Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

    Hallo,

    Ik ben aan het uitkijken om een setje studio-flitsen aan te kopen ... ik heb mijn oog laten vallen op de betaalbare flitsen van het Falcon Eyes systeem ... iemand ervaringen met deze flitsen ... zijn er betere merken aan dezelfde of betere prijs en waarop moet ik letten ... hoeveel zou ik er kopen 2 of 3 en welke wattage ... enz ...

    Dank bij voorbaat ...


    Groetjes.

  • #2
    Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

    Ik heb geen ervaring met de Falcon Eyes , maar het belangrijkst is dat flitsen continue regelbaar zijn over een voldoende bereik. Dus meerdere stops indien mogelijk, ik zou voor een vermogen gaan van een 300 watt seconden.
    Dat is voldoende voor portret en 3/4 in een qua oppervlakte matige studio.

    Zelf werk ik met Elinchrom Style S flitsen 1x 600 ws en tweemaal 300 ws die zijn regelbaar over een bereik van 6 volle stops en gaan dus respectievelijk van 18 naar 600 ws en van 9 naar 300 ws. Elinchrom is gekend voor zijn zeer snelle herlaadcyclus gewoonlijk minder dan 0.6 sec.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

      Hallo,

      Dank voor de reactie digipics ... eventjes gesurft naar Elinchrom ... kwalitatief waarschijnlijk een stuk beter, maar ook dubbel zo duur ... laadtijd voor de Falcon Eyes is tussen 1 en 2 seconden ... kunnen wel traploos ingesteld worden van 1/8 tot full volgens de folder ...

      Groetjes.

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

        Ik heb zelf 2 van deze setjes en ben er zeer tevreden mee. Ondanks slechts 110 wattsec gebruik ik ze vrijwel nooit op vol vermogen en haal dan toch bij 100 asa een diafragma tussen 9 en 16.
        OK, ze zijn vast niet de meest duurzame en de statieven zijn vast niet de stevigste, maar ze flitsen en vallen niet om dus wat wil je nog meer. Volgens mij zijn het prima setjes om met studiofotografie te beginnen.

        Aankoop advies kameraexpress.nl

        groeten

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

          Hallo,

          Dank voor de reactie Robert ... leuke site ... als je model-shots met deze flitsen gemaakt zijn zal ik er ook meer dan genoeg aan hebben ...

          Groetjes.

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

            Een hele interessante is deze topic over studiofotografie.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

              Hallo,

              Thanks Hombre ...

              Groetjes.

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

                Ik heb er ook van falcon eyes en ... ben niet zo super tevreden ... misschien dat ik té kritisch ben maar alhoewel ze inderdaad goedkoper zijn dan sets van elinchrom ...blijft het toch een aardige duit kosten die falcon eyes.
                Ik heb de FE600-b sets en ik heb al één reparatie moeten laten uitvoeren(zekering die continue kapot sprong) wat een maand heeft geduurd (extreem lang vind ik voor een flits die amper 3 maand oud was)
                De houder waarmee de flitsset op een statief zit is van plastiek ... en bij het vastdraaien van de schroef om de flits vast te zetten is dus de houder kapot gegaan ...ben benieuwd hoe lang het weeral gaat duren voordat ik dat onderdeel mag ontvangen..

                Nog een ding dat mij eerst niet duidelijk was .. met een bepaalde instelling gaf de lichtmeter F8 aan ..ik minderde sterkte van de lamp met een kwart en flitste... nog steeds F8 ... oké ik minderde nog een kwart en flitste ..aha F5.6 dus ik was tevreden ... ik stelde camera in op F5.6 nam een foto en ... té donker ...reden ? Het duurt 3 à 4 flashes voordat de sterkte van de flits overeenkomt met de ingestelde sterkte op de flitslamp...iets wat betere merken niet hebben.

                De infrarode flitssontsteking werkt ook niet echt super vind ik, ik blijf dus de kabelaansluiting gebruiken.

                Persoonlijk zou ik zeggen ... kijk toch eens of je niet de elinchroms wilt/kunt kopen al dan niet tweedehands ..indien niet, check ook eens bowens flitslampen uit.

                Groetjes
                ps voorbeelden met de flitslampen vind je op mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

                  Misschien kan je ook eens kijken naar Multiblitz, die hebben een paar mooie starterkits....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

                    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP
                    Nog een ding dat mij eerst niet duidelijk was .. met een bepaalde instelling gaf de lichtmeter F8 aan ..ik minderde sterkte van de lamp met een kwart en flitste... nog steeds F8 ... oké ik minderde nog een kwart en flitste ..aha F5.6 dus ik was tevreden ... ik stelde camera in op F5.6 nam een foto en ... té donker ...reden ? Het duurt 3 à 4 flashes voordat de sterkte van de flits overeenkomt met de ingestelde sterkte op de flitslamp...iets wat betere merken niet hebben.
                    Ook Elinchroms moet je eerst "leegflitsen" alvorens de nieuwe instelling beschikbaar is. De reden: de flits sterkte wordt bepaald door de lading van de condensator. Die condensator wordt opgeladen direct na de flits, voordat jij als gebruiker de kans hebt gehad de instelling van het ding te wijzigen...

                    Overigens ben ik zeer tevreden met mijn ongeveer Falcon Eyes blokken (YinYan, precies dezelfde als Falcon Eyes maar dan voor de Chinese markt bedoeld). Twee maal 250 Ws en een maal 300 Ws. Meer dan zat voor eenvoudige portretten en ander klein studiowerk.

                    Betere merken voor dezelfde prijs? Die zullen er niet zijn, wellicht wel vergelijkbare kwaliteit. Alien Bees (maar daar is in Europa wat moeilijk aan te komen) is misschien wel beter. Jinbei is nog zo'n vergelijkbaar merk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen studio-flitsen gevraagd.

                      Hallo,

                      Dank voor de reacties ... eens een winkel zoeken, die verschillende modellen te bezichtigen heeft ... knappe portretjes op je site Philippe ...

                      Groetjes.

                      Comment

                      Working...
                      X