Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel?

    Ik weet het niet meer...
    Ben reeds een tijdje van plan om de overstap te wagen van analoge fotografie ( heb momenteel een Canon Eos 1000) naar digitale fotografie
    maar heb eigenlijk een beetje schrik dat dit gaat tegenvallen.

    Hoe zijn de foto wanneer je ze laat uitprinten bij een fotograaf?
    Is dit een fiasco of aanvaardbaar, goed of...?

    Welk toestel te kopen. Wil eigenlijk niet meer in de reflexcamera klasse shoppen. Dacht eerder aan een Canon G6, Nikon Coolpix 8700 of een Olympus Camedia 8080-WZ.

    Wie kan me raad geven? Zal hem/haar dankbaar zijn.

    Greetz&Thnx

    ET

  • #2
    Re: Welk toestel?

    moeilijk hoor zo,n vraag,er staan er genoeg op het net dacht ik zo, heb zelf een Fuji 7000 lekker toestel en zo duur meer tegenwoordig.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welk toestel?

      Een aantal vragen:
      * welk budget kan/wil je kwijt?
      * welk soort fotografie doe je hoofdzakelijk (landschap, portret, architectuur, ...)?
      * ben je bewust van de "onvolkomenheden" van zo'n consumer tov een SLR? Dit is niet verkeerd bedoeld! Het is wel belangrijk om dit te beseffen: shutterlag, geen "echte" optische zoeker, ...

      => op basis van de antwoorden kunnen we wat helpen sturen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Welk toestel?

        Je hebt al een aantal mogelijkheden genoemd (wat betreft camera's). De prestaties van de meeste daarvan kun je heel goed bekijken én vergelijken op:

        www.dpreview.com

        Succes!
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: Welk toestel?

          Ik had ook een EOS 1000, en ben dan overgestapt naar een compact toestel (Coolpix 880), maar dat gaf toch niet hetzelfde gevoel, om daarmee foto's te maken. En toen kwam Canon met de eerste "betaalbare" digitale reflex (300D), en dan ben ik toch terug naar die reflex gegaan. Zelfs al is die niet echt handig om altijd mee te nemen (op de motor), maar dan neem ik liever wat minder andere bagage mee, als ik op reis vertrek .

          Een ander "nadeel" van een DSLR is, dat je snel wat meer lenzen en randapparatuur (flitser) wil, om in de meest uiteenlopende situaties foto's te kunnen maken, en dan loopt de prijs wel flink op .

          Met de camera's die je opsomt, kan je even mooie foto's maken dan met een reflex, maar welke daarvan voor jou de beste is, dat is wel moeilijker te zeggen. Heb je een breedhoek nodig, of heb je liever wat meer zoom, hoe compact moet het toestel zijn, welk soort akku's hebben je voorkeur......

          Het is dus niet simpel om zo maar een antwoord te geven .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X