Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vinden jullie van dit TFT scherm: Samsung SyncMaster 910T 19"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat vinden jullie van dit TFT scherm: Samsung SyncMaster 910T 19"

    Beste bd-leden,

    Kunnen jullie me eens wat raad geven bij de aankoop van m'n nieuw beeldscherm. Ik heb de plaats voor een CRT-scherm, maar het mag ook een TFT- of LCD-scherm zijn. Ik wil wel min. een 19'', das ongeveer de enige eis dat ik heb.

    mvg Sven
    Last edited by Svenmichiels; 3 november 2004, 17:44.

  • #2
    Re: Graag aankoop bij aankoop scherm

    Wat ik hier geleerd heb is dat je TFT- of LCD-schermen kan vergeten als je met fotografie bezig bent...

    Comment


    • #3
      Re: Graag aankoop bij aankoop scherm

      Teddy-bear: ja, dat dacht ik ook al
      toch bedankt voor je reactie

      Sven

      Comment


      • #4
        Re: Graag aankoop bij aankoop scherm

        zou je hier geen raad kunnen geven maar volgens mij moet de titel "graag RAAD bij aankoop...." zijn niet?
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: Graag raad bij aankoop scherm

          THX hellcat, aanpassing reeds gebeurd

          Comment


          • #6
            Re: Graag raad bij aankoop scherm

            Ik weet niet of deze opmerking nog nut heeft, maar TFT is leuk, maar niet kleurecht. Kijk eens naar een goede CRT.
            Ik heb een NEC 21111 die buitengewoon goed bevalt.

            Comment


            • #7
              Re: Graag raad bij aankoop scherm

              Hey

              kijk eens bij lacie

              TFT 19 inch speciaal voor fotografen ...


              Greetz, Ronny

              Comment


              • #8
                Re: Graag raad bij aankoop scherm

                Hmm, ik ga hier weer geen welles-nietes spelletje aangaan, maar bij volgende merken ga je ZEKER een kwalitatief hoogstaand scherm vinden dat geschikt is voor fotografie.

                - Iiyama
                - LaCie
                - Eizo

                Verwacht echter niet dat je voor 500 euro zal gediend zijn.

                Ik heb twee Eizo's in dual screen staan:



                Wil je iets besparen kan je eventueel in Duitsland kopen.

                Kijk eens op www.digitalo.de

                Leveren voor 27 euro in België onder rembours.

                Mijn laaste aankoop daar was een fototoeste;. Woensdagnamiddag besteld en de dag erop, donderdag om 10.15 geleverd. Alles piekfijn in orde.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Graag raad bij aankoop scherm

                  Hoewel ik zeker en vast niet de pretentie wil hebben om evenveel van schermen en dergelijke af te weten, kan ik toch mijn ervaringen op een rijtje zetten :
                  Ik bekijk mijn foto's zowel op een CRT (DELL 19 inch) op 1240*1028 als op de TFT van mijn portable (1400 * 1050). De kleuren op de CRT zijn altijd beter. Maar !
                  Ik gebruik de schermen om de foto's te bewerken en te sorteren, niet echt om te bekijken. Bekijken gebeurt op afdrukken of op TV of eigenlijk ook wel op de portable wegens het "portable" karakter. (De notebook is dan het foto album). Er komen nooit mensen aan mijn thuis PC met het Dell scherm foto's bekijken...
                  Wat ik dus kan zeggen is dat om te bewerken en te sorteren BEIDE schermen voldoen. Je (tis te zeggen, ik) trekt (trek) op BEIDE schermen dezelfde conclusies ivm cadrage, kleurtint enzovoort. Waarom heb ik dan toch een CRT en geen TFT als thuis scherm ? Het systeem is reeds 5 jaar oud. Mijn volgende wordt ZEKER een TFT. Dan kunnen die gedrochten hier eindelijk eens buiten.
                  En het wordt zeker geen scherm van de dure Lacie klasse. 400 euro is het absolute maximum dat ik ga uitgeven... De TFT's worden trouwens steeds maar beter...

                  Just my two cents.


                  Sim.
                  Last edited by Nat; 31 oktober 2004, 19:16.
                  natwork.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag raad bij aankoop scherm

                    Hallo,

                    Beslissing is gevallen!!! Het wordt een CRT-scherm van 20'' à 22''.
                    Welk merk en type zou jij nemen? Ik geef liefst max. 500€ uit, maar moest je zeggen dan je voor 800€ een super scherm hebt, dan is het ook goed (ps 800€ is echt wel een max.)

                    Persoonlijk had ik gedacht aan de Lacie elektron22blue IV of mss. de 19''??
                    De beeldschermen ven Iiyama zien er ook niet slecht uit

                    Met andere woorden: Kies in mijn plaats

                    mvg Sven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graag raad bij aankoop scherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                      Hey

                      kijk eens bij lacie

                      TFT 19 inch speciaal voor fotografen ...


                      Greetz, Ronny
                      Inderdaad heb hier een Lacie Photon Vision 20" met lichtkap, kan je verzekeren dat dit zo goed is als een CRT. Wordt trouwens zeer veel in drukkerijen gebruikt.



                      EDIT: juist gelezen dat je voor de Lacie CRT electron gaat... niet twijfelen, de betere voor CRT
                      Last edited by bartolomoio; 31 oktober 2004, 22:40.
                      Groetjes,
                      Bartolomoio

                      Canon stuff, BD0258BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graag raad bij aankoop scherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door bartolomoio
                        Inderdaad heb hier een Lacie Photon Vision 20" met lichtkap, kan je verzekeren dat dit zo goed is als een CRT. Wordt trouwens zeer veel in drukkerijen gebruikt.
                        Over welke prijsklasse spreken we hier ?
                        Bestaat dit ook in 17"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Graag aankoop bij aankoop scherm

                          Dit is een technologie die in constante evolutie is en de beste schermen beginnen de beste crt's te benaderen en soms op sommige vlakken te overtreffen.
                          Topmodelen met heel hoog contrast 800+ zijn zeker zeer goed wat kleur betreft.

                          Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                          Wat ik hier geleerd heb is dat je TFT- of LCD-schermen kan vergeten als je met fotografie bezig bent...
                          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Graag aankoop bij aankoop scherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Drill
                            Dit is een technologie die in constante evolutie is en de beste schermen beginnen de beste crt's te benaderen en soms op sommige vlakken te overtreffen.
                            Topmodelen met heel hoog contrast 800+ zijn zeker zeer goed wat kleur betreft.
                            Ben je daar zeker van? Ik heb in een webshop (in Edegem) een Samsung 910N TFT met een contrast van 800:1 gezien voor een 513 euro. Als dit scherm niet voldoet, aan welke specificaties kun je het dan wel zien, of zijn er bepaalde review sites.

                            Mijn ervaring met tft-schermen voor "ander" computergebruik is in elk geval zeer positief, zeker bij langdurig gebruik.

                            Alain

                            Comment


                            • #15
                              Re: Graag aankoop bij aankoop scherm

                              Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                              Ben je daar zeker van? Ik heb in een webshop (in Edegem) een Samsung 910N TFT met een contrast van 800:1 gezien voor een 513 euro. Als dit scherm niet voldoet, aan welke specificaties kun je het dan wel zien, of zijn er bepaalde review sites.

                              Mijn ervaring met tft-schermen voor "ander" computergebruik is in elk geval zeer positief, zeker bij langdurig gebruik.

                              Alain
                              Op deze sites is zijn alvast reviews te vinden, maar vergeet niet dat soms "gaming" als heel hoog staat aangeschreven terwijl voor fotoliefhebbers contrast en kleurweergave belangrijker zijn.


                              Tom's Hardware helps you buy the best hardware and build the best PC to play, create and work..

                              News and reviews of PC components, smartphones, tablets, pre-built desktops, notebooks, Macs and enterprise/cloud computing technologies.

                              Welkom op Tweakers, sinds 1998 de grootste website in Nederland over technologie en elektronica met nieuws, reviews en de bekroonde Pricewatch.
                              Last edited by Drill; 1 november 2004, 11:16.
                              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                              Comment

                              Working...
                              X