Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellen flits TTL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • instellen flits TTL

    Wie kan mij hier helpen.

    Heb een NIKON D70 aangeschaft en natuurlijk omdat ik reeds annaloog werkte met Nikon.
    Nu heb ik een externe flits die ik maar niet manueel kan instellen op TTL.
    Wat doe ik fout ?, wie kan mij helpen.

    dromer

  • #2
    Re: instellen flits TTL

    zijt ge zeker dat het een compatibel model is met de D70? Er zijn daar nogal problemen rond hè! Als het een flits is die ge op de analoge ook gebruikte dan vergeet het maar, dat gaat nie werken.

    Comment


    • #3
      Re: instellen flits TTL

      TTL werkt niet met digitaal.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: instellen flits TTL

        Bedankt

        Ik kon nog dagen zoeken zo.

        groeten

        Dromer

        Comment


        • #5
          Re: instellen flits TTL

          dan moet ik een nieuwe kopen zeker voor digitaal

          dromer :

          Comment


          • #6
            Re: instellen flits TTL

            Je had destijds toen je jou analoge camera kocht moeten kiezen voor een canon he
            Ik gebruik mijn canon 380ex flits die ik 12 jaar geleden samen kocht met de canon 1000 FN nu voor m'n 300D en de joke is dat ik nu pas eindelijk gebruik kan maken van die E-TTL, voorheen op de analoog werkte deze alleen in TTL.
            2e kadootje is dat ik ook nu gebruik kan maken van hi-force flits bij manueel ingestelde sluitertijden wat voorheen analoog ook al niet werkte.
            Komt daarbij dat inmiddels de herlaadbare batterijen er door de jaren heen zo op vooruit is gegaan qua ergonomie dat het je steeds in staat stelt om altijd volle te gebruiken en van die dure alkalines af te zijn.
            Tja, ik moet zeggen dat die flits plotseling en toch wel erg verrassend na 12 jaar een serieuse meerwaarde heeft gekregen ..............en dat in de wereld van de fotografie waar dezer tijden je spullen na 2 a 3 jaar terechthoren in het museum, toch wel best grappig
            Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
            Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

            Comment


            • #7
              Re: instellen flits TTL

              Of je nu canon of nikon koopt, het gaat er om dat de verkoper mij gezworen had dat delens ( METZ 44AF-3N ) perfect zou werken op mijn D70, dus, ik ben bedrogen uitgekomen.
              Kan ik nu nog verhaal halen ?, ik denk dat het hiervoor te laat zal zijn, heb nu wel een mail gestuurt naar de invoerder en wacht zijn antwoord af.

              dromer

              Comment


              • #8
                Re: instellen flits TTL

                Euh lens? Welke lens? De flits bedoel je toch. ik vrees dan dat je gewoon (de zoveelste) verkoper voor je hebt gehad die alleen maar wil verkopen maar eigenlijk niets van zijn materiaal af kent...

                Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste bij wie dit zal gebeuren.

                En neen, ik denk ook niet dat ge hier iets tegen kunt doen. Gekunt diene mens ne keer goe gaan uitkafferen maar dat helpt toch niet dus spaar u de moeite.

                Comment


                • #9
                  Re: instellen flits TTL

                  Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                  Je had destijds toen je jou analoge camera kocht moeten kiezen voor een canon he
                  Ik gebruik mijn canon 380ex flits die ik 12 jaar geleden samen kocht met de canon 1000 FN nu voor m'n 300D en de joke is dat ik nu pas eindelijk gebruik kan maken van die E-TTL, voorheen op de analoog werkte deze alleen in TTL.
                  2e kadootje is dat ik ook nu gebruik kan maken van hi-force flits bij manueel ingestelde sluitertijden wat voorheen analoog ook al niet werkte.
                  Komt daarbij dat inmiddels de herlaadbare batterijen er door de jaren heen zo op vooruit is gegaan qua ergonomie dat het je steeds in staat stelt om altijd volle te gebruiken en van die dure alkalines af te zijn.
                  Tja, ik moet zeggen dat die flits plotseling en toch wel erg verrassend na 12 jaar een serieuse meerwaarde heeft gekregen ..............en dat in de wereld van de fotografie waar dezer tijden je spullen na 2 a 3 jaar terechthoren in het museum, toch wel best grappig
                  Amai, da's de eerste keer dat ik hoor dat Canon nog iets in het gamma had dat compatibel is met de recentste bodies
                  'k Heb zo toch al wat lenzen gezien die niet meer passen op recente cams. Een 55 Micro Nikkor daarentegen gaat nog altijd op een D70...

                  Maar met zo'n antwoord is dromer niet vooruit.

                  Je kan die flits normaal wel nog gebruiken, als je hem maar op de M mode instelt. (bij een SB-28 kan dat, weet niet of Metz dit ondersteund)

                  Je moet dan manueel ISO en diafragma instellen op de flits, en de D70 via het menu Opnames instellen op flits-manueel. Het is langs de andere kant PITA (ik ga dit woord hier niet uitleggen, zoek maar effe op het internet) om op die manier te werken.

                  Ik vind het ook spijtig dat Nikon is afgestapt van hun D-TTL meting, en zijn overgestapt op het i-TTL systeem, maar het is nu eenmaal zo. i-TTL biedt zo een aantal extraatjes, en levert normaal een beter flitsresultaat op.

                  Er zijn nu ook al andere fabrikanten dan Nikon die dergelijke flitsers aanbieden voor de D70 (was het nu Metz?), dus de prijs is dan ook weer aanvardbaarder.

                  Comment

                  Working...
                  X