Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

    Tja, 't liefst zou ik misschien nog de nieuwe Konica-Minolta 7D kopen, maar wanneer raakt die in de rekken ? En dan nog wat testjes en besprekingen afwachten. Nee, dat duurt me nog te lang.

    Gisteren heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt en de D70 met 18-70 lenskit besteld bij Webvoordelig. 'k Ben nu zóóóóóó ongeduldig. 'k Vraag me af wanneer het ding geleverd wordt. Oef. 't Was een lastige bevalling.

    De beslissing heeft wat voeten in d'aarde gehad. Er was hier de laatste tijd heel wat te doen over problemen zowel met 20D als met de D70. De 20D mag misschien beter zijn, maar de resultaten van de D70 lijken me al heel wat, zodat uiteindelijk m'n portemonnee 't laatste woord kreeg .

    Eerst gaf ik voorkeur aan een winkel in de buurt, maar behalve 't feit dat ze die toestellen nooit in stock hebben, zijn ze dan nog zoveel duurder en kon geen enkele me een all-in verzekering aanbieden. Ik vind dat wel belangrijk want vorig jaar speelde ik 2 apparaten kwijt : 1-tje overleed schielijk en de andere heeft een arme sukkelaar gelukkig gemaakt (gestolen).

    Dus een beetje gegoogled en ge-eBayd. Kopen in US is uitgesloten : tel transport, importtaksen, inklaringskosten en BTW en 't komt duurder uit dan hier .

    De allergoedkoopste D70 van Europa staat momenteel op Pixmania.be : 1138€ ! Maar tot vandaag wacht ik nog antwoorden op m'n mail van vorige vrijdag ! Maar de toestellen worden geleverd met Franse handleiding .

    Duitsland is niet persé goedkoper en m'n Deutsch is niet veel beter dan van JM Pfaff ...

    Dus bleef er maar Nederland over. Een beetje links en rechts gemaild en toevallig kreeg ik telkens het snelst antwoord van Webvoordelig. Maar hun prijs zat nog niet goed. Daar dan efkes over 'gezaagd' en gisteren kreeg ik een mailke, dat ze hun prijs verlaagd hadden en inderdaad. Tot zondag was't nog 1265 €, en gisteren plots maar 1205€. De wereld niet. Nog 67€ duurder dan Pixmania, maar toch een tof gebaar . En ik zal een originele Nederlandse handleiding hebben .

    De week ervoor had ik ze ook al gemaild ondat hun CF-kaartjes aan de dure kant waren en hup, direct prijs drastisch verlaagd .

    'k Weet niet of er veel webshops zijn, waar ge beleefd een beetje klaagt over de prijs, en dat ze die dan ook daadwerkelijk aanpassen.

    Verder hebben ze bij Webvoordelig ook de verzekering die ik zocht : 2 jaar all-in voor 99€ , inclusief eigen schade. Da's bijna gratis hé. Enkel diefstal is niet mee inbegrepen (supplement van 70€ ). Misschien neem ik dat er toch nog bij, maar intussen heb ik geleerd geen camera's meer in de auto achter te laten ...

    'k Weet da'k hier eigenlijk reclame maak en 'k weet niet of dat hier eigenlijk mag, maar goeie dingen mogen toch gezegd worden hé. Bovendien wordt hier regelmatig raad gevraagd naar een betrouwbare webshops, dus ... Ik heb verder nietske met die webshop te maken zulle. Kijk, omdat het niet allemaal reclame zou zijn : hun accessoires staan nog veel te duur. Maar goed. In 2001 had ik er ook al m'n eerste digicam besteld en alles was toen ook al perfect verlopen.

    Voilà. That's all folks .
    Last edited by JM; 27 oktober 2004, 07:25.
    JM
    Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

  • #2
    Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

    Alvast heel erg gefeliciteerd met je aankoop !
    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

    Comment


    • #3
      Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

      Happy shooting
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

        Ik heb de laatste weken met dezelfde vragen geworsteld: D70 of 20D, waar te halen, etc.
        Gisteravond heb ik ook definitief voor een D70 gekozen en mezelf een tweedehands D70 aangeschaft, waar ik ook heel blij mee ben

        Ik snap dus wel wat je bedoelt en denk dat je een goede keus gemaakt hebt
        Gefeliciteerd!!
        Nikon D70 / CP880

        Comment


        • #5
          Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

          Wat dachten jullie van deze aanbieding, lag gisteren in de bus.
          Bij Dixons in Heerlen waren er vanmorgen nog op voorraad.

          NIKON Nikon D70 Digitale spiegelreflex camera met AF-G 28-80 en 70-300 objectief

          1.199,00


          groeten, Jan.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

            Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
            Wat dachten jullie van deze aanbieding, lag gisteren in de bus.
            Bij Dixons in Heerlen waren er vanmorgen nog op voorraad.

            NIKON Nikon D70 Digitale spiegelreflex camera met AF-G 28-80 en 70-300 objectief

            1.199,00


            groeten, Jan.
            MMMMMMMMMMMMM, ik zou hier echt niet voor gaan hoor. de d70 is prachtig
            maar die lenzen die ze hierbijgeven???? is niet zo goed. de 18-70 kitlens is e pak beter en die 70 -300 is ook nie het van het.

            ik denk dat dit zo een goeie prijs is ma ze bezuinigen hier volgens mij wel op de lenzen.
            nen goeie body is héél belangrijk ma lenzen mss wel belangrijker

            Comment


            • #7
              Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

              Oorspronkelijk geplaatst door pascal s
              Ik heb de laatste weken met dezelfde vragen geworsteld: D70 of 20D, waar te halen, etc.
              "Worstelen" is het goede woord. Het school niet veel dan dat het angstzweet voor de beslissing me uitbrak en te "doen". Bij "wie" ik zou kopen ? De goedkoopste ? Of iets duurder met bijkomende services ?

              Gisteravond heb ik ook definitief voor een D70 gekozen en mezelf een tweedehands D70 aangeschaft
              Ik heb je berichten gelezen en ik moet toegeven dat ik lichtjes jaloers was, dat je een occasie vond .

              Gefeliciteerd!!
              Dank u. En voor jou hetzelfde.
              JM
              Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

              Comment


              • #8
                Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

                Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
                Bij Dixons in Heerlen Nikon D70 Digitale spiegelreflex camera met AF-G 28-80 en 70-300 objectief 1.199,00
                Tja, ik heb al gekocht hé ! Ik had die aanbieding toch ook al op andere sites gezien. Daarbij stelde ik me de vragen 1) zijn dat dan wel goeie lenzen (als je 2 lenzen van een ander merk krijgt voor de prijs van die ene standaard Nikon lens) of 2) is Nikon misschien zo zwaar overprijsd ?

                Maar bij gebrek aan ervaring kan ik er geen oordeel over uitspreken.
                Toch bedankt voor de tip.
                JM
                Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                Comment


                • #9
                  Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

                  Oorspronkelijk geplaatst door immage
                  MMMMMMMMMMMMM, ik zou hier echt niet voor gaan hoor.
                  Hoi je bevestigt mijn vermoeden en sterkt me in mijn beslissing.
                  Ik zal straks waarschijnlijk nog wel de Tamrom 28-300mm F/3,5-6,5 XR Di LG bestellen. Da schijnt een heel goe speelgoed te zijn. Kwestie van wat flexibiliteit te hebben met minimum aan lenzen.
                  M'n digicam zaliger had ook 10x optisch en dat viel best mee. Zelfs zonder statief. Ik drink dan voor de gelegenheid wat minder straffe koffie .
                  JM
                  Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

                    Oorspronkelijk geplaatst door JM
                    M'n digicam zaliger had ook 10x optisch en dat viel best mee. Zelfs zonder statief. Ik drink dan voor de gelegenheid wat minder straffe koffie .
                    Je moet wel rekening houden dat je met de D70 dan 42-450mm hebt en geen 32-320 of 30-300 of 28-280 zoals de digicams. Dus niet alleen gene kofie maar den dag ervoor ook geen druppelke

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      ... maar den dag ervoor ook geen druppelke
                      Hubert
                      Hahahaha.
                      JM
                      Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

                        Denk dat dat worstelen allemaal te relativeren is.
                        Ik heb mijn D70 in America gekocht. Sinds 2 weken geleden is er blijkbaar iets met de lichtmeter die niet goed meer werkt in bepaalde situaties. Met op onvoorspelbare momenten compleet overbelichte foto's.
                        Wat nu gedaan?
                        Wel,ik heb hem gewoon binnen gedaan bij de invoerder. In eerste instantie hebben zij niets gevonden, maar wel gereinigd en backfocus nagekeken (op mijn vraag, hij was toch binnen). Gratis en voor niets camera terug gekregen via Grobet in Antwerpen, maar probleem niet opgelost.
                        Na een paar telefoontjes de camera vandaag terug binnen gedaan bij de Beukelaer om het probleem te demonstreren aan een technieker die het probleem bevestigde. Heel hoogstwaarschijnlijk zal ook dat onder garantie gerepareerd worden.

                        En U wil service? Ik denk dat je hem al hebt....eender hoe.
                        Ik zou voor de goedkoopste gaan...

                        Jo.

                        Oorspronkelijk geplaatst door JM
                        "Worstelen" is het goede woord. Het school niet veel dan dat het angstzweet voor de beslissing me uitbrak en te "doen". Bij "wie" ik zou kopen ? De goedkoopste ? Of iets duurder met bijkomende services ?
                        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                        Nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
                          Denk dat dat worstelen allemaal te relativeren is.
                          Jij hebt waarschijnlijk de faqs niet gelezen van Nikon. Zoek eens naar 'Handleidingen andere talen' en je komt uit op Nikon's definitie van 'grijze markt' en hoe ze (zeggen daarop) te reageren. Dat voorspelt niets goeds.

                          Ik heb mijn D70 in America gekocht. Heel hoogstwaarschijnlijk zal ook dat onder garantie gerepareerd worden.
                          Mijn D70 is net toegekomen. Daarin zit effectief een soort certificaat van 'World Wide Warranty". Dus, whatever ze in de faqs schrijven, denk ik dat ze big troubles zouden tegemoet gaan moesten ze hem niet repareren. Het enige dat je riskeert is dat ze de reparatie nodeloos lang rekken, zogezegd omdat ze hem naar de VS zouden sturen voor reparatie.

                          Maar zeg eens : ben je die zelf gaan kopen in de VS of via internet besteld ?
                          - Indien zelf gaan kopen : ik denk dat 't niet evident is goeie prijzen te vinden in een shop.
                          - Indien via internet : kun dan even zeggen hoeveel kosten je alles apart en samen betaald hebt ? (apart dus jou prijs in $, transport, invoerrechten, inklaringskosten en BTW).

                          En U wil service? Ik denk dat je hem al hebt....eender hoe.
                          Ik zou voor de goedkoopste gaan...
                          Te laat. Ik heb hem al.
                          Had ik alles tevoren geweten, dan was ik misschien ook voor de goedkoopste gegaan. Maar dan via die Canadese world wide garantie-verstrekker (naam ontsnapt me momenteel. 't Is iets als MACK of zo).
                          Zo'n verzekering is (voor mij althans) heel belangrijk. En die Mack of zo, geeft enkel maar '(fabrieks-)garantie' en geen 'herstelling' van schade. Bovendien moet je toch serieus je stoute schoenen aantrekken om zomaar een Belgische winkel binnen te stappen voor reparatie van een niet bij hen gekocht toestel.

                          Groetjes,
                          JM
                          Last edited by JM; 27 oktober 2004, 19:02.
                          JM
                          Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

                            @JM : engelse handleinding heb ik eigenlijk liever, maar als je een beetje zoekt is de Nederlandse handleinding te vinden op internet (of dat dan een correcte manier is van handelen laat ik in het midden).

                            Heb hem ter plaatste opgehaald toen ik daar was voor het werk (bij Wolf Camera, een dochter van Ritz) en de dichtst bijzijnde shop in de buurt van mijn hotel). (www.wolfcamera.com)

                            Ik heb daar de kit met 18-70 én een SB800 gekocht voor 1799$ wat toen overeenkwam met 1550€. (april 2004)
                            Nu staat de kit daar 1299$ ( nog salestax 7.5% erbij) en de dollar staat nog goedkoper dan toen.
                            En eigenlijk moet je je goed inlichten. Je kan de salestax omzeilen indien je bij een keten besteld die geen vestiging heeft in de staat waar geleverd moet worden. Maar vele firma's metten hier niet op en rekenen gewoon geen sales tax als je het vraagt en via internet besteld.

                            Inklaren heb ik niet gedaan. Ik heb de dozen daar achtergelaten, en met de camera om mijn hals door de douane gelopen (met foto's op het toestel natuurlijk ) .

                            Over een winkel binnenstappen : ik ben gewoon bij de Beukelaer binnengestapt. Vriendelijke mensen . De eerste keer moest het toestelm perse via een winkel terug tot bij mij, de 2de keer blijkbaar niet. Mag er gewoon bij hen omkomen nadat ze mij gebeld hebben.

                            Jo.
                            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                            Nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: D70 of 20D? winkel of internet? BE,NL,DE,US?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
                              @Jo
                              Ik vraag me eigenlijk af, of dat gedoe met die handleidingen omwille van de grijze import niet onwettig is. Iedereen moet vrij zijn te kopen waar hij wil. Autofabrikanten werden indertijd veroordeeld omdat ze in 't buitenland gekochte auto's niet wilden onderhouden. Wanneer zal hier eens iemand tegen optreden.
                              Hoedanook : ik vond geen NED. handleidingen op internet. Op één of andere wijze slaagt Nikon erin die links te laten verwijderen.

                              Rechtstreeks in de States gaan kopen ... een natte droom van bijna elke Europeaan die de naakte $$$ bekijkt. M'n broer gaat ook regelmatig naar de States, maar telkens heel kort 48u of zo. Tekort om een goeie prijs te vinden. En gelukkig maar want ...

                              OK, jou prijs incl. SB800 was toen idd zeer scherp. Dat zou je hier toen wel een pak meer betaald hebben. Je hebt het héél fijn aangepakt, maar je hebt er een hoop foefeling moeten bijnemen ... : salestax vermijden, dozen achterlaten, door de douane glippen, mogelijke 'bedoeningen' mbt garantieafhandeling, Amerikaanse stekkers ... Soit, ik zou dat er ook voor overgehad hebben. Maar gelukkig heb ik dat niet gedaan, want ...

                              Nu staat de kit daar 1299$ (+ normaal nog salestax 7.5% erbij). Dat is 1046 €. Ik ben dus dés te gelukkiger dat ik hem bij Webvoordelig aankocht,
                              ... want met enige fierheid kan ik melden dat ik maar 1.043,13 betaalde (incl. verzendingskosten). Jup, da's 2,87 € goedkoper dan nu bij Wolf .

                              Hoe dan ? Heel eenvoudig en volledig legaal, nl. facturatie op een bedrijf => BTW = foetsjie . En 'k heb er niet eens m'n luie zetel moeten voor laten, want rechtstreeks besteld op 't internet, nl. maandagnacht om 2u45 . Levering gebeurde vandaag woensdag al om 13u45, dat is op de minuut na 34 uur na de bestelling ! Fenomenaal toch ? Temeer dat de voorziene levertijd (volgens de website) 3 à 6 dagen bedraagt.

                              Dus uiteindelijk heb ik onbewust je raad gevolgd : de goedkoopste genomen.

                              Dit soort ervaringstopic vind ik erg interessant. Ik zocht er tevergeefs naar op BD. Om volledig te zijn, zou hier nog iemand moeten reageren, die z'n toestel uit de VS [liet komen met koeriersdienst], zodat we de exacte bijkomende kosten zouden kennen. Pas dan zou dit topic compleet zijn.

                              Ik wil niet belerend overkomen, maar hopelijks is dit van groot nut voor anderen na ons.

                              Groetjes,
                              Jean-Marie
                              JM
                              Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                              Comment

                              Working...
                              X