Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezond voor camera ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezond voor camera ?

    'k Gebruik steeds voor in inlezen van mijn opnames een kaartlezer ipv de camera aan te sluiten .

    Heb de camera nog maar een dag of tien en test nog veel , zodoende gaat de kaart er veel in en uit.

    Nu vraag ik mijn eigen af : Is dat wel gezond om steeds die geheugenkaart in en uit de camera te halen ?
    Risico op het beschadigen van de contactpinnen in de camera????

    Iemand hiermee reeds slechte ervaringen?

    Groeten
    Komjewok
    Digitale groeten
    K.J.W.

  • #2
    Re: Gezond voor camera ?

    Volgens mij gezonder dan altijd het kabeltje erin te foefelen.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

    Comment


    • #3
      Re: Gezond voor camera ?

      Ik gebruik bijna altijd de kaartlezer, die werkt sneller dan via het kabeltje vanuit de camera
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Gezond voor camera ?

        Zolang je geen hamer en koevoet gebruikt om kaarten in en uit te halen, kan je maar weinig problemen krijgen.

        Bij een verbinding met een plug (en een kaartje is nu eenmaal verbonden met mini-plugjes) krijg je op de duur oxidatie. Als de kaart dan nooit eens in en uitgehaald wordt, kan je slecht contact krijgen. (dit is echter wel extreem uitgedrukt, want dat treedt normaal pas op na jaren en jaren, en een digicam blijft niet lang genoeg bij ons..... )

        Bij compactflash moet je iets voorzichtiger zijn dan bij de andere kaarttypes, omdat de pinnetjes een flink stuk fijner zijn. Bij smartmedia en SD heb je bvb wrijfcontacten, en die hebben zowiezo minder gevaar voor verbuiging en breuken.

        Nu, dat is meteen ook de reden dat een CF kaart zo kleine gleufjes heeft aan de zijkant. De kaart wordt zodoende perfect geleid en uitgelijnd boven de contactjes.

        Kortom, gewoon voorzichtig zijn, en verder doen met die kaartlezen.

        Comment


        • #5
          Re: Gezond voor camera ?

          Ik heb mij de bedenking al zitten maken dat de connector van de kaart op het toestel eigenlijk de zwakste schakel is.
          Als je eerste methode 'met de kabel' gebruikt tot die eventueel stuk gaat, dan kan je nog altijd overschakelen naar de methode van 'het kaartje eruit halen'.
          Andersom kan dit niet meer...

          't is alleen maar een bedenking hé. Ik vindt een kaartlezer ook gemakkelijker hoor.

          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Gezond voor camera ?

            tis er toch voor gemaakt om open en toe te gaan en erin en eruit
            http://www.dullaert.net

            Comment


            • #7
              Re: Gezond voor camera ?

              Ja, maar is +/- zelfde systeem als pcmcia op laptops.
              En daar heb ik ook al toeren mee weten gebeuren.... Is er nochthans ook voor gemaakt.

              Zoals ik al zei, het is maar een bedenking.

              Jo.
              Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
              tis er toch voor gemaakt om open en toe te gaan en erin en eruit
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment

              Working...
              X