Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 en video uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 en video uit

    Hello,
    Ik heb vandaag eens mijn D70 aangesloten op de scart van mijn tv.
    De slideshow van de D70 wordt prima weergegeven maar ik dacht deze optie te gebruiken bij macro-opname omdat ik dan het beeld op een tv scherm kan zien en misschien makkelijker zou kunnen scherpstellen.
    Maar blijkbaar wordt door de D70 niet altijd het videosignaal naar buiten gestuurd. Alleen bij de play-mode en de menu's.
    Dat vindt ik nu erg jammer want mijn Sony FD95 kan dit wel en heb ik regelmatig gebruikt voor macrofoto's.
    Is daar een oplossing voor?

    De groeten,
    Dirk

  • #2
    Re: D70 en video uit

    Kort: Nee!

    Lang: Nee! Het scherm en de video uitgang worden enkel in de playback stand gebruikt. Tijdens het trekken gebruik je de zoeker. Dat is eigen aan een DSLR. De spiegel blokkeert nl. het beeld dat op de sensor valt, vandaar ook dat je het schermpje niet kan gebruiken tijdens het trekken van foto's !!

    Je sony zal een compact of prosumer toestel zijn, waarbij het LCD wel te gebruiken is vermits er geen spiegel voor de sensor zit.

    Trouwens, je TV gebruiken klinkt mooi, maar neem jij je televisie dan ook mee tijdens een shooting in de natuur? Met een verlengkabel van 25km voor de stroom? Even wat serieuser nu: persoonlijk vind ik de kwaliteit van de beelden op TV niet van die hoge mate dat je effectief de scherpte kan gaan beoordelen. Je TV gebruikt immers totaal andere resoluties (lees: veel lagere) dan een PC-monitor. Weergeven OK, maar beoordelen op scherpte zou ik nooit doen op een TV scherm.
    Last edited by Aragorn; 2 november 2004, 11:45.
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

    Comment


    • #3
      Re: D70 en video uit

      Dirk, hoe sluit jij je D70 aan op een SCART ?
      Enige dat ik me kan voorstellen is dat je een SCART tussenstuk hebt met drie cinches (geel,rood,wit) ?
      Beeld op TV valt me zwaar tegen. Met een S-VHS uitgang zou dit wellicht veel beter zijn. Hebben die kaartlezers die je op TV kan aansluiten zo'n uitgang ?

      Comment


      • #4
        Re: D70 en video uit

        Inderdaad 650 met een tussenstukje. Dat gaat zeer goed en zo zet ik soms de beelden op video.
        Aragorn, het is zeker niet om mee te nemen naar buiten.
        Ik zou het gebruiken in mij opstelling met mijn macrotent.
        Maar aangezien het niet mogelijk is moet dit idee laten varen.
        ... Of mijn Sony FD95 gebruiken want deze nog een betere macrolens dan mijn D70 met kitlens.

        De groeten,

        Comment

        Working...
        X