Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect en wat voor externe flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect en wat voor externe flitser

    Een nadeel van compact-camera's is dat ze bijna allemaal last hebben van het rode ogen effect. Noem mij de camera's die er het beste uitspringen op dit gebied.

    Welke voordelige externe flitser raden jullie aan voor de CANON G6
    Last edited by Allagamma; 25 oktober 2004, 16:46.

  • #2
    Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

    iedere camera met ingebouwde flits zal dat hebben.
    Hoe dichter uw flits tegen de lens hoe meer rode ogen.
    Dus ... zoek er een waarvan de flits zo hoog mogelijk boven de lens staat

    Comment


    • #3
      Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

      zoek er een waarvan de flits zo hoog mogelijk boven de lens staat
      of zoek er ene waar ge een externe flits kunt opzetten, dan zijn die rode ogen ook verleden tijd
      Fuji Digitaal fototoestel

      Comment


      • #4
        Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

        op mijn toestel zit een anti rode ogen instelling, en als er toch rode ogen zijn in de opname kan je het toch later aanpassen,met foto shop of zoiets,ergens gelezen hoor weet niet eens hoe dat presies werkt, maar er zijn er hier op de site die het wel weten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

          Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen
          of zoek er ene waar ge een externe flits kunt opzetten, dan zijn die rode ogen ook verleden tijd
          precies! Om echt van het probleem af te zijn is een externe flits bijna essentieel. Je kunt daartoe een camera kopen waar een externe flits op kan, maar er zijn ook lossse flitsers die reageren op het flitslicht van een ingebouwde flitser (slaafflitser/slave-flash). Deze laatste moet je dan wel op een beugeltje aan je camera vastmaken.

          Rode-ogen reductie werkt op zich wel, maar met 10 voorflitsjes is mijn ervaring dat het spontane er wel afgaat. Om maar niet te spreken over mensen die dan met de ogen dicht (tegen het felle licht) op de foto staan (maar dan heb je geen rode ogen ).

          Met een fotobewerkingsprogramma oplossen is ook een redmiddel, maar niet meer dan dat. Voor redelijke close-ups geen optie, want ik blijf het zien...
          www.lowspark.nl

          Comment


          • #6
            Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

            Oorspronkelijk geplaatst door Allagamma
            Een nadeel van compact-camera's is dat ze bijna allemaal last hebben van het rode ogen effect. Noem mij de camera's die er het beste uitspringen op dit gebied.
            Zelfs bij foto's genomen met een 10D (of om het even welke andere DSLR) en de ingebouwde flits zul je rode ogen krijgen. Dat is dus geen voorrecht van de compacts Reden is de korte afstand tussen flits en lens waardoor het licht rechtstreeks van de ogen op het beeldvlak terecht komt...

            Dat is de reden waarom bij een aantal SLR's de ingebouwde flits zo hoog mogelijk omhoog geklapt wordt, en bij een aantal wordt er zelfs geen meer ingebouwd...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

              Een fuji 6900 602 enz zou goed kunnen dienen omdat er een externe flits op kan; voor advies is het handiger als je zoombereik, pixels en budget opgeeft.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

                Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                Zelfs bij foto's genomen met een 10D (of om het even welke andere DSLR) en de ingebouwde flits zul je rode ogen krijgen. Dat is dus geen voorrecht van de compacts Reden is de korte afstand tussen flits en lens waardoor het licht rechtstreeks van de ogen op het beeldvlak terecht komt....
                Hallo,
                @ Cooma,
                ik heb me onlangs de eos 300d tweedehands aangeschaft en wat me opviel toen was dat ik met gebruik van de ingebouwde flits totaal geen last had van rode ogen .Dit vond ik zelfs zeer aangenaam daar mijn vorig toestel ( een minolta dimage z1) bijna allemaal "duiveltjes" toonde .
                Puur toeval of iets anders ??
                Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

                Comment


                • #9
                  Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

                  "Rode ogen" krijg je wanneer de flits weerkaats wordt op het netvlies van het oog.
                  Bij de 300D staat de flits veel hoger dan bij de 10D, daarom is de kans veel kleiner op rode ogen.
                  Er zijn maar vier manieren om rode-ogen-effekt te vermijden
                  1. niet flitsen in het aangezicht
                  2. voorflitsen: De bedoeling is om de aandacht te trekken van de persoon in kwestie, zodat de iris van het oog gaat samentrekken en wordt de flits niet meer weerkaatst op het netvlies. De opening van het oog is te klein.
                  3. Afstand van de lens tot de flits verhogen.
                  4. De flits naar het plafond draaien, zodat er geen rechtstreekse inval is op het netvlies.

                  Anders zal je moeten nabewerken en dat is ook geen drama.
                  Last edited by Hesy; 23 oktober 2004, 14:53.

                  hesy.be
                  BD0319BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

                    Ik verwijder de rode ogen met het programma "Red eye remover". Werkt heel eenvoudig en snel.
                    Jef H.
                    Sony DSC-S85 / Panasonic DMC-FZ7
                    www.pbase.com/jef_heylen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect

                      Ik heb vandaag zo'n 150 foto's gemaakt, waarvan meer dan 90% met een Sigma flitser op mijn 300D. Er zit geen enkele foto bij met rode oogjes . Met de ingebouwde flitser heb ik soms foto's met rode oogjes, maar dat is heel zelden.
                      Mijn vorige camera (Coolpix 880) was wat rode oogjes betreft een grote ramp . Daarmee was het bijna onmogelijk om flitsfoto's zonder rode oogjes te maken.

                      Zoek een prosumer camera waarop je een externe flitser kan zetten, en het probleem met rode oogjes is zo goed als onbestaande.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect en wat voor externe flitser

                        Oorspronkelijk geplaatst door Allagamma
                        Een nadeel van compact-camera's is dat ze bijna allemaal last hebben van het rode ogen effect. Noem mij de camera's die er het beste uitspringen op dit gebied.

                        Welke voordelige externe flitser raden jullie aan voor de CANON G6
                        Graag reageren ivm aanpassing inzake externe flitser.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect en wat voor externe flitser

                          Oorspronkelijk geplaatst door Allagamma
                          Graag reageren ivm aanpassing inzake externe flitser.

                          Als je een toestel gebruikt waarmee je de sluitertijd en het diafragma manueel kan instellen (maw. alle dslr's, de meeste prosumers en een paar compactjes) en waar uiteraard een hotshoe op zit (weer hetzelfde lijstje, behalve de Minolta's ), dan kan elke externe flitser dienst doen. Gewoon het diafragma op je camera kiezen in functie van de ingestelde ISO-waarde en de capaciteit van de flitser ( er staar altijd wel een schema op de flitser), de sluitersnelheid naar smaak instellen ( wel rekening houden met de kortste gesynchroniseerde snelheid, maar dat is meestal geen probleem bij een digitaal toestel. Mijn S7000 synchroniseert nog perfect op 1/1000 sec.)
                          Wil het het gemakkelijk hebben, dan moet jet idd een dedicated flitser hebben en die kosten wel een smak geld uiteraard. Maar dan heb je ineens TTL-flitsmeting en hoef je zelf niet te veel in te stellen. Sommigen zullen zeggen "het gemak dient de mens", maar wanneer je nog een "oude" electronenflitser liggen hebt, kan die gerust dienen. Enkel wat experimenteren om de juiste instellingen te vinden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect en wat voor externe flitser

                            Oorspronkelijk geplaatst door Allagamma
                            Graag reageren ivm aanpassing inzake externe flitser.
                            Aye aye sir! (salueert, hakken tegen elkaar ).

                            Maar goed. Voor gebruik op de G6 is de Canon 420EX is denk ik wat je zoekt. Nieuwprijs rond de 190 euro.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke prosumer camera heeft weinig rode ogen effect en wat voor externe flitser

                              Oorspronkelijk geplaatst door Allagamma
                              Een nadeel van compact-camera's is dat ze bijna allemaal last hebben van het rode ogen effect. Noem mij de camera's die er het beste uitspringen op dit gebied.

                              Welke voordelige externe flitser raden jullie aan voor de CANON G6
                              rode ogen ?

                              apple software i-photo, aanduiden rode ogen, 2 seconden en weg probleem, heeft niets met camera of opname te maken
                              laat u niets wijsmaken

                              mvrgr
                              pie

                              Comment

                              Working...
                              X