Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

38 mm of 28 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 38 mm of 28 mm

    Hallo,

    Ik zit te twijfelen over de A95 met 38mm lens van Canon en een toestel met 28mm lens zoals een s70 (wel wat langer sparen hiervoor)
    Maar ik had wel liever een toestel met batterijen ipv accu. Ik heb reeds enkele setjes van mijn A20 en ze zijn goedkoper.
    Maar als een 28 mm lens echt de moeite is ben ik wel geneigd om over te schakelen naar een accu.
    btw, doe je met een volle accu even lang dan met pakweg een set batterijen van 2300 mah? Heeft iemand hier ervaring mee?
    Het enige verschil dat ik weet is dat je met een 28mm lens bredere fotos kan nemen en dat die 38mm lens redelijk smal is. mijn A20 heeft een 35mm lens en dit valt wel mee. Maar ja ik heb het verschil met een 28mm lens nog niet gezien dus ik kan mij het verschil niet voorstellen.
    Zou iemand mij raad kunnen geven want nu wil ik met het toestel toch een langere tijd doen dan met mijn 2.1 MP A20. Ik denk dat je met een 5MP toch lange tijd goed zit qua megapixels. Toch al redelijk gedetailleerd vind ik, niet.

    Thanks,
    E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
    Allé als em gelukt is toch...

  • #2
    Re: 38 mm of 28 mm

    Vroeger had ik een Minolta D7 vanaf 28 tot 200 mm.
    Dit is een ideaal bereik.

    Op dit monent heb ik met de 24-70L een minimum van 24 * 1,6 mm = 38 mm.
    Voor 90 % van alle fotos is dit voldoende.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: 38 mm of 28 mm

      Mijn vorige camera had een 35mm en nu heb ik 28mm en is in mijn ogen echt de moeite waard.

      De ruimte in je foto's is gewoon veel mooier en de S70 is een pracht camera met zeer goede aanbevelingen.
      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #4
        Re: 38 mm of 28 mm

        het verschil tussen 35mm en 38mm is niet zo groot, dusals je nu tevreden bent met 35mm, mis je niet zo heel veel met 38mm.

        Wat fotografeer je? Als je veel landschap en stedentrips doet (en grote gebouwen op de foto zet), dan kan de 28mm zeer goed van pas komen. Maak je veel familiesnapshots, dan zou 38mm ook voldoende kunnen zijn.
        Doe je veel binnenfotografie in de huiskamer, dan zou 28mm weer handig zijn, omdat je dan net wat makkelijker een groepje mensen op de foto kunt zetten...
        www.lowspark.nl

        Comment


        • #5
          Re: 38 mm of 28 mm

          Oorspronkelijk geplaatst door Oberon
          Maar ik had wel liever een toestel met batterijen ipv accu. Ik heb reeds enkele setjes van mijn A20 en ze zijn goedkoper.
          Maar als een 28 mm lens echt de moeite is ben ik wel geneigd om over te schakelen naar een accu.
          Ik geef de voorkeur aan een Lithium-Ion accu. Bij een DSLR is er een exacte aanduiding van de overblijvende lading en Lithium-Ion heeft veel minder een geheugen effect dan NiMh zodat de accu wel op elk moment kan bijgeladen worden.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: 38 mm of 28 mm

            Thanks voor de replies.
            E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
            Allé als em gelukt is toch...

            Comment

            Working...
            X