Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma ex 18-50/2.8dc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma ex 18-50/2.8dc

    Heeft er iemand ervaring met deze lens, zowel positief als negatief ?
    Ik denk er aan om deze aan te schaffen en te gebruiken ipv de kitlens van de D70 nl. 18-70 ed dx.
    Ik zou graag een combinatie maken met deze EX 18-50/2.8 van sigma, een 1.4 extender en een EX 70-200/2.8 apo hsm van sigma.
    Zo zou ik in totaal aan een zoombereik van 28mm tot 420mm(kleinbeeld) kunnen komen op mijn D70. Klopt dit een beetje of zit ik er kompleet naast ?
    Over de kwaliteiten van de 70-200/2.8 ben ik overtuigd, maar hoe zit het met die 18-50/2.8

    Groeten
    Eric
    Eric Van Aerschot BD0730BE

  • #2
    Re: sigma ex 18-50/2.8dc

    Oorspronkelijk geplaatst door EVA
    Klopt dit een beetje of zit ik er kompleet naast ?
    Klopt op een heeeele kleinigheid na, 27 ipv 28


    Hubert
    Last edited by hub2805; 26 oktober 2004, 12:58.
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: sigma ex 18-50/2.8dc

      Die 18-50 f2,8 EX DC heb ik besteld, en die wordt één van de volgende dagen geleverd.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: sigma ex 18-50/2.8dc

        Heb die 18-50 nu zelf al een kleine maand en ben er ongelooflijk tevreden van! Een aanrader; is sindsdien nog niet veel van mijn camera geweest en heb er ook het overgrootste deel van de trouw van een vriend mee gefotografeerd. Had ook de 17-40 van Canon, maar zuiver op scherpte (ik spreek niet van bouwkwaliteit, de USM etc.) de meerprijs niet waard, om nog maar te zwijgen van die f/4 en het kleinere bereik. Kopen die handel!

        mvg
        http://www.photofolio.be
        EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: sigma ex 18-50/2.8dc

          Het enige punt van kritiek op dit lensken is dat ze niet full frame is. Je kan ze niet op een filmbody plaatsen...

          Oorspronkelijk geplaatst door scholl
          Heb die 18-50 nu zelf al een kleine maand en ben er ongelooflijk tevreden van! Een aanrader; is sindsdien nog niet veel van mijn camera geweest en heb er ook het overgrootste deel van de trouw van een vriend mee gefotografeerd. Had ook de 17-40 van Canon, maar zuiver op scherpte (ik spreek niet van bouwkwaliteit, de USM etc.) de meerprijs niet waard, om nog maar te zwijgen van die f/4 en het kleinere bereik. Kopen die handel!

          mvg
          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

          Comment


          • #6
            Re: sigma ex 18-50/2.8dc

            awel scholl ,ik ben ik toch kontent van uwen 17-40

            Comment


            • #7
              Re: sigma ex 18-50/2.8dc

              awel scholl ,ik ben ik toch kontent van uwen 17-40
              Het is dan ook een fantastische lens die 17-40, maar ik kon echt niet weerstaan aan de f/2.8 van de Sigma in dit bereik , weegt voor mijn gebruik op tegen al de voordelen van de Canon (en om ze nu allebei te houden is toch wat te veel van het goede )
              http://www.photofolio.be
              EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Re: sigma ex 18-50/2.8dc

                hoe zit het met de scherpte op f2.8 ? Vergelijk hem bvb eens met de canon 50 f1.8 ?? met het blote oog direkt zichtbaar of moet je, om het verschil te zien, een pixelpeeper zijn ?
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

                Comment


                • #9
                  Re: sigma ex 18-50/2.8dc

                  Mijn Sigma 18-50 f2,8 is pas geleverd, en de eerste testresultaten zien er erg goed uit . Ik zal proberen om straks een paar voorbeelden te laten zien. Het zullen wel geresizede foto's worden, want ik heb geen plaats om full-size voorbeelden online te zetten.
                  De foto's van de lucht gaven wel wat vignetting bij 18mm f2,8, maar dat valt alleen maar op als je dus foto's maakt van grote, lichtgekleurde vlakken, want als ik hier binnenshuis foto's maak, is er niet veel op aan te merken.
                  In elk geval is de lens wel degelijk bruikbaar op f2,8, maar op f4 is ze superscherp .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma ex 18-50/2.8dc

                    Hier zijn een paar testfoto's, met mijn 300D op statief, en draadontspanner (jpeg, beste kwaliteit, iso 200). Alle foto's hier zijn op f2,8, dus volledig open. Foto's op 18, 28 en 50mm, elke keer een resize, + een full-size crop van het middenste deel.
                    Het scherpstelpunt staat op de batterij (de andere zijn akku's ) in het midden (die staan in een hoek van ongeveer 45° ten opzichte van de camera, om te zien of de lens juist scherpstelt). De foto's zijn niet verscherpt, er is alleen wat tekst bijgezet. Door het terug opslaan in jpeg gaat er ook nog wat scherpte verloren.

                    18mm resize:


                    18mm/crop


                    28mm resize


                    28mm/crop


                    50mm resize (deze is niet te groot om zo te laten zien )


                    50mm/crop


                    Ik hoop dat ik er geen verwisseld heb
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma ex 18-50/2.8dc

                      hoe is de AF snelheid en lawaai ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma ex 18-50/2.8dc

                        De AF-snelheid is vergelijkbaar met die van een 28-135 IS USM (ik merk toch weinig verschil), maar het motortje maakt wel meer lawaai.

                        Bij de testfoto's had ik misschien beter een onderwerp gebruikt waar minder glans inzit, want die reflecties maken de foto's wel minder goed.
                        Last edited by Black B@ndit; 2 november 2004, 22:19.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma ex 18-50/2.8dc

                          ziet er vrij goed uit hé

                          Comment

                          Working...
                          X