Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PIXMA IP5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon PIXMA IP5000

    FF voor de print liefhebbers, heb gisteren de IP5000 aangekocht...
    eerste bemerking: "WOW!"

    Ik kom van een Epson Stylus Photo 1290 en ik moet zeggen deze Canon maakt wel een hele grote stap voorwaarts op het gebied van afdrukkwaliteit. Zal wel grotendeels te maken hebben met de aparte inktpatronen (C,M,Y,K,+zwart apart voor tekst)

    Het lijken wel foto's die rechstreeks van het lab komen...

    dus als je op punt staat om een printer te kopen...niet twijfelen...

    heb hem gekocht aan 270€

    meer info
    Last edited by videopixel; 28 oktober 2004, 10:41.

  • #2
    Re: Canon PIXMA IP5000

    De PIXMA6000 werkt zelfs met nog een kleur extra, het kleurbereik is dus nog groter.
    Geen spectaculaire prijs overigens, op de eerste site die ik checkte omdat een nonkel er zo een wou kopen kost hij slechts €207 BTW in. (www.mpl.be)
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Re: Canon PIXMA IP5000

      gisteren besteld prijs 230 €

      Comment


      • #4
        Re: Canon PIXMA IP5000

        Ik heb mijn bedenkingen over printers tegenwoordig. Zelf heb ik ook een Canon printer die inderdaad mooie prints maakt. Een vriend van me heeft zelfs het A3 model.... Mooi allemaal....
        Maar
        hebben jullie al eens nagedacht over de prijs van zo'n print. Die inkt is bijna even duur als vloeibaar goud. Zeker op die topmoddelen waarvoor het moeilijk is om aan OEM inkt te raken. Net hetzelfde wat papier betreft. Neen, ik ben het beu. Ik ben niet meer bereid om zoveel voor een printer te betalen en dan nog uitgemolken te worden als een koe.
        Om nog maar te zwijgen over de houdbaarheid van die prints, na een jaartje zien ze er ronduit slecht uit.
        Tegenwoordig laat ik mijn prints maken bij Fujiprint en ik moet zeggen dat met een beetje postproccesing de resultaten echt heel goed en veel resistenter zijn dan gelijk welke canonprint tot nog toe. Ze gebruiken dan ook echt fotopapier. De totale prijs is ook beter...

        Om een lang verhaal kort te maken: die marketing boys van die printer fabriekanten moeten echt wel goed in het vuistje lachen...
        Ik koop geen printer meer todat de fabriekanten een beetje redelijk worden..
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #5
          Re: Canon PIXMA IP5000

          Oorspronkelijk geplaatst door Drill
          Ik heb mijn bedenkingen over printers tegenwoordig. Zelf heb ik ook een Canon printer die inderdaad mooie prints maakt. Een vriend van me heeft zelfs het A3 model.... Mooi allemaal....
          Maar
          hebben jullie al eens nagedacht over de prijs van zo'n print. Die inkt is bijna even duur als vloeibaar goud. Zeker op die topmoddelen waarvoor het moeilijk is om aan OEM inkt te raken. Net hetzelfde wat papier betreft. Neen, ik ben het beu. Ik ben niet meer bereid om zoveel voor een printer te betalen en dan nog uitgemolken te worden als een koe.
          Om nog maar te zwijgen over de houdbaarheid van die prints, na een jaartje zien ze er ronduit slecht uit.
          Tegenwoordig laat ik mijn prints maken bij Fujiprint en ik moet zeggen dat met een beetje postproccesing de resultaten echt heel goed en veel resistenter zijn dan gelijk welke canonprint tot nog toe. Ze gebruiken dan ook echt fotopapier. De totale prijs is ook beter...

          Om een lang verhaal kort te maken: die marketing boys van die printer fabriekanten moeten echt wel goed in het vuistje lachen...
          Ik koop geen printer meer todat de fabriekanten een beetje redelijk worden..

          Ik moet je gelijk geven. Ik laat mijn foto's afdrukken bij be.foto.com aan 0.09 euro het stuk. Ik heb er al massa's laten afdrukken en werkelijk perfect, voor die prijs doe je niet zelf. Vandaag jpg's opsturen in de voormiddag en morgen al in de bus (als de post op tijd is en als ze snappen dat er een prior aanhangt)

          Comment


          • #6
            Re: Canon PIXMA IP5000

            Ik heb hier ook een (oudere) Canon printer, en ik vul de inktpottekes gewoon zelf. Dat is veel goedkoper, en er is zo goed als geen kleurverschil te zien. Maar, omdat die S500 van een oudere generatie is, vallen de afdrukken toch wat tegen. De meeste afdrukken maakte ik op A4, maar nu heb ik een plaats gevonden ( www.24h-digitalphoto.com )waar ze een afdruk van 20x30cm maken op Agfa Sensatis papier voor maar 1,49 euro . Daar kan geen enkele printer tegenop, de kwaliteit van die afdruk is gewoon perfect, en de kleuren zullen altijd veel langer mooi blijven dan met de beste printer.
            Dus hou ik gewoon mijn printer, om snel eens iets af te drukken, maar de foto's die langer bewaard moeten worden (of van betere kwaliteit moeten zijn) zal ik voortaan altijd wel laten afdrukken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon PIXMA IP5000

              Ik heb mij ook net de Pixma IP5000 besteld, de kwaliteit schijnt goed te zijn, zeker met die druppeltjes van 1 pl, wat toelaat van toch nog iets meer nuances in de kleur te krijgen. De prijs durf ik eigenlijk niet goed zeggen, allé vooruit dan, 179 € ... wel komen er nog een kleine 30€ verzendingskosten bij, maar ik heb dan ineens ook een paar extra inktpatronen en wat papier erbij gekocht.

              Een review op Tom's hardware guide was positief over de kwailiteit, de snelheid en de kost per afdruk van de IP5000 was de laagste van alle fotoprinters. Handig is ook dat je twee papierinvoeren hebt en dat hij recto-verso print.

              Wat houdbaarheid betreft, hangt dat blijkbaar ook van het papier af en is Canon papier niet noodzakelijk het beste. Je hebt nu ook wel pigment printers van bvb. Epson, die een langere houdbaarheid beloven, maar daar schijnen de kleuren dan weer iets minder te zijn.

              Als je zelf afprint heb je wel het voordeel dat je de kleuren op je print exact kan krijgen zoals je zelf wil, waar in een labo toch nog wat processing gedaan wordt en je dus niet alles echt onder controle hebt.
              Canon EOS 5D

              Comment


              • #8
                Re: Canon PIXMA IP5000

                Ik heb zijn kleine broertje de IP 4000, en ik moet zeggen super.
                Op goed fotopapier zie je geen verschil met de afdruk centrale.
                (Let wel! het fotopapier is al net zo duur als een afdruk bij een centrale.)
                Lekker zuinig in gebruik, en snel.
                Voor goedkope inkt bij http://www.q-inkshop.nl/
                2,75 euro per kleur + 4.50 euro verzendkosten en 100% garantie dezelfde prijs verzendkosten voor BE.

                mvg, drh

                "Waar doe ik het mee! met mijn 10D"

                Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter,
                Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter,
                Manfrotto 055AB & 141RC, Sigma EF 500 DG ST


                Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
                Mvg, drh

                "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                Comment


                • #9
                  Re: Canon PIXMA IP5000

                  Kheb laatst een verkoper van canon in de winkel gehad die een dagje printers kwam demonstreren , 'k moet zeggen HP is zijn monopolie kwijt inzake kwaliteitsprinters (op consumervlak).

                  En , ja , de prijs van een afdruk is niet goedkoop te noemen , maar zo een printer koop je toch ook niet echt om grote oplagen te liggen afdrukken .
                  http://www.dullaert.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon PIXMA IP5000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart P.
                    Een review op Tom's hardware guide was positief over de kwailiteit, de snelheid en de kost per afdruk van de IP5000 was de laagste van alle fotoprinters.
                    Onlangs heb ik nog computermagazine gelezen, en die bevindingen waren gelijklopend. Ik ken de exacte kostprijs niet meer, maar het was iets van €0,45 voor de Canons en €1,35 voor de HP's wat inkkosten per A4 betreft.

                    Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                    Kheb laatst een verkoper van canon in de winkel gehad die een dagje printers kwam demonstreren , 'k moet zeggen HP is zijn monopolie kwijt inzake kwaliteitsprinters (op consumervlak).
                    Ook dit komt terug in CM's printertest. De technisch beste waren allemaal Canons, één HP uit de hoogste prijsklasse en met de meeste mogelijkheden was nog nipt beter in afdrukkwaliteit.

                    FWIW, natuurlijk.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment

                    Working...
                    X