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma

      De nieuwe Sigma 150mm macro is veelbelovend en een stuk goedkoper dan de 180mm, maar het is nog wel even wachten op de testresultaten. Misschien toch iets om in het achterhoofd te houden?
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma

        Oorspronkelijk geplaatst door Gertdigital
        BD's,

        Ik heb een probleemke, ik zou graag ook eens iets anders fotograferen dan sport gebeuren. Nu wil ik mijn materiaal daar ook wat op richten dus zit ik met enkele vragen wat mijn equipement betreft. Ik heb nog geen enkele macro lens of dergerlijke en een statief zou ook handig zijn.

        Tot hier toe heb ik een Canon 10D, Sigma 70-200 F2.8 HSM, Flash 550 EX, 28-135 USM IS en 512Mb Kingston

        Statief: Manfrotto MA055NAT3 Tracker Stativ grün + MA141RCNAT Kopf
        Geheugen: Geheugenkaart (1GB; Kingston)
        Lens: Sigma 180mm EX f3,5
        Grip: Batterij grip

        Voor 1087,80 EUR

        of

        Statief: Manfrotto MA055NAT3 Tracker Stativ grün + MA141RCNAT Kopf
        Geheugen: Geheugenkaart (1GB)
        Lens: Tamron 180mm f3,5 AF SP Macro XR Di
        Zonder grip

        Voor 1247,80 EUR

        Graag wat info voor lens mss full frame foto's en info over statief.
        Is dit degelijk materiaal voor aan macro te doen?
        1250 EUR lijkt me toch wel erg duur voor deze set van statief - geheugenkaart - lens...
        • Ik weet niet of je speciefiek dat 055NAT3 statief wil, de combinatie van 055B + 141 RC kost ongeveer 160 EUR, 055NAT3+055B moet je voor ongeveer 250 EUR kunnen vinden
        • de macrolens van Tamron koop je voor +-800 EUR bij de gemiddelde webshop
        • een geheugenkaartje van 1GB kost moet je 80-90 EUR (heeft voor een 10D niet veel zin om een snelle CF kaart te kopen)


        Als ik dit alles optel kom ik uit op 90 + 160 + 800 = 1050 EUR , 1150 met het duurdere statief (voor de tweede combinatie)
        Als ik jou was zou ik nog even verder zoeken waar te kopen...

        En als je het geduld kan opbrengen zou ik effecteif effe uitkijken wat die 150 van sigma wordt

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma

          Er zullen er nog wel zijn als ik...ik ben het niet eens met Sugar. Die stelt dat een snelle CF voor de 10D niet uitmaakt?!?

          Probeer maar eens dan...en "voel" het verschil!

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma

            Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
            Er zullen er nog wel zijn als ik...ik ben het niet eens met Sugar. Die stelt dat een snelle CF voor de 10D niet uitmaakt?!?

            Probeer maar eens dan...en "voel" het verschil!
            Voor 90 EUR heb je een gewone SANDISK van 1GB, ik vermoed niet dat hij een UTRAII nodig heeft, dat maakt trouwens ook maar 25 EUR verschil uit, dus het KAN goedkoper, dat was de boodschap



            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment

            Working...
            X