Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

    Hallo,

    Ik ben aan het uitkijken om een setje studio-flitsen aan te kopen ... ik heb mijn oog laten vallen op de betaalbare flitsen van het Falcon Eyes systeem ... iemand ervaringen met deze flitsen ... zijn er betere merken aan dezelfde of betere prijs en waarop moet ik letten ... hoeveel zou ik er kopen 2 of 3 en welke wattage ... enz ...

    Dank bij voorbaat ...


    Groetjes.

  • #2
    Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

    Ik heb geen ervaring met de Falcon Eyes , maar het belangrijkst is dat flitsen continue regelbaar zijn over een voldoende bereik. Dus meerdere stops indien mogelijk, ik zou voor een vermogen gaan van een 300 watt seconden.
    Dat is voldoende voor portret en 3/4 in een qua oppervlakte matige studio.

    Zelf werk ik met Elinchrom Style S flitsen 1x 600 ws en tweemaal 300 ws die zijn regelbaar over een bereik van 6 volle stops en gaan dus respectievelijk van 18 naar 600 ws en van 9 naar 300 ws. Elinchrom is gekend voor zijn zeer snelle herlaadcyclus gewoonlijk minder dan 0.6 sec.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

      Hallo,

      Dank voor de reactie digipics ... eventjes gesurft naar Elinchrom ... kwalitatief waarschijnlijk een stuk beter, maar ook dubbel zo duur ... laadtijd voor de Falcon Eyes is tussen 1 en 2 seconden ... kunnen wel traploos ingesteld worden van 1/8 tot full volgens de folder ...

      Groetjes.

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.