Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon A95

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon A95

    Hallo

    weet iemand of een canon A95 relatief snel foto's trekt? Of is er iemand die een ander toestel weet van ongeveer dezelfde prijsklasse dat snel werkt?

    groetjes Pieter

  • #2
    Re: canon A95

    Pieter,

    Ik heb onlangs een A95 gekocht als 2de camera/camera voor mijn misses. Ben zeer tevreden over de camera. Mooie kleuren, scherp en redelijk snel. Ik denk dat de A95 ongeveer even snel is als mijn Oly E10 destijds.

    Dpreview heeft onlangs een full review van de Canon Powershot A95 op hun site gezet. Zij hebben onder paragraaf "4. Timings & Sizes" gegevens over o.a. shutterlag.


    Groetjes, Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Re: canon A95

      Oorspronkelijk geplaatst door lks712
      Pieter,

      Ik heb onlangs een A95 gekocht als 2de camera/camera voor mijn misses. Ben zeer tevreden over de camera. Mooie kleuren, scherp en redelijk snel. Ik denk dat de A95 ongeveer even snel is als mijn Oly E10 destijds.

      Dpreview heeft onlangs een full review van de Canon Powershot A95 op hun site gezet. Zij hebben onder paragraaf "4. Timings & Sizes" gegevens over o.a. shutterlag.


      Groetjes, Kris.
      thx voor je reactie

      ik vroeg me wel nog af wat redelijk snel is. ik zal het dmv een voorbeeldje proberen duidelijk te maken. Mijn hobby is mountainbiken en het is altyd leuk om foto's te kunnen nemen van je grootste hobby natuurlijk. maar mijn probleem is dat de meeste digitale camera's "traag" zijn.
      stel ik wil een foto nemen van een biker die voorbij komt dan wil ik dat hy erop staat en niet dat hy al voorbij is als de foto effectief wordt getrokken.
      ja de foto's zelf moetn nu ook nie van topqualiteit zijn ma met 5Mpixels is da al redelijk é

      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: canon A95

        Oorspronkelijk geplaatst door Jowan_21
        stel ik wil een foto nemen van een biker die voorbij komt dan wil ik dat hy erop staat en niet dat hy al voorbij is als de foto effectief wordt getrokken.
        ja de foto's zelf moetn nu ook nie van topqualiteit zijn ma met 5Mpixels is da al redelijk é
        Met een klein beetje panning moet dat wel lukken. Er is wel een shutterlag--dat hebben de meeste point-and-shoot camera's idd--maar als je een bewegend voorwerp gewoon blijft volgen terwijl je de shutter indrukt, zou je daar weinig mogen van merken. We kunnen het altijd samen een keertje gaan proberen als je dat wil...

        Ik heb vanavond de A95 gebruikt om wat foto's te maken op het concert van Southside Johnny in Gent. Ik heb de foto's nog niet gedownload, maar ik had alvast niet het gevoel dat ik last had van de shutterlag. Camera ingesteld op M (1/25s en f4.9) leken redelijk goed wat compositie betreft. De artiest staat altijd op de foto.


        Kris.
        My work: VICTORIE.com

        Comment


        • #5
          Re: canon A95

          Oorspronkelijk geplaatst door lks712
          Met een klein beetje panning moet dat wel lukken. Er is wel een shutterlag--dat hebben de meeste point-and-shoot camera's idd--maar als je een bewegend voorwerp gewoon blijft volgen terwijl je de shutter indrukt, zou je daar weinig mogen van merken. We kunnen het altijd samen een keertje gaan proberen als je dat wil...

          Ik heb vanavond de A95 gebruikt om wat foto's te maken op het concert van Southside Johnny in Gent. Ik heb de foto's nog niet gedownload, maar ik had alvast niet het gevoel dat ik last had van de shutterlag. Camera ingesteld op M (1/25s en f4.9) leken redelijk goed wat compositie betreft. De artiest staat altijd op de foto.


          Kris.
          dan denk ik wel te overwegen om een canon A95 aan te schaffen, wat me wel opviel was dat een A95 en een A85 iets van 100euro verschillen in prijs en om het kru te stellen slechts voor 1Megapixel meer.
          is het dan de moeite om die extra megapixel te kopen? want 4Mp is ook al redelijke qualiteit hé.
          anders had ik een konica minolta op het oog. de Dimage z3 voor het geval je daar iets zou van afweten, das wel een reflextoestel van 4Mpixels met 12x optische zoom. Maar het kost wel weer iets meer natuurlijk

          groetjes Pieter

          Comment


          • #6
            Re: canon A95

            Oorspronkelijk geplaatst door Jowan_21
            dan denk ik wel te overwegen om een canon A95 aan te schaffen, wat me wel opviel was dat een A95 en een A85 iets van 100euro verschillen in prijs en om het kru te stellen slechts voor 1Megapixel meer.
            is het dan de moeite om die extra megapixel te kopen? want 4Mp is ook al redelijke qualiteit hé.
            Er zijn nog meer verschillen. Ga eens kijken op de site van
            Canon ; daar kan je beide toestelletjes vergelijken. Ik vind o.a. het grotere LCD scherm op de A95 een voordeel. Maar ik heb niet onmiddellijk een verschil in kwaliteit gezien vanwege die extra megapixel.

            Wat ik ook belangrijk vond: de A95 (en de A85 ook) hebben een metalen behuizing. Maakt de camera iets zwaarder, en ligt daardoor beter in de hand. En hopelijk kan de camera daardoor ook tegen een stootje.


            Kris.
            My work: VICTORIE.com

            Comment


            • #7
              Re: canon A95

              Ik heb een 85 en ben er zeer tevreden over ik heb hem nu drie maand en heeft mij altijd maar verbaast wat hij kan en tussn haakjes 4 of 5 milj pix heeft niets te maken met met qua foto he wel als je zeer grote foto's gaat afdrukken
              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

              Comment


              • #8
                Re: canon A95

                ik heb er zopas eentje besteld, mijn vorige camera werd gestolen tijdens een inbraak, k'had de vraag gesteld op een ander forum dat ook gefrequenteerd wordt door Black B@ndit, zodoende ben ik hier terecht gekomen

                K'ben al ongeduldig aan't wachten, ik heb hem trouwens besteld via www.pixmania.com, iemand ervaringen mee ?

                Comment


                • #9
                  Re: canon A95

                  Ik wilde nl een powershot A** voor mama als kerstcadeau kopen maar toen vertelde iemand dat die batterijen niet zo lang meegaan.
                  Klopt het dat de batterijen van die powershots A80, A85 en A95 snel "plat" zijn? Kan je even vertellen wat je ervaring daarmee is?

                  Als dat zo is kan ik dan mss beter een Powershot S60 kopen ?

                  Groetjes en alvast bedankt!!

                  Loes

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon A95

                    Volgens de test op DP review gaan de batterijen van een A95 lang mee:
                    Announced in August 2004, the PowerShot A95 replaces the hugely popular A80 at the top of Canon's entry-level range. Although it shares many features with the A80, the new model sports several significant improvements (including some also found on the A85), and in fact offers a feature set that compares well with considerably more expensive models, such as last year's PowerShot G5. The main changes are the sensor resolution (5MP) and a larger (1.8 inch) and considerably higher resolution (118,000 pixel) swing out LCD screen. Other improvements include an enhanced movie mode and a wider assortment of subject-based shooting modes. Let's have a quick look at the main selling points:

                    "Excellent Battery life"
                    Last edited by Black B@ndit; 11 november 2004, 12:26.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon A95

                      Misschien dat ze bedoelen dat de batterijen die meegeleverd worden snel plat zijn(zijn geen oplaadbare).
                      Maar ik denk als je een goede set van 4 of misschien beter 8 koopt van GP en ook een dito lader dat ze heel lang meegaan. Batterijen van 2300 mAh, daar zul je wel een tijdje mee verder kunnen.
                      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon A95

                        Ik gebruik Gp 1800mA in de A95. Ik gebruik het LCD schermpje altijd als viewfinder, de review staat aan (om het histogram te kunnen bekijken), gebruik in 15% van de gevallen de ingebouwde flits en doe af-en-toe eens een filmpje. Ik haal ongeveer 100 foto's en een paar filmpjes uit een setje batterijen.

                        Dat is vergelijkbaar met wat ik een jaar of 2 geleden met dezelfde batterijen uit mijn Olympus E10 haalde.


                        Kris.
                        My work: VICTORIE.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon A95

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vollegaaz
                          ik heb er zopas eentje besteld, mijn vorige camera werd gestolen tijdens een inbraak, k'had de vraag gesteld op een ander forum dat ook gefrequenteerd wordt door Black B@ndit, zodoende ben ik hier terecht gekomen

                          K'ben al ongeduldig aan't wachten, ik heb hem trouwens besteld via www.pixmania.com, iemand ervaringen mee ?
                          Ik heb al een paar maal besteld bij pixmania, snel en geen enkel probleem
                          tot op heden. Het meeste materiaal (vooral Canon digitale reflex) bestel
                          ik bij www.foto-mundus.de. En opperbeste service. Misschien niet altijd
                          de allerlaagste prijs, maar tot op heden zeer betrouwbaar en service.

                          Lode

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon A95

                            Oorspronkelijk geplaatst door Loesje
                            Ik wilde nl een powershot A** voor mama als kerstcadeau kopen maar toen vertelde iemand dat die batterijen niet zo lang meegaan.
                            Klopt het dat de batterijen van die powershots A80, A85 en A95 snel "plat" zijn? Kan je even vertellen wat je ervaring daarmee is?

                            Als dat zo is kan ik dan mss beter een Powershot S60 kopen ?

                            Groetjes en alvast bedankt!!

                            Loes
                            Ik gebruik herlaadbare batt van 2000-2100mAh en die gang écht wel lang mee hoor !
                            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon A95

                              Vandaag werd de camera reeds aan huis geleverd, dus qua leveringstermijn/service zit het bij Pixmania wel snor. Helaas, er zit alleen een franstalige handleiding bij, dat is dus het nadeel of adder onder het gras. Na enig gegoogle werd ik via Canon zelf doorverwezen naar een nederlandse site alwaar men deze handleidingen kan nabestellen, de kostprijs viel me wat tegen, 30 euro + verzending
                              Iemand geheel toevallig een nederlandse handleiding in Pdf van de A95 ? ik betaal gerust voor het kopietje, maar geen 30 euro

                              Comment

                              Working...
                              X