Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

    Op de lenzendag (Corné bedankt!!!!) was ik nogal weg van de Canon 100-400, maar ook de BIGMA bleek handelbaar en kwalitatief goed.

    Voor iets meer dan de prijs van de Canon kan ik de BIGMA kopen + de Canon 70-200 mm L 4,O. Mij lijkt dit een zeer aantrekkelijke combinatie alleen wel jammer dat geen van beide lenzen IS of iets dergelijks heeft.
    In veel gevallen zal de Canon 70-200 L veel voldoening geven en speelt het ontbreken van de IS misschien minder een rol.

    De Sigma 80-400 mm gaf op de lenzendag ook mooie resultaten, ik vind hem echter traag en zwaar. Bigma is ook zwaar, maar ligt goed in de hand en focust snel.

    Graag jullie gedacht! MVG Hugoke

  • #2
    Re: Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

    Deze combinatie al eens overwogen .

    Canon EF 70-200/4.0 L USM +
    Canon EF 300/4.0 L IS of Canon EF 400/5,6 L USM
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

      Deze combinatie al eens overwogen .
      Jazeker. Het prijskaartje ligt dan nog een stuk hoger.
      De Bigma spreekt me toch aan voor zijn bereik. Ik zou graag natuurfotografie beoefenen en (stiekem) mensen op straat portretteren.

      MVG Hugoke

      Comment


      • #4
        Re: Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

        Een 100-400L is wel veel beter bruikbaar uit de hand als er wat minder licht is, en dat was voor mij de reden om die te kopen. Ik gebruik zelden een statief, en ik heb al heel scherpe foto's gemaakt op 400mm en 1/40 sec. Dat lukt wel niet altijd, maar de kans dat zo'n foto's goed zijn, is veel groter door die beeldstabilisatie.

        Een Bigma is ook wel heel goed, zeker voor zijn prijs.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

          Persoonlijk heb ik gekozen voor de EF 100-400mm L IS en niet voor de Bigma.
          Omdat de Canon ook nog altijd lichter in gewicht is dan de Bigma en ook heeft de Canon IS.
          Ook vind ik ( persoonlijk ) de kleuren warmer bij de EF 100-400mm L IS dan bij de Bigma,maar dat is natuurlijk ieder zijn mening.
          Hier een paar oude links van topic's van die Canon lens.:






          Last edited by Cois; 1 november 2004, 18:19.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

            @Cois:

            Bedankt voor de reactie en links naar mooie foto's die erg overtuigen wat de IS betreft. Nog mooie scherpte bij lage sluitertijden.

            MVG Hugoke

            Comment


            • #7
              Re: Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

              Het is hier in het verleden al aangetoond dat de 100-400 en de Bigma in het telebereik haast niets verschillen. De 500 mm. van de Sigma is dus geen 500 mm.
              Ik zou zeker voor de 100-400 gaan. Tja, L-glas doet effe pijn aan de geldbeugel, maar dat is al snel vergeten wanneer je over je tweede "L" begint te dromen...
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

                Misschien heb je wel iets aan deze link, massa's foto's genomen met de bigma, handheld, crops...


                Heel uiteenlopende onderwerpen van wildlife, sport, candid tot airshows, kortom de bigma in aktie van A tot Z, van 50 tot 500 en bijna alle foto's met komplete exif info. Hierbij kan je perfect op een objectieve manier een idee vormen welke mogelijkheden deze lens biedt daar het een verzameling is van vele users met diverse cams.
                Interessant is ook dat er een aantal foto's te bekijken zijn in full-size.
                Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 100-400 L IS USM of iets anders?

                  Ik heb eventueel nog een ander voorstel.

                  Die 100-400 L is een hele goeie lens en voor natuurfotografie wel als dat voor jou beestjes zijn dan is deze of de Bigma zowat het beste dat je kan kopen buiten primes. Zelf zou ik voor de 100-400 gaan omwille van de IS. Maar je spreekt ook over stiekem mensen op straar portretteren. Je zal er met deze lenzen zeker wel in slagen omdat te doen maar vaak zal dat toch niet erg stiekem zijn want beide lenzen zijn veel te opvallend hiervoor. Zodra je die mastodonten bovenhaalt ben je al niet erg stiekem meer. Dat wil niet zeggen dat het niet lukt maar ideaal zijn ze zeker niet.

                  Als dat laatste dan ook veel belang heeft zou ik als ik jou was ook een aan de 70-300 DO IS denken. Deze is wel onopvallend en dus uiterst geschikt voor je straatportretten. Heeft ook nog het voordeel dat je met veel minder gewicht op weg bent en dat ze veel kleiner is en je ze dus al gemakkelijker kan wegsteken ook. Gevolg je gaat deze lens dus veel sneller ook effectief meenemen.

                  Voor natuurfotografie gaat het bereik vaak niet genoeg zijn en je moet er dus een extender bijnemen. Met 1.4 ext zit je op 420 mm.

                  Nadeel is natuurlijk dat de optische kwaliteit lager is dan de 100-400 en zeker met extender. Anderzijds kan je de DO vaak iets meer dichtdraaien omwille van zijn betere IS dan de 100-400 (ong 1 stop beter) wat de kwaliteitsverschillen kleiner maakt. Maar om een idee te krijgen van de kwaliteitsverschillen kan je hier eens kijken
                  Test 70_300 DO IS hier kan je foto's zien van de DO tov de 70-200 L 2.8 die mijn inziens zelf beter is dan de 100-400. Maar vergeet niet met extender worden de verschillen groter.

                  Voor mij was de keuze eenvoudig liever een lens die ik meeneem dan 1 die iets beter is maar ik thuis laat liggen. In de meeste gevallen zie je het verschil toch amper( A4 prints en 100% on screen viewing). Maar alleen jij kan dat voor jezelf bepalen.

                  Comment

                  Working...
                  X