Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm Finepix S7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm Finepix S7000

    heb sinds een paar dagen deze camera,maar alle foto`s zijn donker die ik maak de camera staat op de autostand zelfs met flits zijn ze donker.
    wie wil me een beetje op weg helpen met de instellingen.
    ruud

  • #2
    Re: Fujifilm Finepix S7000

    heb de camera ongeveer een half jaar, de problemen die je schets zijn mij onbekend hoor nooit problemen gehad er mee.
    zeker als hij op auto staat moeten er geen problemen zijn.
    mischien is er iets mis met de camera, heb je hem nieuw gekocht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm Finepix S7000

      Ik heb er ook zo ene en heb dit ook nog nooit gehad. Ik werk(te) wel echter meestal in P mode ipv Auto, daar je in P mode veel meer controle mogelijkheden hebt.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm Finepix S7000


        genomen in de autostand de camera is nieuw.
        ruud

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm Finepix S7000

          die foto is toch niet te donker volgens mij. Je hebt scherp gesteld op de gordijn en tegenlicht. Buiten is dus alles goed verlicht maar binnen dus niet.
          Volgens mij is dat normaal...
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm Finepix S7000

            Oorspronkelijk geplaatst door ruud

            genomen in de autostand de camera is nieuw.
            ruud

            Het beeld dat U hier post is een tegenlicht opname, die vrij correct belicht is in de lichte delen en uiteraard donker is in de rest. Dit is ook perfect normaal omdat het licht in je lens valt en daarom tegenlicht genoemd wordt. Normaal kijken we er naar dat we het licht in de rug hebben zodat het aanwezige licht ons onderwerp kan "verlichten". In beperkte mate kan je met deze omstandigheden een deel oplossen door een invulflits te gebruiken.

            Maar ik voel ergens dat je nie veel "fotobagage" meedraagt, dus zou ik me vooral in het begin beperken tot gemakkelijke omstandigheden.
            Probeer eens een opname te maken buiten, met voldoende licht en met het licht in de rug. Gebruik voorlopig de automatische modus tot je meer weet van de mogelijkheden. Post deze opname is en we zullen dan is zien of je daar ni van tevreden bent.
            Last edited by Digipics357; 22 oktober 2004, 10:50.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm Finepix S7000


              op zich ben ik ben tevreden over deze foto,maar toch denk ik dat het veel kan met deze camera.
              ruud

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm Finepix S7000

                En voor dit soort foto's hebben ze dus fotobewerkingsprogramma's uitgevonden...




                Maar , zoals Digipics al opmerkte , is het misschien verstandig om eerst wat basis-elementen uit de fotografie te bestuderen. Er is genoeg informatie te vinden over diafragma , sluitertijden , ISO waarden , invulflitsen etc etc

                bijvoorbeeld :

                Basisicursus Digitale Fotografie

                Succes in ieder geval !
                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm Finepix S7000

                  Ruud,
                  Als jij het bovenste gedeelte van foto1 veel te donker vindt, en foto2 lijkt goed...

                  Zou het kunnen dat jouw monitor versleten is of slecht afgesteld?

                  Welke monitor heb je?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm Finepix S7000

                    heb een ctx monitor en moet zeggen is niet veel meer maar waar het mij op gaat,ik had eerst de hp 850 en daar waren de foto`s altijd scherp en helder
                    en met deze camera op autostand vind ik ze zo donker.
                    ruud

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm Finepix S7000

                      Even naast de kwestie, nu heb je een fuji.

                      Foto 1, bovenste gedeelte lijkt op mijn monitor (redelijk) goed belicht.
                      Foto 2 is overbelicht.

                      De foto(2) die Hanske bewerkt heeft lijkt weer op mijn monitor goed belicht.
                      Dus waarschijnlijk op die van Hanske ook.

                      Als er nu een paar posters willen reageren kunnen we met zekerheid achterhalen of er met jouw monitor iets scheelt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm Finepix S7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door warre
                        Foto 1, bovenste gedeelte lijkt op mijn monitor (redelijk) goed belicht.
                        Foto 2 is overbelicht.

                        De foto(2) die Hanske bewerkt heeft lijkt weer op mijn monitor goed belicht.
                        Dus waarschijnlijk op die van Hanske ook.
                        zo is het ook bij mij dus...
                        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm Finepix S7000

                          bij mij is de tweede prima.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm Finepix S7000

                            Bij mij ook.
                            Ruud verwart hier ook twee zaken scherp en onderbelicht, die niet met elkaar te maken hebben. Een goed belichte foto kan scherp of niet scherp zijn. Een scherpe foto kan over, onder of juist belicht zijn.
                            Ruud, je S7000 staat toch op het rode AUTO niet op A?

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fujifilm Finepix S7000

                              ja deze foto`s zijn genomen op de autostand wat ik wil gewoon is goede en scherpe foto`s maken, misschien is mij kenis niet voldoene voor dit toestel.
                              Maar in de autostand moet het toch lukken.
                              ruud

                              Comment

                              Working...
                              X