Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

    Heeft iemand hier deze lens al ?

    Wat vinden jullie er van ?
    Focussnelheid ? Snelheid van de IS ? Scherpte wijd open ?

    Met welke Canon lenzen is deze vergelijkbaar ? L-niveau ? Of totaal niet ?
    Mark (300D)

  • #2
    Re: Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

    Ik heb 0 ervaring met deze lens. Het volgende is dus enkel theorie:

    Deze lens is de digitale versie van de 28-135 IS USM.
    Dus minstens gelijk of beter van kwaliteit maar geen L kwaliteit.

    De IS is de meest recente versie. Dus even goed als de 70-300 DO IS of de 70-200L f2,8 IS USM.

    Op 17 mm mag je zoals bij elke groothoek lens (ook L) wel wat CA verwachten.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

      Ik heb ze getest op een 300D en was behoorlijk onder de indruk van zowel de optische kwaliteit van de lens op zich als van de werking van de IS. Je krijgt niet het kontrast en de kleurweergave die je ongetwijfeld kent van je 70-200L, maar je zal nadien wel vinden dat je 18-55 kitlens een colaflesje is geworden.

      Wat mij betreft een absolute aanrader voor wie een compacte allround-lens wil en over een EF-S compatibel toestel beschikt. Ik ben dus meer dan verbaasd over de negatieve reacties die je op het web vindt met betrekking tot deze lens.

      Ik wil je eventueel enkele jpegs doormailen; heb ze hier wel ergens staan.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

        Ik werk al enkele weken met het objectief op een Canon EOS 20D en ben er zeer tevreden over. Het voelt heel degelijk aan en stelt zeer snel focus. Ik kocht er me een B+W filter bij (67 UV-haze filter Slim), ter bescherming van het objectief. De prijs van de filter was wel hoog, iets meer dan 80 euro (bij Grobet in Antwerpen), maar de filter is dan ook van een goede optische kwaliteit. Je kan wel het lensdopje van Canon niet meer gebruiken.
        Canon + enkele lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

          @ Pieter : graag hoor, mail maar door naar cyrox at pandora.be

          Wat vond je van de snelheid en het geluidsniveau van de IS, is deze van het niveau van de 70-200 zoals Jan veronderstelt ?
          Mark (300D)

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox
            Wat vond je van de snelheid en het geluidsniveau van de IS, is deze van het niveau van de 70-200 zoals Jan veronderstelt ?
            De IS is merkelijk stiller dan bij een 28-135 en ook efficiënter. Ik vond 'm aangenamer dan de 70-200IS; de 70-300DO heb ik nog niet gebruikt.

            Snelheid? Niet van het niveau van de 70-200/4, maar die is dan ook supersnel. Wel een tikkeltje sneller dan de 28-135, die ik persoonlijk niet traag vind (in tegenstelling tot sommigen), en vooral trefzeker (geen hunting, zelfs niet op 17mm).
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

              Hmmm, ik had hem al min of meer afgeschreven als kitlens voor mijn te kopen 20D... juist vanwege de slechte ervaringen die je op het internet vindt.

              Zou hij qua scherpte te vergelijken zijn met de Tamron 28-75/2.8 of komt hij niet in de buurt? Deze had ik nl voor mezelf (naast de kitlens) willen aanschaffen.
              Nikon D70 / CP880

              Comment


              • #8
                Re: Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

                Oorspronkelijk geplaatst door pascal s
                Zou hij qua scherpte te vergelijken zijn met de Tamron 28-75/2.8 of komt hij niet in de buurt? Deze had ik nl voor mezelf (naast de kitlens) willen aanschaffen.
                Nee, dat nu ook weer niet.
                Het is ook een heel ander type lens, natuurlijk. De 28-75 heeft een veel kleiner bereik en geen echte groothoekcapaciteit, wat betekent dat er veel minder compromissen in het spel zijn.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

                  Zou hij qua scherpte te vergelijken zijn met de Tamron 28-75/2.8 of komt hij niet in de buurt?
                  Tja, dat hangt ook van je techniek af natuurlijk, de IS zal in sommige omstandigheden onmiskenbaar bijdragen tot scherpere foto's.
                  Als we spreken van de laatste generatie IS zijn 3 of zelfs 4 stops te overbruggen, je kan zelf het rekensommetje wel maken.
                  Akkoord dat een langere sluitertijd bij bewegende onderwerpen geen voordeel oplevert, maar voor statische des te meer.
                  Mark (300D)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand ervaring met de nieuwe Canon 17-85 IS ?

                    Heb hem nog steeds niet maar hij komt er zeker aan die 17-85. Is bij mij zelfs een van de hoofdredenen om voor een 20D te gaan. Heb het tot nu toe zonder gedaan want dat lukte vroeger ook al maar mijn plezier van het foto's maken gaat met deze lens alleen maar groter worden. IS is voor mij ook erg belangrijk en vermits ie dezelfde IS heeft als de 70-300 DO weet ik dat ik uiterst tevreden ga zijn. En van de kwaliteit verwacht ik 28-135 niveau en dan ben ik ook tevreden.

                    Comment

                    Working...
                    X