Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma: bruikbaar of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma: bruikbaar of niet?

    Ik heb een Canon EOS 5000 die aan vervanging toe is. Bij deze camera heb ik de volgende Sigma lenzen: 28-70 mm 1: 3,5-4,5 + 70-300mm APO Macro Super 4-5,6 + 170-500mm 1:5-6,3 APO.
    Zijn deze lenzen zondermeer bruikbaar op een digitale Canon, of moeten ze worden aangepast, of zij ze misschien helemaal niet te gebruiken .

  • #2
    Re: Sigma: bruikbaar of niet?

    Met Sigma lenzen weet je nooit. Het hangt van de ouderdom van de lenzen af.

    Hier: http://www.sigma-foto.de/kompatibel_canon.html staat een lijstje van de lenzen die mogelijk moeten gerechipt worden.

    Als je een Canon DSLR koopt is het best dat je je lenzen meeneemt en uittest op de camera.
    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

    Comment


    • #3
      Re: Sigma: bruikbaar of niet?

      als je lenzen de doorslag geven, gwoon meenemen nar de winkel en testen op je 300D.
      De verkkopster zeggen toch meestal dat alle sigma lenzen werken. Een kameraad van mij heeft net hetzelfde aan de hand gehad.

      gewoon testen en dan beslissen of het de moeite loont, rechippen kost ook circa 70€ per stuk en je bent je lenzen soms 8 weken kwijt
      il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
      Sport & Event Photography

      Comment


      • #4
        Re: Sigma: bruikbaar of niet?

        mijn 28mm werkt nog steeds niet op de 300d!
        mijn175-500mm heb ik laten re-chippen,na 8-9 weken en 60 euro kon ik ze terug in gebruik nemen!
        geloof geen verkoperspraatjes,eer je beslist vraag beter eens aan iemand die een 300d heeft en in je buurt woont of je jouw lenzen er niet even kan op testen!
        ik denk dat de meesten je graag zullen verder helpen!(mss nieuwe tread?"wie woont er in m'n buurt en wil m'n lenzen proberen op z'n 300d?)
        succes!
        grts; M

        Comment


        • #5
          Re: Sigma: bruikbaar of niet?

          ik moet zeggen
          ik ben heel enthousiast over mijn sigma lenzen
          misschien ligt het aan het toestel?
          dat ze niet compatible zijn
          maar qua lenskwalitiet ben ik wel erg blij

          Comment


          • #6
            Re: Sigma: bruikbaar of niet?

            het zit 'm dus wel degelijk in dde lenzen,lenzen van voor een bepaald bouwjaar hebben dit probleem!
            ze moeten dan bij sigma ge-rechipped worden om te werken op het nieuwe toestel!
            eens dit gedaan werken ze ook weer100%,en van de kwaliteit ben ik altijd zéér tevreden geweest!
            t'is natuurlijk spijtig dat men ze zolang moet missen!
            grts; M

            Comment

            Working...
            X