Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 sluiter levensduur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 sluiter levensduur

    Op DPreview heeft iemand zijn shutter over de limiet geholpen. 119.457 fotos op net geen 100 dagen

    Wel leuk om te zien dat die limiet toch wel een pak boven de vooropgestelde 40000 zit.

    Is er hier al iemand eens over de 10.000 geweest?

    EDIT: even handig: de link: crazy shooting @ dpreview
    Last edited by StevenVW; 22 oktober 2004, 21:20.
    Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

  • #2
    Re: D70 sluiter levensduur

    Op 100 dagen. Das 1200 foto's per dag aan 8 uur per dag is dat 150/h of 2,5/min of elke 24sec een foto.

    Ik weet het. Die had zijne D70 in ne flitspaal gestoken. Aan gem €100 per overtreding, dan heb hij meer dan zijn geld opgebracht

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: D70 sluiter levensduur

      Mmm OK dan kan ik dus nog 115.416 foto's trekken voor die van mij het begeeft.

      Aan het huidige tempo van 19,8 foto's per dag, kan ik dus nog 5.829 dagen verder voor hij het begeeft

      Ben ik even gerust nu ik weet dat ik nog 16 jaar verder kan
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Re: D70 sluiter levensduur

        Heb je de side van die gast al eens bekeken? http://www.pbase.com/billmcintyre
        Die moet wel in een honden-asiel werken! Alhoewel, als ge 1200 foto's per dag moet trekken zal er van werken niet veel in huis komen.

        Geert
        BD0316BE
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: D70 sluiter levensduur

          Huuu ?
          Limiet van 40000 sluitingen ? Dat zou willen zeggen dat mijn D70 het na een dik jaar zou begeven ? De teller staat nu op 10389. Te rekenen vanaf 4 juni 2004. Dat is 4.5 maand. Indien ik de regel van 3 zou toepassen kom ik op 17.3 maanden. Met de tellerstand van 119457 kom ik aan 51 maanden, zijnde een dikke 4 jaar. Komaan zeg. Dat wist ik helemaal niet ! Dat wordt dan wel een hele dure hobby als je alle 5 jaar een nieuw toestel moet kopen. Of kan dat tegen een redelijke prijs vervangen worden ?
          natwork.be

          Comment


          • #6
            Re: D70 sluiter levensduur

            @simatix

            tegen dan is de d70 gratis verkrijgbaar wanneer je enkele foto's digitaal laat afrdukken. DUs, geen erg.
            Ik heb zopas besloten ietske minder fotokes te nemen
            (Gelukkig kunnen besluiten herroepen worden wegens overmacht )
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: D70 sluiter levensduur

              Dat is 1 situatie... ik zou dat aantal dus niet als standaard nemen.
              De sluiter van mijn cam ging eraan na 7300 foto's, terwijl die volgens de constructeur gewaarborgd wordt voor 60à70K... Maar ook dat is een uitzonderlijke situatie...

              Schiet gewoon lekker door, en maak je daar geen zorgen over... dat helpt toch niet, want als ie kapot moet, dan gaat ie ook kapot...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: D70 sluiter levensduur

                Oorspronkelijk geplaatst door simatix
                Huuu ?
                Dat wordt dan wel een hele dure hobby als je alle 5 jaar een nieuw toestel moet kopen.
                Tegen durf je je al lang niet meer buiten te vertonen met zo'n ouderwetse bak .
                JM
                Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

                Comment


                • #9
                  Re: D70 sluiter levensduur

                  Mijn optelsom is natuurlijk wat overdreven, want het aantal gemaakte foto's / maand zal wel zakken omdat je in het begin foto's trekt als een halve zot. Maar toch. Mijn prosumer cameraatje heeft daar dan weer geen last van wegens geen mechanische sluiter (toch niet dat ik weet). Het fotograferen is voor mij enkel hobby. En wat met de professionele toestellen ? Die moeten toch ook lang meegaan ? Hebben die dan dezelfde beperking ?
                  Het gevoel dat ik hieraan overhou is eigenlijk wel redelijk wrang. 40.000 bewegingen. Dat is toch niet veel ? Ik zit in de electriciteit/electronica branche. Daar schakelen relais (dat zijn ook mechanische dingen die weg en weer gaan) zonder probleem een miljoen (!) keer.
                  Enfin. Op het moment dat em (mijnen D70 dus) breekt hoor je wel van mij. EN als dat zeer binnenkort gebeurt is het kot te klein.
                  natwork.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 sluiter levensduur

                    simatix,

                    Het bewegen van een relais kun je moeilijk met een sluiter met daarvoor nog een spiegel vergelijken. Misschien kun je het beter met een kleine contactor vergelijken en die zal ook wel geen miljoen keer schakelen.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70 sluiter levensduur

                      ik denk dat het ook veel eraan ligt hoe het toestel behandelt wordt. Stel dat je in zon dun tasje hebt zitte en ze zet hem altijd hard neer, en in vooral stoffige gebieden werkt dan zal de sluiter denk ik sneller stuk gaan. Maar ik denk bij gewoon normaal gebruik zoals we allemaal doen dat we er eigenlijk geen schrik voor moeten hebben. een cameraad van mij zit aan de 28.795 foto's dus die zou eigenlijk al moete gaan uitkijken??? ik geloof daar weinig van eerlijk gezegt. Maarja stel dat het zo is dan krijgt ge misschien bij 2 pakken waspoeder een Nikon D2x

                      greetz,

                      Joris
                      Back in full force!!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70 sluiter levensduur

                        Pak die cam, trek fotos en zeik niet over de sluiterlevensduur. Bekijk het zo, als ie na 10 jaar nog heel is, heb je dan wel genoeg fotos gemaakt?
                        Waarschijnlijk is de camera al weer weg voordat je de sluiter verslijt.
                        En een sluiter kost niet zoveel, ik dacht bij Canon rond de 2-300€.
                        happy shooting!!

                        Comment

                        Working...
                        X