Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[nikon d70] overruling settings

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [nikon d70] overruling settings

    Hallo,
    Ik maak normaal gebruik van een Customer curve, via Nikon Capture gepushed naar de nikon d70.
    In die setup staat ook dat ik een persoonlijke optimalisatie toepas op de genomen foto's.
    Naast aangepaste curves, ... staat de witbalans op cloudy +2.
    Nu, wanneer ik tijdens het gebruik, een manuele witbalans wens in te stellen en ik doe dat via de geijkte sneltoetsen en daar dan een PRE, dus witbalans -meting heb ik enkele vragen.
    Is er hier een conflict tussen de aanvraag voor persoonlijke optimalisatie en de hier gemeten lichtbalans-instelling. Is er hier overruling en indien ja, door wie. Wanneer, wat ik heel normaal zou vinden, de gemeten witbalans via pre, de vorige instellingen overruled, blijven dan mijn andere instellingen voor de personaliseerde optimalisatie van kracht ? of vallen de instelling terug op de basisinstellingen ?
    dank op voorbaat
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: [nikon d70] overruling settings

    Hallo Wim,Ik denk dat.
    Als je handmatig je witbalance meet dan zal er niets van overruling zijn, alleen je laatste meting (Pre) blijft in het geheugen zitten,dus al die andere instelingen bv +cloudy
    die blijven bestaan,hoop dat dit een beetje duidelijk is
    groetjes NoName
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

    Comment


    • #3
      Re: [nikon d70] overruling settings

      Dank je Jan, maar ik toch ben ik daar niet zeker van.
      Je hebt je default instellingen. OK.
      Nu, plots wil je je eigen witbalans instellen. Je doet dit aan de hand van voorafingeselde profielen (laat het ons zo noemen) cloudy, zonlicht, flits, tl, ... of uiteindelijk met een eigen meting PRE.
      Waneer je dat doet, dan wordt het default (vb cloudy +2) toch overschreven. Het is toch de bedoeling dat je eigen laatste instelling de basis overrulled ?
      Dit is het leuke en interessante aan deze mogelijkheden. Alleen, ik heb dan mijn vraag hoe je naar die voorgaande instelling kan terugkeren, namelijk je default-instellingen. DUs een soort reset, doch wel ene die je eigen persoonlijke voorkeuren in een ruk terug plaatst. Je kan dit altijd manueel door cloudy aan te duiden en dan x-waarden bij- of af te tellen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: [nikon d70] overruling settings

        Oorspronkelijk geplaatst door wimvan
        Dank je Jan, maar ik toch ben ik daar niet zeker van.
        Je hebt je default instellingen. OK.
        Nu, plots wil je je eigen witbalans instellen. Je doet dit aan de hand van voorafingeselde profielen (laat het ons zo noemen) cloudy, zonlicht, flits, tl, ... of uiteindelijk met een eigen meting PRE.
        Waneer je dat doet, dan wordt het default (vb cloudy +2) toch overschreven. Het is toch de bedoeling dat je eigen laatste instelling de basis overrulled ?
        Dit is het leuke en interessante aan deze mogelijkheden. Alleen, ik heb dan mijn vraag hoe je naar die voorgaande instelling kan terugkeren, namelijk je default-instellingen. DUs een soort reset, doch wel ene die je eigen persoonlijke voorkeuren in een ruk terug plaatst. Je kan dit altijd manueel door cloudy aan te duiden en dan x-waarden bij- of af te tellen.
        Werk ook regelmatig met dezelfde instellingen (Custom file volgens de Phille) en denk dat je na een PRE-meting, zoals je het zegt, terug via de witbalans naar cloudy moet gaan en op nieuw instellen.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment

        Working...
        X