Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

    Hoi,

    ik heb nog een Canon Powershot G2. Zaterdag vertrekt die mee op reis. Maar deze avond, toen ik het LCD schermpje opendraaide, werd het plots zwart. Zwart en ook niet zwart. Ik kan heel heel heel vaag bvb. de rode rand van 't menuutje zien ... 't is bijna zwart. Het helpt niet om op de display-knop te drukken. Daar ligt het niet aan. Volgens mij moet er binnenin iets losgekomen zijn.

    't Is alsof het LCD-scherm wel nog beeldsignaal krijgt maar dat het licht uitgedraaid is . Kan er mij iemand helpen? Heeft er iemand verstand van?

    Vrijdag heb ik een dagje verlof. Kan ik vrijdag nog ergens naar een hersteldienst van Canon rijden en hopen dat ze me uit de nood helpen? 't Toestel is jammer genoeg niet meer in garantie. Weet er iemand hoe ik Canon kan bereiken? Of kan er iemand van jullie dit herstellen?

    't Is behoorlijk dringend. Alle hulp is welkom!!!

  • #2
    Re: HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

    Het invullen van Uw woonplaats,in Uw profiel,zou al veel meer respons opbrengen denk ik,dan weten de mensen toch in welke omgeving je woont!!!
    Mvg,Macroshopper .
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

      Hoi Macroshopper,

      ik woon in de buurt van Gent. Maar als 't moet wil ik gerust een heel eindje rijden hoor ... als ik het op een of andere manier maar kan hersteld krijgen tegen zaterdag .

      Comment


      • #4
        Re: HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

        Het zit niet mee
        Zopas naar Canon repair centre in Roosendaal gebeld. Die kunnen me tegen zaterdag niet meer helpen. En nochtans denk ik dat de herstelling niet zo moeilijk kan zijn. De backlight kapot of een zekering gesprongen of een draadje dat slecht contact geeft; dat moet toch redelijk goed trekken op 't schermpje van een GSM he

        Ik had gehoopt dat de hersteldienst van Canon toch wat positiever had kunnen reageren. Ik zou morgen gerust naar ginder willen rijden hebben.

        Is er iemand die me op een andere manier kan helpen? Heeft iemand hiervan verstand van of kunnen jullie mij een adres geven van iemand die dit zou kunnen herstellen?

        Comment


        • #5
          Re: HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

          Een LCD-schermpje bestaat uit glasplaatjes, met daartussen 'vloeibare kristallen' (om het gemakkelijk uit te leggen) op die glasplaatjes zijn fliterdunne geleiders aangebracht, en als er stroom door die vloeibare kristallen gaat, dan worden die troebel. Dat zijn dus de cijfertjes die op het schermpje komen.

          Maar, als dat schermpje (gedeeltelijk of helemaal) zwart wordt, dan komt dat meestal doordat er iets gebroken is, en dan moet dat paneeltje dus vervangen worden. Dat is wel wat werk, en daarom is zo'n reparatie gewoonlijk niet erg goedkoop .

          Als je de reparatie via een winkel laat doen, dat zal er vooraf altijd een forfetaire prijs opgegeven worden (ze hebben gewoon een lijst liggen met alle toestellen, en de prijs van de herstelling), maar als de reparatie duurder is dan dat, dan krijg je meestal het toestel terug met de vermelding dat het niet meer rendabel is om het nog te laten herstellen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Probleem gevonden ... nu nog oplossen

            Hier ben ik nog eens. Ik heb daarnet even mijn LCD opengemaakt. Tja, een mens moet toch iets doen als Canon niet kan helpen he. En ik heb (denk ik) het probleem gevonden...




            Er is dus een draadje los. Nu is mijn vraag hoe ik dat eventueel zal kan oplossen??? Zou ik dat over het grijze blokje heen solderen of zou ik daar beter met mijn fikken afblijven??? Of kan er mij morgen eventueel uit de nood helpen ... ben niet echt een crack hierin. Ik wil gerust wat km rijden om dat ding maar gemaakt te krijgen. Help, I need somebody, help ...

            Comment


            • #7
              Re: HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

              dat grijs blokje is een stekker ,een gleuf en daar moet dat draadje terug tussen.als dat draadje niet te stijf is kunt ge het terug daar insteken met een kleine tang

              sloefke
              gr, eb

              Comment


              • #8
                Re: HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

                Dan komen die draadjes soms los door het LCD-schermpje te draaien???
                Ik had toch verwacht dat ze zoiets degelijker zouden maken .

                Als je een soldeerbout moest gebruiken, zorg er dan voor dat die zeker geaard is, anders is het best mogelijk dat er achteraf niets meer werkt. Haal ook de akku('s) uit het toestel.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

                  Hallo bijna vakantievierder,

                  ik heb een voorstel voor je want zelf gaan solderen aan je camera is nou niet de meest slimme oplossing.
                  Ik heb ook nog een G2 en die mag je meennemen als je dat wil.

                  MAAAAR er zit wel een voorwaarde aan en die klinkt wellicht even vreemd maar dat is puur omdat ik er zeker van wil zijn alles weer terug te krijgen.
                  Ik vraag nl een borg van 400 euro want dat kan ik er nu min of meer voor krijgen. Ook graag even een paspoort meenemen.

                  Mocht dit je interesseren dan mag je richting Roosendaal komen (ja waar ook dat CANON centre is ).
                  Reply maar even en dan hoor ik wel of je dit wil.

                  Peter
                  Canon 20D, 24-70 2.8L, 17-40 4.0L, EX580, Manfrotto 55

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP, LCD Canon G2 bijna zwart! En hij moet op reis...

                    Oorspronkelijk geplaatst door PeetV
                    Hallo bijna vakantievierder,

                    ik heb een voorstel voor je want zelf gaan solderen aan je camera is nou niet de meest slimme oplossing.
                    Ik heb ook nog een G2 en die mag je meennemen als je dat wil.

                    MAAAAR er zit wel een voorwaarde aan en die klinkt wellicht even vreemd maar dat is puur omdat ik er zeker van wil zijn alles weer terug te krijgen.
                    Ik vraag nl een borg van 400 euro want dat kan ik er nu min of meer voor krijgen. Ook graag even een paspoort meenemen.

                    Mocht dit je interesseren dan mag je richting Roosendaal komen (ja waar ook dat CANON centre is ).
                    Reply maar even en dan hoor ik wel of je dit wil.

                    Peter
                    Dat is toch héél lief van PeetV hé!!

                    Comment

                    Working...
                    X