Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens 85 mm voor Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens 85 mm voor Nikon D70

    Ik ben aan het twijfelen over de aanschaf van dergelijke lens tussen deze beide modellen :

    Nikon 85 mm AF F 1/8
    Tamron SP AF 90 mm F 2/8

    Iemand die meer uitleg kan verstrekken of eventuele gebruikerservaringen.

  • #2
    Re: Lens 85 mm voor Nikon D70

    nie twijfelen... de nikon 85mm 1.8

    gebruik deze ook op mijn D100 en da's echt een sterk portretlenske... de 1.8 laat je toe om een echt leuke DOF te creeren en je blijft bij nikon... da behoudt altijd nog beter zijn waarde dan nevenmerken...ookal is de kwaliteit van nevenmerken vaak ook heel goed

    Hou er ook rekening mee dat je niet AL te lang mag gaan voor portretten... de 85mm was oorspronkelijk bedoeld als portretlens voor 35mm SLR's...dus niet voor digitale toestellen... maar soit...dat is een ander verhaal
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: Lens 85 mm voor Nikon D70

      Inderdaad. Voor een DSLR denk ik dat een 50mm als portrait lens beter is. Dit komt uiteindelijk op een 80mm indien men gerelateerd naar 35mm technologie spreekt.
      natwork.be

      Comment


      • #4
        Re: Lens 85 mm voor Nikon D70

        Hey Jazzaddict,

        het hangt er natuurlijk vanaf wat je met die lens wil doen...

        Zoek je een lichtsterke lens voor portretten en opnamen bij weinig (natuurlijk) licht (jazzconcerten misschien?) dan kan de 85mm zeer goed.

        De Tamron 90mm is dan weer meer geschikt - speciaal bedoeld zelfs - voor macro opnamen tot 1:1 zonder verdere toebehoren. De 2.8 opening is ook al behoorlijk lichtsterk. Zelf heb ik de nieuwste SP Di versie hiervan, en ben daar uiterst tevreden over. Kwalitatief kan deze lens zich meten met de 105mm Micro Nikkor, en dat aan een lagere prijs.
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment


        • #5
          Re: Lens 85 mm voor Nikon D70

          Oorspronkelijk geplaatst door baloo
          Hey Jazzaddict,

          het hangt er natuurlijk vanaf wat je met die lens wil doen...

          Zoek je een lichtsterke lens voor portretten en opnamen bij weinig (natuurlijk) licht (jazzconcerten misschien?) dan kan de 85mm zeer goed.

          De Tamron 90mm is dan weer meer geschikt - speciaal bedoeld zelfs - voor macro opnamen tot 1:1 zonder verdere toebehoren. De 2.8 opening is ook al behoorlijk lichtsterk. Zelf heb ik de nieuwste SP Di versie hiervan, en ben daar uiterst tevreden over. Kwalitatief kan deze lens zich meten met de 105mm Micro Nikkor, en dat aan een lagere prijs.
          Ik heb al een 50mm F 1.4 voor portretfotografie. Alhoewel zo'n 85 daar ook wel voor geschikt zou zijn verneem ik hier op het forum
          @Baloo :
          Ik zou die nieuwe lens uiteraard ook gebruiken voor concertfotografie, maar zo'n macrofunctie interesseert mij ook wel.
          Het liefst zou ik hem voor beide functies willen gebruiken, maar dat kan zeker niet ?

          Comment


          • #6
            Re: Lens 85 mm voor Nikon D70

            Ik zou niet twijfelen ...
            Ik heb zopas enkele fotos gezien van Razzi met de Nikon 85 mm en amai da was knap !!!

            Comment


            • #7
              Re: Lens 85 mm voor Nikon D70

              Beste Jazzaddict,

              je kan de Tamron 90mm zeker gebruiken voor portretwerk, al is die lens misschien wat té scherp daarvoor en moet je wat meer soften in de camera of in Photoshop of dergelijke...

              Zie o.m. deze thread op dpreview.com: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=10804699

              Over de Nikon 85mm 1.8 kan je veel goed lezen op http://www.kenrockwell.com/nikon/85AF.htm

              Al bij al geen gemakkelijke keuze dus...
              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

              Comment

              Working...
              X