Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flash voor een 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flash voor een 300D

    Hallo,

    Ik ben van plan om een externe flash aan te kopen voor mijn Canon 300D en vraag mij af of jullie mij hierbij raad kunnen geven want naast de canon flash heb je ook nog een aantal flashes van sigma en metz die zouden compatibel moeten zijn met de 300D. Is dit zo dat de alternatieven van sigma en metz volledige dezelfde functionaliteiten ondersteunen als de canon flash? Want het merendeel van de foto's trek ik op één van de automatische standen van de camera.
    Na wat onderzoek ben ik bij de volgende kandidaat flashes gekomen.

    Canon Speedlite 420EX
    Metz 44 AF 4 Canon
    Sigma EF-500 DG ST II
    Sigma EF-500 DG Super II

    Ik heb nu wel al gehoord dat het voordeel van een Metz flash de poatabiliteit is. Met behulp van een SCA-adaptor zou je de flash kunnen gebruiken voor andere camera's als ik binnen een paar jaar een nieuwe camera koop. Is dit waar en bestaat er ook zoiets voor Sigma?

    Heeft de Sigma EF-500 DG Super II extra voordelen voor mij als ik enkel automatisch programma's gebruik?

    Alvast bedankt voor de reakties.

  • #2
    Re: Welke flash voor een 300D

    Dit soort vragen is al meerdere malen beantwoord.

    Als beste uit de test voor de Canon 300D komen de Sigma Elektronische Flitser EF-500 Super EO-ETTL voor Canon AF en de Canon 420EX Speedlite.

    Met de zoekfuctie kunt u op dit forum alles over deze twee flitsers vinden !
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Welke flash voor een 300D

      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
      Dit soort vragen is al meerdere malen beantwoord.

      Als beste uit de test voor de Canon 300D komen de Sigma Elektronische Flitser EF-500 Super EO-ETTL voor Canon AF en de Canon 420EX Speedlite.

      Met de zoekfuctie kunt u op dit forum alles over deze twee flitsers vinden !
      Ik denk eerlijk gezegd dat je de Sigma EF-500 Super en de Canon 420EX niet met elkaar mag vergelijken.
      Behalve in prijs dan uiteraard.

      Technisch moet je die Sigma vergelijke met de Canon 550EX.
      Gr Motordigitaal
      www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

      Comment


      • #4
        Re: Welke flash voor een 300D

        Wat het dus nog meer interessant maakt. Een 550 aan de prijs van de 420 (puur technisch gezien toch)!! Wie wil dat nu niet?

        Het enige verschil zit'm dan in de stevigheid. Ik spreek niet uit ervaring maar ik heb al meerdere keren gelezen dat de Sigma niet zo stevig aanvoelt dan de Canons. Voor mij zou dat betekenen: Sigma kopen en voorzichtiger zijn (wat we sowieso toch allemaal zijn met ons foto-materiaal) en dus een paar euro's overhouden...

        Comment


        • #5
          Re: Welke flash voor een 300D

          Kan ik de Sigma EF-500 DG ST II dan vergelijken met de Canon Speedlite 420EX?
          Wat heeft de Sigma EF-500 DG Super II dan extra en kan iemand die voor 95% foto's neemt op automatisch stand niet beter de nog goedkopere Sigma EF-500 DG ST II kopen?

          Zijn die Sigma flashes ook aanpasbaar om later bijvoorbeeld op een Nikon te gebruiken zoals je kan doen met de Metz flashes?

          Comment


          • #6
            Re: Welke flash voor een 300D

            Oorspronkelijk geplaatst door machtedi
            Kan ik de Sigma EF-500 DG ST II dan vergelijken met de Canon Speedlite 420EX?
            Wat heeft de Sigma EF-500 DG Super II dan extra en kan iemand die voor 95% foto's neemt op automatisch stand niet beter de nog goedkopere Sigma EF-500 DG ST II kopen? ?
            Ik zou hier toch voor de zwaarste versie gaan. Eens de microbe je te pakken heeft, denk je toch alleen maar aan uitbreiden, en dan ben je al een stapje op weg


            Oorspronkelijk geplaatst door machtedi
            Zijn die Sigma flashes ook aanpasbaar om later bijvoorbeeld op een Nikon te gebruiken zoals je kan doen met de Metz flashes?
            Nee, maar eigenlijk vind ik dat minder erg, zo heel vaak veranderen die toch niet. Het is trouwens wel zo dat Sigma veel sneller een nieuwere versie van een flits uitbrengt dan Metz eeen aangepast voetje...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke flash voor een 300D

              Hier is een link met het verschil tussen de sigma super en de 550ex.
              link
              Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

              Comment

              Working...
              X