Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70

    Ik heb eindelijk beslist, ik zal de NIkON D70 willen kopen: (tegen Kerstmis)
    - met de lenzen:
    - SIGMA 18-50/3,5-5,6 AF DC en
    - SIGMA 55-200/4-5,6 AF
    - met Flits Sigma EF 500 DC of de SB 600

    Zijn dat goede lenzen? en de Flits, welke zou ik nemen?
    Ik ben nog een beginneling, en wou eigenlijk de Nikon Coolpix 8800 kopen, maar in de winkel zegde ze me van dan beter de Nikon D 70 te kopen.
    Ik had er een beetje schrik van, en daarom wou ik eerst leren met de Coolpix.
    In de winkel zegde ze dat het leren hetzelfde zou zijn, en dat ik dan een beter toestel zou hebben aan de Nikon D70.
    Ik heb het toestel in mijn handen gehad, en inderdaad, ik ben verkocht en wil dan de D70.
    deze ligt goed in de hand en voelt prettig aan.
    Zou jij me kunnen antwoorden op mijn vragen over die lenzen en de flits?
    Ik zie op de site dat veel mensen de Nikkor ED 18-70mm f/3,5-4;5 G IF en
    Nikkor AF -s 70-200 mm Vr hebben, wat is het verschil met die sigma's?
    Waarschijnlijk het prijsverschil en misschien beter lenzen, maar misschien is het al goed als ik die sigma's heb, ik moet de prijs ook een beetje gedempt houden?
    freyake

  • #2
    Re: Nikon D70

    Om de kosten wat te drukken zit je natuurlijk beter bij de genoemde Sigma lenzen. Deze lenzen zijn zeker niet slecht maar niet zo lichtsterk zodat je goede foto's kan nemen zolang er maar genoeg licht is.
    Qua kwaliteit blijven ze wel wat achter tegenover de Nikkor lenzen, hiervoor zou je meer naar de EX klasse van Sigma moeten gaan (welke dan ook weer duurder zijn)
    Van de 70-200 Nikkor hoor je alleen maar goede dingen ('k ben zelf een Canon man ). De VR in de lens laat je toe enkele belichtingstops lager te gaan en alsnog bewegingsonscherpte tegen te gaan, zodat je bij mindere lichtomstandigheden toch nog scherpe foto's kan nemen.
    Voor deze techniek moet je wel flink betaal, of het nu VR van Nikon, IS van Canon of OS van Sigma is.
    Last edited by CompaCta; 31 oktober 2004, 00:33.
    BD0316BE
    Canon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70

      ik zou de kit met kitlens kopen.

      tegewoordig heeft de d70 een actie dat je nij de kitlens ook een 70-300 nikkor krijgt (deze is optisch wel niet zoooo sterk maja) ik denk zeker zo sterk als de sigma's die jij opnoemt.

      de flits daar ben ik zelf nog niet echt uit.
      maar ik neig eerder naar de sb600
      want die is 100% compatibel.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70

        Freyake,

        Een beetje raar eigenlijk van die verkoper, dat hij je zonder meer in de richting van de D70 wil duwen... Een "prosumer" camera zonder verwisselbare lenzen heeft het voordeel wat gemakkelijker te bedienen te zijn, vooral voor beginnende fotografen, en de 8800 heeft al heel wat manuele modes en andere extra's om niet direct beperkingen op te leggen.

        Daarnaast is het natuurlijk zo dat een DSLR zoals de D70 nog meer mogelijkheden biedt en daardoor een betere investering op termijn is, zeker als je je verder in het (digitale) fotograferen wil bekwamen. Er zijn trouwens voor de eerste stappen voldoende "auto" modes zodat je niet meteen de kluts kwijt bent...

        Voor wat de lenzen betreft:
        • de 18-70mm DX is vaak prijsgunstig gebundeld met de D70 body - vandaar de naam "kitlens" - en biedt uitstekende waarde voor z'n geld. Het is moeilijk om een andere gelijkwaardige lens voor dat geld te vinden als je de kans hebt om een bundel D70 + 18-70mm te kopen.
        • als je vanaf het begin iets meer telebereik wil, en niet meteen een tweede lens zou willen kopen, denk dan eens aan de Nikkor AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED. Omgerekend heeft deze eenzelfde bereik als de Coolpix 8800 (35mm equivalent 42-300mm). Dit is ook een lens (mijn favoriet!) met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, die je voor rond de 300 euro zou moeten kunnen vinden. Deze mist wel het groothoekbereik, reden waarom ik ook nog vaak naar de kitlens grijp...
        • er zijn heel wat D70 eigenaars die hun kitlens tweedehands te koop aanbieden, omdat ze bvb naar lichtsterkere lenzen of naar nog ruimere groothoeken willen gaan. Vaak een goede kans op een voordelig koopje!


        In elk geval veel succes met je geplande aankoop, en laat ons maar eens weten wat je uiteindelijk zal beslissen!

        René
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70

          Zelf zou ik toch de Nikkor lenzen nemen. Deze zijn kwalitatief wat beter én je hoeft minder snel van lens te wisselen (de kitlens (18 - 70) heeft een groter bereik dan de Sigma (18 - 50)). Maar goed dit is slechts mijn mening.
          Ik heb beide lenzen mogen testen en ben blij dat ik voor de 18 - 70 heb gekozen.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70

            Ik zou de kitlens nemen.
            Die presteerd erg goed (ik heb hem ook) en is qua bereik prima.
            Ik ben het eens met de opmerking dat de EX serie van Sigma beter is dan de lenzen die je voor ogen hebt.
            De externe flits is niet direct noodzakelijk, er zit een redelijk flitsertje op de D70.
            Heerlijk ding die D70....

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70

              Oorspronkelijk geplaatst door immage
              ide flits daar ben ik zelf nog niet echt uit.
              maar ik neig eerder naar de sb600
              want die is 100% compatibel.
              De EF-500 is ook 100% compatibel en een betere flash dan de SB600 (groter bereik, meer functies).
              Gallery: http://www.fotogallerij.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70

                Bedankt , allemaal voor jullie reactie.
                De verkoper wou mij dat niet aansmeren, hij vond die Coolpix 8800 ook een goed toestel en heeft mij een heel goede uitleg gegeven.
                Ik zelf heb daarna later naar de D 70 gevraagd(na het lezen van de berichtjes hier op BD), en dan zegde hij dat het een beter toestel was met meer mogelijkheden. Op mijn antwoord dat ik er een beetje schrik van had, met het verwisselen van lenzen (stof op CCD), dat ik daarom naar de Coolpix ging, zegde hij dat dat een gewoonte was en dat ik daar geen bang moest van hebben.
                Hij was super vriendelijk hoor en heeft mij niets opgedrongen, hij heeft mij gewoon aangetoond dat de kleine meerprijs van de D70 zeker zijn geld waard was op langere termijn.

                NIkON D70
                - SIGMA 18-50/3,5-5,6 AF DC en
                - SIGMA 55-200/4-5,6 AF
                dit is ook een kitlens, maar omdat je hier 2 lenzen had, dacht ik dat het beter was van deze te kopen.
                De prijs van dit geheel is : 1299,-€.
                Ik wil eigenlijk 2 lenzen : één met telebereik, voor landschappen en ook één waar ik macro's mee kan trekken.
                Daarom dacht ik dat deze beide lenzen voldeden aan deze 2 wensen. Ik ken er nog bijna niets van dus, daarom mijn vraag naar jullie.

                @baloo:Zou ik dan beter de kitlens nemen van de 18-70mm DX en daarbij dan de de Nikkor AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED, zoals jij voorstelde, dan kom ik toch een beetje in de richting die ik wil, landschappen, zowel als macro? Ben ik dan beter af dan met de sigma lenzen?
                @Baloo: jij zegt voor die tweede lens = +- 300 €, ik vind die nergens niet, ik vind wel 28-105, dat is niet hetzelfde?

                @rept: De EF-500 is ook 100% compatibel en een betere flash dan de SB600 (groter bereik, meer functies)
                Je hebt er hier ook wel 2 van:
                Sigma EF-500 DG ST II NA-ITTL
                Sigma EF-500 DG Super II
                er zit wel een verschil op van 100 €.
                En dan de SB600 is die dan minder?
                Ik moet dan wel nog even de prijs berekenen van dit alles samen.
                groetjes freyake
                Last edited by freyake; 31 oktober 2004, 21:33.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70

                  Hey,

                  Als de D70 koopt moet je zeker de 18-70 mm kitlens hebben.
                  Als je daarbij een mooie alround lens wilt hebben kun je deze 70 - 300 mm F4 - 5,6 APO MACRO SUPER II eens overwegen. Die heeft een mooi zoom bereik en is tevens goed voor macro's. Van deze lens zijn al mooie resultaten op BD verschenen.

                  Voor meer info over de lens kijk eens:


                  Deze lens kost rond de 269 eur. je zal hem zelfs goed koper vinden.

                  Groeten, Jonas
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70

                    [QUOTE=Xentro]Hey,

                    Als de D70 koopt moet je zeker de 18-70 mm kitlens hebben.
                    Als je daarbij een mooie alround lens wilt hebben kun je deze 70 - 300 mm F4 - 5,6 APO MACRO SUPER II eens overwegen. Die heeft een mooi zoom bereik en is tevens goed voor macro's. Van deze lens zijn al mooie resultaten op BD verschenen.

                    Voor meer info over de lens kijk eens:


                    Deze lens kost rond de 269 eur. je zal hem zelfs goed koper vinden.

                    Spreek jij nu over een Sigma lens?
                    In de koopjes hoek staat deze lens :AF Nikkor 70-300mm f/4-5.6 D ED voor 250 €, is dat dezelfde?
                    freyake

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70

                      [QUOTE=freyake]
                      Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                      Hey,

                      .................Als je daarbij een mooie alround lens wilt hebben kun je deze 70 - 300 mm F4 - 5,6 APO MACRO SUPER II eens overwegen. Die heeft een mooi zoom bereik en is tevens goed voor macro's. ......................


                      Deze lens kost rond de 269 eur. je zal hem zelfs goed koper vinden.
                      Ik heb de combinatie van een Nikon 18-70DX en een Sigma 70-300 Super Macro II. Over de kitlens 18-70 kan ik kort zijn. Perfect!
                      De Sigma 70-300 sluit hier mooi op aan, maar is traag en heeft licht nodig. Gezien z'n prijs ben ik er zeer tevreden mee (€ 225 bij Corné) en de macro (200-300) is een leuke extra. Om als eerste zoomlens erbij te hebben een echte aanrader.
                      Ook heb ik de Nikon SB600. 100% compatibel en een goede flitser. Hiermee wil ik niet zeggen dat de Sigma niet goed, zal zeker wel, maar heb geen ervaring met die Sigma flitser.

                      Onder twee foto's vanaf dezelfde plek genomen.
                      Nikon 18-70DX
                      Sigma 70-300

                      succes met je aankoop

                      groet
                      Chris
                      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D70

                        @ Chris 56: Dan denk ik dat de kogel door de kerk is.
                        Ik volg je raad op:
                        ik neem de kitlens 18-70 en de sigma 70-300.

                        freyake
                        Last edited by freyake; 1 november 2004, 00:02.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D70

                          Freyake, ik denk dat je een goede keuze maakt. Natuurlijk is er veel beter, maar dan moet je ook aan en heel andere prijs gaan denken. Nogmaals om te starten, net als ik, is de kitlens 18-70 DX samen de Sigma een perfecte keuze. Nog vergeten te zeggen, de foto met de Sigma is gewoon uit de hand genomen.
                          Eerlijkheid biedt te vermelden, de foto's zijn iets, maar weinig, bewerkt in Photoshop (Levels en Unsharp Mask).
                          Let wel op dat je de goede Sigma koopt, want er zijn twee uitvoeringen.
                          Ik heb de APO Super macro II. Er is ook een niet-APO, maar die moet behoorlijk minder zijn.

                          succes ermee
                          Chris
                          NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D70

                            freyake,

                            Met de kitlens + de Sigma 70-300 doe je inderdaad een goede keus.

                            De AF Nikkor 70-300mm f/4-5.6 D ED heeft ook een goede reputatie, maar mist t.o.v. de (nieuwere) Sigma het macrobereik.

                            De Nikkor AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED is wel degelijk een andere lens dan de 28-105mm. Zie o.m. op de Nikon product site. Ik heb die oorspronkelijk gekozen omdat ik veel voor het werk naar het buitenland reis, maar vaak niet te veel fotospul mee kan nemen. De 28-200 is een goed compromis (de Sigma 18-125mm was er toen nog niet...).
                            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D70

                              Oorspronkelijk geplaatst door baloo
                              freyake,

                              Met de kitlens + de Sigma 70-300 doe je inderdaad een goede keus.

                              De AF Nikkor 70-300mm f/4-5.6 D ED heeft ook een goede reputatie, maar mist t.o.v. de (nieuwere) Sigma het macrobereik.

                              De Nikkor AF 28-200/3.5-5.6 G IF-ED is wel degelijk een andere lens dan de 28-105mm. Zie o.m. op de Nikon product site. Ik heb die oorspronkelijk gekozen omdat ik veel voor het werk naar het buitenland reis, maar vaak niet te veel fotospul mee kan nemen. De 28-200 is een goed compromis (de Sigma 18-125mm was er toen nog niet...).
                              Bedankt voor je uitleg.
                              Ik ga je raad opvolgen.
                              Tja, nu nog wachten op de kerstman, hopelijk komt hij wat rapper dan 25/12
                              freyake

                              Comment

                              Working...
                              X