Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macrolens

    90mm-100mm of 150mm?
    ik ben van plan een macrolens aan te schaffen
    welke brandpuntafstand zou ik nemen?iemand hier ervaring met één van deze drie?
    welke voor-en nadelen zijn er?
    mvg
    grts; M

  • #2
    Re: macrolens

    Ik heb vandaag de 90 mm 2.8 van tamron kunnen testen en moet zeggen top kwaliteit .
    Groetjes
    http://www.vehe.be

    Comment


    • #3
      Re: macrolens

      lijken mij 3 interessante lenzen
      90mm-tamron
      100mm 2.8-canon
      150mm 2.8 sigma
      de sigma heeft een aparte statiefsteun,is mss wel handig!
      de canon schuift niet uit,is ook mss handig!
      ben het noorden even kwijt!(en de rest ook)
      is toch een aankoop waarvan ik achteraf niet wil zeggen,"had ik maar geweten"!
      grts; M

      Comment


      • #4
        Re: macrolens

        Ik heb ook wel interesse om dergelijke lens te kopen, en ik vraag me af wat zowat geldt als standaardlens voor macro.

        Comment


        • #5
          Re: macrolens

          het enige dat ik je kan vertellen is dat ik verschoten ben van hoe dicht je iets kan brengen met 105mm. persoonlijk vind ik 105mm voor een macro meer dan genoeg.

          als je naar de 150 e 180 gaat dan ga je toch alles vanaf statief moeten doen hoor. deze lenzen zijn perfect voor naturmacro's zoals voor vlinderen ed.
          maar een paddestoel ofzo is al moeilijker omdat je verder van de paddestoel af moet gaan en dus meer sprietjes in het beeld hebt.

          alles hangt er dus vanaf wat je wil gaan doen met je macrolens.

          Comment


          • #6
            Re: macrolens

            en meuwi al ik wijzer geworden ,
            il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
            Sport & Event Photography

            Comment


            • #7
              Re: macrolens

              Ik kijk net als jij uit naar een macro lens.

              Eerste test gedaan op photokina... vond dat de Tarmon lenzen qua constructie tegenvielen. Na die eerste tests mijn oog laten vallen op de Sigma 180mm macro vanwege de grotere brandpuntsafstand (= verder van je onderwerp kunnen gaan zitten).

              Op de lenzendag van Corne rustig de tijd genomen om de Sigma 105, 150 en 180mm en de Canon 100mm te testen. Scherpte van alle lenzen was OK, maar het viel me op dat de Sigma 180mm iets softer was en vooral een stuk tragere AF had dan de rest. De Canon 100mm was zelf erg snel en lekker scherp naar mijn gevoel. Deze lens ook getest samen met een Kenko 1.4x converter... resultaten waren net zo goed als de Sigma 150mm.

              Ik had gelezen dat er ook nogal wat mensen de Canon lens gebruiken als protretlens. En de Canon ringflitsen passen rechtstreeks op deze lens.

              Keuze is dus gevallen op de Canon 100mm/f2.8 macro. Met toekomstige uitbreiding een Kenko 1.4x of 2x converter en een Canon ringflits.


              Kris.
              My work: VICTORIE.com

              Comment


              • #8
                Re: macrolens

                @marnik:de canon komt steeds meer op de voorgrond!
                grts; M

                Comment


                • #9
                  Re: macrolens

                  Mijn keuze is ook gevallen op de Canon 100mm. Waarom: zeer snelle AF en geen toekomstige kompatibiliteits perikelen. De Tamron 90mm is misschien iets scherper, maar degene die ik getest heb had helemaal geen AF (misschien dat er 2 versies van die lens bestaan, met en zonder AF).
                  Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: macrolens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cnature000
                    Mijn keuze is ook gevallen op de Canon 100mm. Waarom: zeer snelle AF en geen toekomstige kompatibiliteits perikelen. De Tamron 90mm is misschien iets scherper, maar degene die ik getest heb had helemaal geen AF (misschien dat er 2 versies van die lens bestaan, met en zonder AF).
                    Normaal moet de AF toch wel werken , zal dan wel iets mis geweest zijn met de lens .
                    http://www.dullaert.net

                    Comment

                    Working...
                    X