Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB 800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB 800

    Hi

    Ik plan een nieuwe flash te kopen, een SB600, of liefst nog een SB800, denk ik zo.

    Welke de "beste" is is me niet duidelijk, behalve dat het richtgetal verschilt.

    Wat er bij de BS800 meer geleverd wordt dan bij de SB600 is met al evenmin echt duidelijk uit de info van nikon.

    Maar, voornamelijk, de prijzenslag rond die dingen. Buitenland 375, maar in België vind ik ze niet tegen die prijs ... wie wel?
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

  • #2
    Re: SB 800

    Peter, hier kan je een tabelletje vinden met de belangrijkste verschillen :
    http://www.bythom.com/flashcompare.htm o.a. helemaal onderaan wat er bij zit.
    D7000 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: SB 800

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
      Hi

      Ik plan een nieuwe flash te kopen, een SB600, of liefst nog een SB800, denk ik zo.

      Welke de "beste" is is me niet duidelijk, behalve dat het richtgetal verschilt.

      Wat er bij de BS800 meer geleverd wordt dan bij de SB600 is met al evenmin echt duidelijk uit de info van nikon.

      Maar, voornamelijk, de prijzenslag rond die dingen. Buitenland 375, maar in België vind ik ze niet tegen die prijs ... wie wel?
      Peter,
      De SB800 voor 379 euro in Keerbergen bij otto. Heb hem daar ook gaan halen.
      Nikon body's plus wat Nikkor glas.
      Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

      Comment


      • #4
        Re: SB 800

        Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
        Peter,
        De SB800 voor 379 euro in Keerbergen bij otto. Heb hem daar ook gaan halen.
        http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm
        idd, heb de mijne ook via Otto...379 + 6 euro verzending = 385 euro !
        word netjes aan de deur afgeleverd via DPD koerierdienst...

        btw als je voor 'n flits gaat, neem dan direkt de SB800

        Comment


        • #5
          Re: SB 800

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha
          idd, heb de mijne ook via Otto...379 + 6 euro verzending = 385 euro !
          word netjes aan de deur afgeleverd via DPD koerierdienst...
          Hoe lang duurt dat zo tussen de bestelling en de effectieve levering?
          En heb je vooraf betaald of pas nadat je de flitster ontvangen hebt?
          Ik vind dergelijke informatie niet direct terug op hun website...

          seppuku.

          Comment


          • #6
            Re: SB 800

            Ik ben ook aan het rondzien voor een nieuwe flits, maar weet ook niet goed welke te nemen, heb ook naar de nieuwe van Sigma gezien, deze zijn wel een stuk goedkoper en ook iets krachtiger, maar is het beter om wat meer te geven aan die van Nikon, of zijn deze van sigma ook goed?
            Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
            www.bartvo.be

            Comment


            • #7
              Re: SB 800

              Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
              Hoe lang duurt dat zo tussen de bestelling en de effectieve levering?
              En heb je vooraf betaald of pas nadat je de flitster ontvangen hebt?
              Ik vind dergelijke informatie niet direct terug op hun website...

              seppuku.
              kheb de mijne vrijdag besteld en maandag is die geleverd...ze was op voorraad dus ik vermoed niet langer als 2 werkdagen...
              neem gewoon telefonisch kontakt op en al je vragen worden beantwoord...

              Comment


              • #8
                Re: SB 800

                Edmond, binnekort ga je dan wel je signature mogen veranderen hé
                Metzers erelid, tja...
                In den tijd kocht je liever een 54MZ3 dan een FL40 ( wat was dat ook alweer ?)
                Saluti,

                Pascal

                Comment


                • #9
                  Re: SB 800

                  Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                  Edmond, binnekort ga je dan wel je signature mogen veranderen hé
                  Metzers erelid, tja...
                  In den tijd kocht je liever een 54MZ3 dan een FL40 ( wat was dat ook alweer ?)
                  no problemo...

                  Comment


                  • #10
                    Re: SB 800

                    Als eerste flits zou ik een SB600 nemen. Als tweede een SB800. Reden : SB600 kan enkel slave zijn en geen master. Je eerste flits als master inzetten heeft geen zin, want je hebt geen slaves... Dus je zet de eerste flitser in als master (zonder slaves) OF als slave. In het tweede geval wordt de uitklapflits van je camera de master.
                    Enfin, dat is de reden waarom ik een SB600 heb gekozen en niet de SB800....
                    Maar al deze info kon je eigenlijk al lezen op mijn site...

                    Groeten,

                    Sim.
                    natwork.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: SB 800

                      nat, je site werkkt niet??? ;(
                      een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                      Comment


                      • #12
                        Re: SB 800

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
                        nat, je site werkkt niet??? ;(
                        Deze flitser wordt geleverd met Speedlight Stand AS-19 - Kleuren Filter Set SJ-800 (FL-G1 en TN-A1) - Diffusion Dome SW-10H (soort Omni-Bounce) - Soft Case SS-800 en een Quick Recycle Batterij houder SD-800 (fvoor één R6 (AA) - batterij)

                        De batterijen dienen apart gekocht te worden. Een Sanyo oplaadbare batterijset van vijf stuks heeft u al voor 12.90 Euro
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: SB 800

                          als 1e flits zou ik de sb600 nemen later eventueel de sb800. tenzij je natuurlijk meer power nodig hebt of als je de stoboscoop functie nodig hebt.

                          De SB800 als master heeft pas echt zin als je minstens 3 flitsen hebt omdat je ze dan in aparte groepen kan aansturen, waarbij je op elke groep apart kan instellen hoeveel stops ze onder of over belichten. Als je de SB800 als master gebruikt, doet hij ook alleen maar dat. Tenzij het doorgeven van de belichtings info doet hij eigenlijk niets, en werkt niet actief mee aan de belichting. Eigenlijk speelt hij dan gewoon een (heel) duur gesofisticeerd kabeltje.

                          de sb 600
                          heeft een staander
                          heeft een tasje

                          sb800
                          heeft staander
                          heeft tasje
                          omnibounce kapje (kost 25 euro)
                          heeft kleuren filters (gebruikt ge da wel)
                          heeft een quick recycle batterij houder (sb 600 heeft dit niet want die recycle time is soieso al sneller dan die van de 800)

                          lees ook eens deze site
                          http://www.kenrockwell.com/nikon/sb600.htm

                          Comment


                          • #14
                            Re: SB 800

                            Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
                            Peter,
                            De SB800 voor 379 euro in Keerbergen bij otto. Heb hem daar ook gaan halen.
                            http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm
                            De SB600 staat hier 369 Euro. Lijkt me niet kosher!
                            http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm
                            Last edited by Jokke; 4 januari 2005, 19:51.
                            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                            Comment


                            • #15
                              Re: SB 800

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jokke
                              De SB600 staat hier 369 Euro. Lijkt me niet kosher!
                              http://www.sdcard.be/Nederlands/Begin.htm
                              Die prijs van de SB800 is idd schrikwekkend laag. De aankoopprijs excl btw van de 800 is immers ongeveer 410 euro dacht ik

                              Comment

                              Working...
                              X