Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geheugenkaart

    voor de Fujifilm Finepix S7000 kan ik volstaan met een gewone Compact Flash,
    of kan ik beter een Compact Flash Ultra II nemen.
    ruud

  • #2
    Re: geheugenkaart

    In blad Foto/Video 04 las ik vandaag een test over allerlei cards.
    Op de Nikon D70 na is geen enkele camera instaat de snelheid van de cards te benutten.
    Canon 300D 0,9 Mb/s
    Nikon D70 4,5 Mb/s als uitschieter .
    Gelukkig heb ik nog steeds geen snelle card gekocht hoewel ik dat al enige tijd
    van plan was.
    Hou je geld in je zak!!!!
    Slechts in belang van fabrikanten om met die super kreten te promoten.

    Comment


    • #3
      Re: geheugenkaart

      Oorspronkelijk geplaatst door ruud
      voor de Fujifilm Finepix S7000 kan ik volstaan met een gewone Compact Flash,
      of kan ik beter een Compact Flash Ultra II nemen.
      ruud
      gebruik gewoon:xd picture cart van Fuji,ben er zeer tevreden over.
      heb het zelfde toestel als u.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: geheugenkaart

        Oorspronkelijk geplaatst door aadg
        Nikon D70 4,5 Mb/s als uitschieter .
        En zelfs met die snelheid gebruik je nog niet eens volledig de mogelijkheden van de meeste kaartjes...

        Ik heb een ander filosofie: als het prijsverschil voor de kaartjes niet te groot is, ga dan voor de snelste. Misschien gebruikt je volgende cam wel de volle snelheid van dat kaartje, en dan sta je daar met je trage...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: geheugenkaart

          Ik zelf heb een Oly 5060 en bij meerdere oppnames kort achter elkaar merk ik echt wel het verschil. Heb een Sandisk Ultra II van 512 mb en een Apacer en Dane-Elec van 128 mb. De Sandisk laat met toe tot 10 foto's te nemen terwijl bij de andere kaarjes hij na 5 of 6 reeds stopt omdat hij ze niet snel genoeg wegschrijft. Dit zijn wel kaartjes van 1 a 1,5 jaar oud.
          Ook bij het uitlezen op de pc, wat ik rechtsreeks doe met een USB 2 kaartlezer merk je overduidelijk het verschil. Heb ook een xd kaartje 512 mb van Oly zelf ( de camera heeft een dubbel slot) en dit is ook trager dan de Sandisk.
          EOS 50D / 17-55mm 2.8 / 50mm 1.8

          Comment


          • #6
            Re: geheugenkaart

            Zo denk ik er ook over ! het gaat tenslote maar over enkele euro's dat je meer moet betalen he

            Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
            En zelfs met die snelheid gebruik je nog niet eens volledig de mogelijkheden van de meeste kaartjes...

            Ik heb een ander filosofie: als het prijsverschil voor de kaartjes niet te groot is, ga dan voor de snelste. Misschien gebruikt je volgende cam wel de volle snelheid van dat kaartje, en dan sta je daar met je trage...
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

            Comment


            • #7
              Re: geheugenkaart

              Inderdaad, in je fototoestel is de snelheid van geen belang.

              Om de foto's op PC te zetten, steek ik de kaartjes in de cardlezer van mijn PC. Dan is de snelheid wel van belang. Als je een Gig aan foto's op je PC wilt zetten, wil ik ook geen 20 min wachten.

              hesy.be
              BD0319BE

              Comment

              Working...
              X