Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk digitaal toestel aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk digitaal toestel aanschaffen

    ben in het bezit van minolta dynax 300 si met lens AF 35-70.
    kan iemand mij advies geven over de aanschaf van een nieuw digitaal toestel dat dezelfde (of beter) kwalitatieve foto's aflevert als mijn analoog toestel en ook nog eens een zelfde lens heeft (mag zowel in compact als reflex zijn)
    had mijn oog laten vallen op sony F717. graag jullie mening
    www.digitalclickx.com

  • #2
    Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

    Neem eens een kijkje op www.dpreview.com

    Hier staan alle camera's + gebruikerscommentaren en nog veel meer op.
    En ga na wat voor soort foto's je wilt gaan maken en wat je wilt uitgeven aan je cam. Met deze info kom je al een heel eind wat betreft keuzes.
    Succes
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

      D70 is nogal aan de prijzige kant (volgens action shop 1299 eur, tenzij iemand andere goedkopere adressen kent)
      ik zoek meer iets in prijsklasse tot 750 eur (ik denk wel dat men voor die prijs geen reflexcamera heeft)
      www.digitalclickx.com

      Comment


      • #4
        Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

        Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
        D70 is nogal aan de prijzige kant (volgens action shop 1299 eur, tenzij iemand andere goedkopere adressen kent)
        ik zoek meer iets in prijsklasse tot 750 eur (ik denk wel dat men voor die prijs geen reflexcamera heeft)
        FOUT, de 300D kun je nu voor die prijs zowaar nieuw te pakken krijgen(inclusief kitlens)!
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

          waar mag dat dan wel zijn? (in België????) zeker interesse
          wat denk u van de sony F717?
          www.digitalclickx.com

          Comment


          • #6
            Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
            waar mag dat dan wel zijn? (in België????) zeker interesse
            vb. hier: http://www.memoryperfect.com/ (en vergeet de cashback actie van Canon niet) of in Duitsland...

            Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
            wat denk u van de sony F717?
            Dat is zeker geen slecht toestel, heeft zijn kunnen al meer dan genoeg bewezen. En blijkbaar vinden de meesten dat de 717 beter is dan zijn opvolger de 828...
            Over dit toestel zul je hier via de search massa's informatie vinden...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

              sony F717 dat toestel is al 2 jaar oud
              Ik ga wachten op PENTAX *ist DS
              volgens mij en .... super

              Comment


              • #8
                Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

                dat is iets wat ik ook raar vond. nergens wordt er nog gesproken van de F717 (op website van sony niet meer te vinden) ik vond hem wel nog bij action shop winkel bij mij in de buurt.
                nog een vraag: wat dien ik nog bij te kopen als een F717 koop (memory zeker -> hoeveel) anders nog iets?
                www.digitalclickx.com

                Comment


                • #9
                  Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

                  Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
                  dat is iets wat ik ook raar vond. nergens wordt er nog gesproken van de F717 (op website van sony niet meer te vinden) ik vond hem wel nog bij action shop winkel bij mij in de buurt.
                  nog een vraag: wat dien ik nog bij te kopen als een F717 koop (memory zeker -> hoeveel) anders nog iets?
                  Die F717 kunt u gebruikt al voor rond de 250 Euro hebben en een F828 gebruikt voor rond de 500,- Euro en een nieuwe voor rond de 600.- Euro

                  Indien u dat toestel wilt hebben kunt u nu uw slag slaan aangezien Sony binnenkort haar nieuwste toestel gaat announceren. Een Sony DSLR gebaseerd op Olympus FT technologie.
                  Last edited by Otto Knap; 27 oktober 2004, 21:12.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

                    zijn er voor die prijs eventueel betere toestellen op de markt? Wat met F717 indien men foto's wilt laten maken op A4 formaat? Ervaringen altijd welkom
                    www.digitalclickx.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

                      Pieterjan, lees dit eens. Dit is een engelstalige oordeel / beoordeling over de mogelijkheden en nog veel meer over de sony F717. Hierin worden al je vragen beantwoord. Mocht je dan nog vragen hebben, dan kun je altijd de gebruikersoordelen over deze camera bekijken of hier een search doen op deze site.

                      Succes
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk digitaal toestel aanschaffen (sony F717??)

                        nog enkele vraagjes:
                        * mbt lenzen: indien ik deze nu niet koop, kan ik deze dan later nog bijkopen(sony heeft hiervoor 2 lenzen: groothoeklens & close-up lens)
                        * mbt het toestel: is kennis van fotografie nodig of kan ik met dit toestel direct aan de slag?
                        * waar kan ik dit toestel het goedkoopst kopen in België (heb gekeken op Fnac website -> iemand ervaring met aankopen bij Fnac)
                        * heb ik nog andere accessoires nodig? Op het forum spreekt men soms van x-drive. Heb ik dit nodig?
                        www.digitalclickx.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk digitaal toestel aanschaffen (sony F717??)

                          Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
                          nog enkele vraagjes:
                          * mbt lenzen: indien ik deze nu niet koop, kan ik deze dan later nog bijkopen(sony heeft hiervoor 2 lenzen: groothoeklens & close-up lens)
                          Je kunt die gerust later ook nog bijkopen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
                          * mbt het toestel: is kennis van fotografie nodig of kan ik met dit toestel direct aan de slag?
                          Die (717) heeft een autostand, dus je kunt meteen aan de slag. Toch zul je veel meer en beter uit het toestel halen in de "creatieve" modes, maar dat geldt voor alle toestellen die dat toelaten

                          Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
                          * waar kan ik dit toestel het goedkoopst kopen in België (heb gekeken op Fnac website -> iemand ervaring met aankopen bij Fnac)
                          Fnac is zelden (of nooit ) de goedkoopste, en ik weet ook niet of zij die nu nog in het assortiment hebben...

                          Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan
                          * heb ik nog andere accessoires nodig? Op het forum spreekt men soms van x-drive. Heb ik dit nodig?
                          Een x-drive is een draagbare harde schijf, die toelaat om je foto's rechtstreeks daarop te kopiëren van het geheugenkaartje, zodat je daarna het kaartje meteen weer kunt gebruiken om te fotograferen...
                          Als je niet meteen op 14-daagse vertrekt, heb je die nog niet nodig. In elk geval wel een tweede kaartje bijkopen...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

                            zijn er toestellen op de markt die dezelfde kenmerken - kwaliteiten hebben als de sony f717 (dus ook zelfde prijsklasse) maar die van een recentere fabricagedatum zijn, m.a.w. doe ik er wel goed aan om zo'n "ouder" toestel te kopen (is van 09.2002)
                            www.digitalclickx.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk digitaal toestel aanschaffen

                              Wel de canon 300D is nu al redelijk goedkoop,ik betaalde nog 1250 euro 4 maand terug,maar dan koop je wel een toestel die niet waardevast is,wat de nikon wel is.
                              Imac en Canon... de max

                              Comment

                              Working...
                              X