Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens als portretlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens als portretlens

    Ik heb een Nikon 105 2.8 macro, zou dat een goeie portretlens zijn ?

    iemand ervaring mee ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Re: Macrolens als portretlens

    Ja, schitterende portretlens! Er bestaat geen betere (denk ik). Twee voor de prijs van één!!!
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens als portretlens

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
      Ik heb een Nikon 105 2.8 macro, zou dat een goeie portretlens zijn ?

      iemand ervaring mee ?
      Dit is trouwens een tweede reden waarvoor ik ze mij zal aanschaffen.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens als portretlens

        Een Macro lens is van top kwaliteit en zeer scherp, ik werk met een 100mm f2.8 l USM van Canon, de portretten die ik daarmee gemaakt heb zijn gestoken scherp. Maar soms iets te scherp en een beetje softing dringt zich op. Maar dat is bij mijn 28-70 ook zo hoor. Het is soms wenselijk van de scherpte een beetje terug te zetten vooral bij modellen met een beetje een vette huid krijg je zeer vlug alle poriën scherp in beeld en gewoonlijk zijn de dames daar dan niet zo gelukkig mee.

        Ik zal daar echter nooit over klagen, want beter een lens die ietsje te scherp is in bepaalde omstandigheden dan een die nooit een gestoken scherp beeld kan geven.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Macrolens als portretlens

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Een Macro lens is van top kwaliteit en zeer scherp, ik werk met een 100mm f2.8 l USM van Canon, de portretten die ik daarmee gemaakt heb zijn gestoken scherp. Maar soms iets te scherp en een beetje softing dringt zich op. Maar dat is bij mijn 28-70 ook zo hoor. Het is soms wenselijk van de scherpte een beetje terug te zetten vooral bij modellen met een beetje een vette huid krijg je zeer vlug alle poriën scherp in beeld en gewoonlijk zijn de dames daar dan niet zo gelukkig mee.

          Ik zal daar echter nooit over klagen, want beter een lens die ietsje te scherp is in bepaalde omstandigheden dan een die nooit een gestoken scherp beeld kan geven.
          Inderdaad, mijn 70-200mm 2.8 is ook zo scherp dat ik van mijn vrouw al opmerkingen heb gekregen aangaande haar tè scherpe huidaftekening (poriën, maar ook rimpeltjes). Van een vrouw mag inderdaad niet altijd alles op papier of scherm laten zien, niet ??

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment

          Working...
          X