Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijlader in Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijlader in Aldi

    Vanaf vandaag in de Aldi : Oplaadbare batterijen (dat is hier al aan bod geweest) maar ook een dijk van een lader. Ik heb deze morgen zo-een gekocht en het ding is echt super. Microprocessor gestuurd. Kan naar keuze eerst ontladen en dan laden. Heeft een speciale "regeneratie-mode" waarbij de batterij 3 maal wordt ontladen en herladen, dit om met nieuwe batterijen correct te starten, om batterijen die lang hebben stil gelegen opnieuw op niveau te brengen, of om het memory effect (vooral van NiCd) te verminderen. Daarbij wordt het laadprocess voortdurend gecontroleerd aan de hand van de spanning. (Oplaadbare batterijen hebben immers de eigenschap indien ze vol zijn, de spanning iets te laten stijgen, dat wordt gedetecteerd en als "batterij vol" aanzien.) Na het laden wordt overgeschakeld op druppel laden.
    Extra handig : kan aangesloten worden in de sigaren aansteker van de auto !
    En dat alles voor 10 euro !
    Er zullen er zeker nog zijn na vandaag, want iedereen ging buiten met de printer die ook vandaag in de Aldi stond. Ik was de enige deze morgen die met een lader naar buiten ging
    natwork.be

  • #2
    Re: Batterijlader in Aldi

    Even van de Aldi weg, in de carrefour staat er tevens ook nog een hele goede printer. Een Canon Pixma ..... ? voor dezelfde prijs ( maar die van aldi was een all-in-one)
    En tevens een tft van philips 19 inch voor 595 euro geloof ik.

    lijkt me een goede deal.

    grtz
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #3
      Re: Batterijlader in Aldi

      Waar doen ze het van, Je snapt niet hoe ze dat voor die prijs nog kunnen maken.
      Het meeste komt ook uit goedkoop produktie landen, maar dat mag tegenwoordig niet meer uitmaken.
      Onze buur heeft ook die lader weggekaapt en is er tevrededen over.
      De druppelstand werk naar behoren, wat niet altijd zo is als je er een koopt waar dat wordt gezegd.
      Ga je op stap... vergeet nooit je camera.
      Meer foto's in onze gallery >>

      Comment


      • #4
        Re: Batterijlader in Aldi

        ik heb die lader ook maar gekocht en 'n paar extra setjes...
        van de batterijen was ik al tevreden...de vorige setjes presteren gelijk elk ander merk

        maar over de lader heb ik mijn bedenkingen
        'n setje batt's erin geduwd en achter meer als 5 uur waren die nog niet op druppel-lading en ze waren ook zeer warm...
        laders met 1uur laadtijd geven nog niet zo'n warmte...
        anyway, 'n self-test gedaan volgens boekje en alles blijkt normaal ...

        kan misschien iemand met dezelfde lader al 'n gemiddelde laadtijd posten, want die zou ~ 3h30 moeten zijn...
        Last edited by w00ha; 23 oktober 2004, 15:54.

        Comment


        • #5
          Re: Batterijlader in Aldi

          Je kan er wel 4 batterijen insteken, maar ze worden slechts per 2 opgeladen.

          Comment


          • #6
            Re: Batterijlader in Aldi

            Oorspronkelijk geplaatst door notex
            Je kan er wel 4 batterijen insteken, maar ze worden slechts per 2 opgeladen.
            dat is ook nog zo iets vreemd, waarom laadt die niet 4 stuks gelijkertijd op...
            stel dat je dringend batt nodig hebt, dan moet je 3h30 wachten vooralleer hij aan het ander compartiment begint...
            met iedere lader kan je toch 2 of 4 batt gelijktijdig laden en evt vroegtijdig eruithalen als 't dringend is....raar ding

            Comment


            • #7
              Re: Batterijlader in Aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door notex
              Je kan er wel 4 batterijen insteken, maar ze worden slechts per 2 opgeladen.
              Bedoelen ze daarmee niet dat je alleen 2 of 4 akku's kunt laden, en niet 1 of 3?
              Dat is zo bij de meeste goedkope laders. De akku's worden dan per 2 in serie geschakeld om te laden. Dat zal goedkoper zijn, omdat ze dan maar 2 laadcircuits moeten inbouwen. Als er 4 akku's in de lader zitten, dan worden ze wel tegelijk geladen.

              De betere laders controleren de spanning van elke akku apart. Maar of dat uiteindelijk veel verschil uitmaakt, daar twijfel ik toch aan. Om een nikkel-cadmium of nikkel-metaalhydride akku te laden moet er toch maar gewoon stroom doorgestuurd worden, tot er een bepaalde spanning over de akku staat.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Batterijlader in Aldi

                Je kan inderdaad slechts 2 of 4 batterijen laden en niet 1 of 3. Ze worden steeds per compartiment geladen. Waarom het niet tegelijkertijd gebeurt zal te maken hebben met de zwaardere adaptor die daarvoor nodig zou zijn. Nu is de laadstroom van 800 mA slechts 1 maal nodig. Het volledig opladen van 4 stuks 2000 mAh AA cellen duurt dan ook 7 uur. Deze lader wordt dan ook niet verkocht als snellader hé.
                Wat ik inderdaad wel vind is dat wat lang gewacht wordt met afschakelen zodat op het einde de batterijen nogal warm aanvoelen. Ik vermoed een 45 Graden C. (Indien batterijen vol zijn wordt de laadstroom omgezet in warmte ipv van opgeslagen als energie). In hoeverre die 45C schadelijk is voor de batterij weet ik niet...

                Groeten,

                Sim.
                natwork.be

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijlader in Aldi

                  bij deze lader wordt ieder compartiment appart geladen...niet gelijktijdig dus en dat is juist het rare...staat ook duidlijk in de manual
                  stel: je steekt 4 batt in de lader, dan gaat dat compartiment waar je de eerste 2 batt insteekt eerst aan de laadcyclus beginnen...het rode lampje brand continue...
                  in het andere compartiment worden de 2 batt in wacht gezet...rode lamp knippert
                  van zodra het eertse vak geladen is en op druppel lading gaat, start het 2de...en dat is juist het rare, noem het tijdverspilling...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijlader in Aldi

                    @wooha
                    Indien beide compartimenten tegelijkertijd zouden geladen worden heeft het toestel 1600 mA nodig. Dus een dubbel zo grote netspanningsadaptor. Om de prijs te drukken....
                    Uiteindelijk is dit een goede "overnight" lader. Je steeks ze 's avonds erin en ze komen er 's morgens als verse broodjes uit.
                    natwork.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterijlader in Aldi

                      Even van de Aldi weg, in de carrefour staat er tevens ook nog een hele goede printer. Een Canon Pixma ..... ? voor dezelfde prijs ( maar die van aldi was een all-in-one)
                      De Canon Pixma i4000 is het model dat in de Carrefour staat en dit model heeft van PC Magazine (uitgave november 2004, vandaag ontvangen) in een test van 26 printers de vermelding gekregen van "Best Product".

                      Het model Canon Pixma i5000 is quasi identiek van uitzicht maar heeft een maximale resolutie van 9600 x 2400 dpi (kost een 50 € meer).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterijlader in Aldi

                        Oorspronkelijk geplaatst door simatix
                        @wooha
                        Indien beide compartimenten tegelijkertijd zouden geladen worden heeft het toestel 1600 mA nodig. Dus een dubbel zo grote netspanningsadaptor. Om de prijs te drukken....
                        Uiteindelijk is dit een goede "overnight" lader. Je steeks ze 's avonds erin en ze komen er 's morgens als verse broodjes uit.
                        Ik heb de lader ook en de voeding is één van 500mA. Nu heb ik ook Memorex lader, die enkel voor AA NiMh batterijen is. Hij laad ze alle 4, onafhankelijk op. De voeding hiervan is echter 1300mA, dus bijna 3x zo zwaar. TTZ zwaar in capaciteit want deze voeding is slechts half zo zwaar in gewicht dan die van Aldi. De reden is dat de Aldi voeding een traditionele voeding is(grote trafo 50Hz) en die van Memorex een veel modernere en compacte geschakelde voeding(kleine trafo 20-100kHz) zoals het soort in onze PC's
                        Dit verschil in technologie scheelt ook een groot deel in de prijs. €10 <-> €40
                        Dat neemt niet weg dat de Aldi voeding inderdaad een goede overnacht lader kan zijn en tevens een goede regeneratie lader kan zijn.
                        Ik heb al wel laders gezien waarmee je kunt onladen gevolgd door laden maar nog geen die deze cyclus 3x herhaald.

                        Al bij al is hij zijn €10 zeker waard en, indien je een snellader hebt, zoals de Memorex, is het een goede aanvulling om de batterijen na enkele "brute snelladingen" eens terug extra vitamientjes te geven door een regeneratie.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Batterijlader in Aldi

                          Misschien een heel domme vraag, maar kan het kwaad om de batterijen onmiddellijk na het laden, dwz als ze nog warm aanvoelen, in een camera of ander toestel te stoppen ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Batterijlader in Aldi

                            Het is altijd aangeraden de batterijen eerste te laten afkoelen.
                            Last edited by marcelv; 22 oktober 2004, 20:01.
                            Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                            Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Batterijlader in Aldi

                              Langs de andere kant is het altijd beter om geen "koude" batterijen te gebruiken. VB: in de winter, je reserve batterijen steeds in je binnenzak of broekzak steken, zodat ze een 20-30° zijn, ipv 0 of 5°.
                              Een "koude" batterij heeft een veel lagere capaciteit, plus dat ze eventueel in een warme camera kunnen beginnen conderseren en vocht kan je best zoveel mogelijk vermeiden.

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X