Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stevige tas voor D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stevige tas voor D70

    Hey,

    Ik ben op zoek naar een stevige rugzak of heuptas voor mijn D70 (en liefst met nog plaats voor een zoomlens). Ik zou er eigenlijk mee willen gaan MTB'en en gaan skieën. Heb al wel eens wat rondgesurft, en de rugzakken lijken me nogal uitgebreid. Kan je daar bijvoorbeeld nog ander materiaal instoppen (water, fietsmateriaal, lunchpakket,...), m.a.w. kunnen die tussenschotten worden verplaatst?
    Iemand ervaring hiermee? Suggesties? Alvast bedankt,

    Maarten

  • #2
    Re: Stevige tas voor D70

    Zeker eens kijken bij http://www.lowepro.com/ zeer goede fototassen, zitten ook rugzakken tussen.

    Kan je online bekijken en je kan ook een gratis catalogus aanvragen...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Stevige tas voor D70

      Ik heb nog een splinternieuwe (2xgebruikt) Lowe Pro Toploader 75 AW te koop.
      Gekocht in mei 2004 - faktuur aanwezig.
      Nieuwprijs was 110 euro .



      Zend me maar een berichtje, foto kan eveneens bezorgd worden.
      Last edited by Jazzaddict; 1 november 2004, 15:43.

      Comment


      • #4
        Re: Stevige tas voor D70

        Ik heb een LowePro Mini Trekker rugzak. Daar zit in: een D70 met 15-30mm, een F80 met grip en 18-70/2.8 een flits, een 70-300, een 50mm, een 1.4x TC, oplader voor batterijen, filters, kabels enz.

        Vooraan is er nog een tasje waar bijvoorbeeld een half-literflesje water en pakweg een pull of regenjesje in past.
        Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

        Comment


        • #5
          Re: Stevige tas voor D70

          Moet je toch ook eens kijken naar de Lowe Orion Trekker. Ik heb veel spul van Lowe, maar voor hiking, wandelen enz grijp ik toch steeds terug naar die “oude” Orion trekker.
          Onderaan past zonder probleem een D70, SB800, geheugen, 20 – 24 – 35 – 50 mm.
          Een zoom kan ook maar dan moet je er twee prime’s uitlaten.
          In de boventas past een regenjas, maaltijd enz. En het voornaamste, de tas is niet duur.
          Mits doe het zelven heb ik er ook nog zijvakken (75 ml drankflessen) aangemaakt maar dat is een ander verhaal.

          edit : voordeel is ook dat je de tas niet op het ruggedeelte moet leggen om er in te kunnen.
          Last edited by Plimsol; 1 november 2004, 11:55.
          35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

          Comment


          • #6
            Re: Stevige tas voor D70

            Ik heb een Lowepro Mini Trekker Classic, die ge voor rond de €100 kunt verkrijgen. Daar krijg je gerust wat lenskes en andere dingen in. De binnencompartimenten zijn vrij in te delen zoals je wenst. Het enige probleem is dat je hem goed vol begint te stouwen en op de duur begin hij zwaar te wegen, daar je feitelijk meer meeneemt dan je nodig hebt. Ik heb me dan ook een tweede aangekocht. Een Nova 4AW. Als ik ergens heen ga, pak ik het nodige uit de trekker in de nova. Als ik het niet goed weet, leg ik beide in de auto.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Stevige tas voor D70

              ik hen een computrekker van lowepro gekocht.

              http://www.lowepro.com/pages/series/...utrekkeraw.htm

              koste 110 euro bij foto robijns in sint truiden.

              in het hoofdvak zit bij mij:

              d70
              sigma 105
              nikkor 18-70
              oplader nikon
              redelijk grote verrekijer
              canon s45
              oplader canon
              card reader
              nu heb ik nog 3 compartimenten over
              doekjes voor lens te kuisen
              grote blaaspeer
              borsteltje
              cf kaartjes

              IN de buiten zak

              doek
              drinken
              eten

              op de buitenzak heb je nog een ruimte waar een brooddoos zou inkunnen
              op de rugzijde heb je dan nog een compartimen waar een laptop inkan

              hij heeft ook de mogelijkheid om een statief erin te hangen op de rug

              heeft een buikband en een borstband
              + all weather beschermingshoes die onderaan steekt

              ik heb deze gekozen omdat ik nog student ben en ik gebruik die laptop compartiment dus om een kaft in te steken da ik eventueel zouo willen leren in het weekend. ik moet dan ma 1 zak mee nemen iov mijn fotozal + boekentas
              Last edited by immage; 1 november 2004, 14:02.

              Comment


              • #8
                Re: Stevige tas voor D70

                Ik heb een Lowepro micro trekker 200

                Daar gaat in:

                D70+Sigma 100-300
                Kitlens
                Flitser
                Xdrive + lader
                batterijen + lader
                Onderaan de zak zitten 2 strips voor een statief

                kan nog veel meer mee ... klein maar ruim
                [Nikon D5100 & Nikon D70]
                [Yves en Liesbeths blog Resort]

                Comment


                • #9
                  Re: Stevige tas voor D70

                  Ook een Lowepro hier, de Minitrekker AW. AW staat voor All Weather en is dus regenwaterdicht door de speciale hoes. Voor mij het grootste voordeel is dat deze backpack heel goed past, zelfs na uren stappen geen rug- of schouderpijn.

                  Op de site zie je wat er in of aan kan, plaats zat voor een 10D+grip en een 50-500 erop, en 28-135mm, flash, 2xconvertor en wat ander spul. Indien nodig kunnen er nog losse elementen bijgekocht worden om aan de buitenkant te bevestigen.

                  Hier in 't dorp gekocht aan €95, dat is een stuk minder dan de meeste NL/Duitse online shops.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stevige tas voor D70



                    ik heb de deze.

                    handig ding, past een tripod op en door de kliksluitingen boven aan de borst (smalle klips) en onder (brede klips met banden) geeft het weinig problemen of ongemakkelijkheden om met een d70, 70-300, 18-50 en 500mm tele ; tripod ; 1 liter water en wa boterhammekes rond te lopen.
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stevige tas voor D70

                      Ok mensen,

                      Alvast bedankt voor de talrijke reacties. Als ik het hier zowat goed lees, kiezen de meeste voor eeb rugzak (ipv een heuptas) en pakken ze naargelang hun hoeveelheid gerief een grotere of een kleinere. En voor zover ik het begrepen heb, kan je, pakweg, de helft van je rugzak gebruiken voor je fototoestellen en accesoires en van de andere helft één compartiment maken. Nu heb ik nog twee praktische vraagjes: 1. Is een heuptas niet handiger om je fototoestel snel te voorschijn te toveren (een rugzak moet je toch telkens af je rug halen, niet?) en 2. Kan ik met zo'n rugzak of heuptas 'nen totter' maken zoals ze bij ons zeggen. Maw. kan ik daar stevig mee vallen (bij zowel MTB als skieën komt dat wel eens voor) zonder dat het fototoestel en de lenzen beschadigd geraken?
                      Iemand al eens gevallen met zo'n rugzak met gerief erin? Ik hoop voor jullie van niet, maar als het toch het geval zou zijn, wel, post dan hier maar eens hoe stevig je materiaal dan wel niet was ;-)!!

                      Maarten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stevige tas voor D70

                        In het begin van de vacantie gebruikte ik gewone rugzak, maar niet zo handig, duurde lang voor de camera gebruiksklaar was. Na overleg met mijn wederhelft en lang kiezen de Lowepro Orion aangeschaft. Heel tevreden over, plaats voor D70 met lens en riem + nog ruimte voor 2 andere lenzen, geheugenkaarten, manual D70 en eventueel nog een blaaspeertje.
                        Is een stevige buideltas, ideaal om te wandelen en fietsen.
                        De camera is vlug bereikbaar en zelfs lenzen wisselen gaat heel vlot.




                        __________________
                        Nikon D70 + Nikkor AF D (IF) 28-105/3,5-4,5 (macro) + Nikkor AF D 70-210/4-5.6
                        Lowepro Orion
                        Kingston 256 mb + Sandisk 128 mb + Sandisk 64 mb

                        Nèm je portrettentrekkertje, woar je oak goat altid mee, want 't moment t' is rap passé !!!
                        Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stevige tas voor D70

                          sja das waar. maar als ik fotos ga nemen hoe ik men toestel heel dicht bij mij. de rugzak dient om het hele boeltje naar een bepaalde plek te brengen en daar gaat men tripod en toestel er dan uit.
                          toegegeven het is een beetje sleuren maar in 80% van de gevallen kan ik tijdig reageren.
                          in 5% van de gevallen zou hetme lukken om men d70 nog tijdig uit men rugzak te halen maar ik betwijfel of een heuptas dan beter is.

                          ik persoonlijk heb liever een rugzak, je kan zware lasten meenemen zonder al te veel miserie...een heuptas begint nogal snel op men heupen te werken!

                          nu ik fiets meestal naar dichtgelegen lokaties. ik kan dus NIET fietsen met een heuptas!! laat staan MTB-en?

                          ik heb al verhalen gelezen en gehoord van mensen die hun grief letterlijk zien wegdrijven hebben...om het later terug op te vissen in goede staat! prijskaartje an de rugzak stond wel zowat gelijk aan een zeer goede lens.

                          vallen overleven? dan zou ik ze toch zeer goed wegsteken met isemo ofzo en dan nog. koop je mss eerst een oude analoge met goedkope lens en haal dan wat toeren uit.
                          mss eerder een verzekering afsluiten

                          Oorspronkelijk geplaatst door meut
                          Ok mensen,

                          Alvast bedankt voor de talrijke reacties. Als ik het hier zowat goed lees, kiezen de meeste voor eeb rugzak (ipv een heuptas) en pakken ze naargelang hun hoeveelheid gerief een grotere of een kleinere. En voor zover ik het begrepen heb, kan je, pakweg, de helft van je rugzak gebruiken voor je fototoestellen en accesoires en van de andere helft één compartiment maken. Nu heb ik nog twee praktische vraagjes: 1. Is een heuptas niet handiger om je fototoestel snel te voorschijn te toveren (een rugzak moet je toch telkens af je rug halen, niet?) en 2. Kan ik met zo'n rugzak of heuptas 'nen totter' maken zoals ze bij ons zeggen. Maw. kan ik daar stevig mee vallen (bij zowel MTB als skieën komt dat wel eens voor) zonder dat het fototoestel en de lenzen beschadigd geraken?
                          Iemand al eens gevallen met zo'n rugzak met gerief erin? Ik hoop voor jullie van niet, maar als het toch het geval zou zijn, wel, post dan hier maar eens hoe stevig je materiaal dan wel niet was ;-)!!

                          Maarten
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stevige tas voor D70

                            Ik heb de Crumpler Brian's Hottub voor mijn D70, kitlens, Sigma 70-200 en andere zut.
                            Ik heb er nog niet mee geskied, maar dat gaat deze winter zeker gebeuren.
                            Zeker voor skiën zou ik een rugzak nemen. Een heuptas lijkt me veel te kwetsbaar.
                            Wel een rugzak met borst- en heupgordel nemen, anders gaat het zaakje bij korte bochten tegendraads zwieren en dat skiet allesbehalve plezierig.
                            Nikon D70 links: www.nikond70.nl
                            Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stevige tas voor D70

                              Ooit heb ik hier eens een interessante link gevonden ivm met D70 en 'bags':
                              NIKON D70 BAG RESOURCE
                              veel voorbeelden van Lowepro, Tamrac en Crumpler-bags in combinatie met D70
                              Nikon D2H / AFS 28-70 f/2.8D

                              Comment

                              Working...
                              X