Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebeld met canon over 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebeld met canon over 20D

    Ik weet niet of ik nu een nieuw topic hier voor aan moet maken of niet.
    Dus, sorry als dat vervelend is.
    Als eerste is me duidelijk gemaakt dat de 20D net als de Mark II een beetje soft is, dus net of er een zacht/soft laagje overheen zit. Daar is dus niets aan te veranderen werd me verteld. Canon heeft hier bewust voor gekozen!
    Alleen binnen 9 dagen wordt een camera ongezien omgeruild DOA of zoiets
    Verder kon ik een afspraak maken om langs te komen in Roosendaal.En alle lenzen moest ik dan meebrengen. Heel keurig ik kon zo direkt een afspraak maken. Wat dat betreft alle lof. (het is me wel een end rijden vanaf de andere kant van Nederland jak).
    Als écht mijn camera niet goed is, dus dat deze echt fouten heeft waardoor je niet in staat bent correct te fotograferen wordt overgegaan op omruiling.
    Eerder niet. Desalniettemin wordt door hun wel alle moeite gedaan, want al mijn lenzen worden getest op de camera.
    Ik ga nogmaals het focus gebeuren testen en hierna neem ik een beslissing.
    Groet, Marijke/Orange

  • #2
    Re: Gebeld met canon over 20D

    Dat heeft te meken met de AA filter. Gewoon een beetje opscherpen met abobe elements en ze zijn weer in orde....
    Zo zou het toch moeten zijn

    Oorspronkelijk geplaatst door orange
    Ik weet niet of ik nu een nieuw topic hier voor aan moet maken of niet.
    Dus, sorry als dat vervelend is.
    Als eerste is me duidelijk gemaakt dat de 20D net als de Mark II een beetje soft is, dus net of er een zacht/soft laagje overheen zit. Daar is dus niets aan te veranderen werd me verteld. Canon heeft hier bewust voor gekozen!
    Alleen binnen 9 dagen wordt een camera ongezien omgeruild DOA of zoiets
    Verder kon ik een afspraak maken om langs te komen in Roosendaal.En alle lenzen moest ik dan meebrengen. Heel keurig ik kon zo direkt een afspraak maken. Wat dat betreft alle lof. (het is me wel een end rijden vanaf de andere kant van Nederland jak).
    Als écht mijn camera niet goed is, dus dat deze echt fouten heeft waardoor je niet in staat bent correct te fotograferen wordt overgegaan op omruiling.
    Eerder niet. Desalniettemin wordt door hun wel alle moeite gedaan, want al mijn lenzen worden getest op de camera.
    Ik ga nogmaals het focus gebeuren testen en hierna neem ik een beslissing.
    Groet, Marijke/Orange
    Last edited by Drill; 20 oktober 2004, 12:49.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

    Comment


    • #3
      Re: Gebeld met canon over 20D

      Oorspronkelijk geplaatst door orange
      Als eerste is me duidelijk gemaakt dat de 20D net als de Mark II een beetje soft is, dus net of er een zacht/soft laagje overheen zit. Daar is dus niets aan te veranderen werd me verteld. Canon heeft hier bewust voor gekozen!
      Ik dit dat verhaal dat de foto's bewust een beetje soft en onverzadigd uit de camera komen zodat de gebruiker naar eigen smaak sharpness en saturation kan toevoegen? Dat heb ik iemand inderdaad horen zeggen over de Mark II. Gewoon een kwestie van de sharpness in de camera hoger instellen lijkt me.
      Gijs
      Canon apparatuur

      http://gijsvo.fotopic.net/

      Comment


      • #4
        Re: Gebeld met canon over 20D

        Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
        Gewoon een kwestie van de sharpness in de camera hoger instellen lijkt me.
        Inderdaad, scherpte kan je aanpassen naar eigen smaak. Misfocus echter niet, maar dat kan Canon voor je oplossen - desnoods met een nieuwe body. Vandaar dat je heel goed moet testen (en kunnen aantonen ) dat de camera systematisch en buiten tolerantie verkeerd focust. Het probleem van Lapino...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Gebeld met canon over 20D

          Even een iets andere vraag over ETB in roosendaal , ik belde vandaag of ik langs kon komen om de sensor van mijn 10D te laten kuisen , hun antwoord , die moet je bij je dealer binnensteken in reparatie , dit kan 10 tot 15 dagen duren .

          Blijkbaar kan je met andere modellen er wel gewoon op wachten , iemand enige ervaring hier mee ? thx
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Re: Gebeld met canon over 20D

            Oorspronkelijk geplaatst door orange
            Als eerste is me duidelijk gemaakt dat de 20D net als de Mark II een beetje soft is, dus net of er een zacht/soft laagje overheen zit. Daar is dus niets aan te veranderen werd me verteld. Canon heeft hier bewust voor gekozen!
            Volgens Dpreview is dit niet correct. De 20D zou scherper moeten zijn dan de 10D.
            Merk wel op dat de 20D .jpg fotos iets softer worden vanaf ISO 800.
            Dus testen en vergelijken op ISO 100 of in RAW.

            In RAW kan ik GEEN enkel verschil vaststellen in scherpte tussen 10D en 20D.

            Jan.
            Last edited by Jan_10D; 20 oktober 2004, 16:12.

            Comment


            • #7
              Re: Gebeld met canon over 20D

              Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
              Even een iets andere vraag over ETB in roosendaal , ik belde vandaag of ik langs kon komen om de sensor van mijn 10D te laten kuisen , hun antwoord , die moet je bij je dealer binnensteken in reparatie , dit kan 10 tot 15 dagen duren .

              Blijkbaar kan je met andere modellen er wel gewoon op wachten , iemand enige ervaring hier mee ? thx
              Dat is het standaard antwoord dat je er vroeger ook al kreeg, toen ze nog niet onafhankelijk van Canon Europe werkten. Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben, of een 1-series body...
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Gebeld met canon over 20D

                Van softe beelden is bij mijn 20D absoluut niets te merken. In vergelijking met mijn oude 10D is de 20D echt stukken scherper.

                Dzjee, waarom reinig je de sensor niet gewoon zelf? Het is echt stukken minder gevaarlijk als Canon je wil doen geloven. Gewoon voorzichtig te werk gaan met de juiste spullen. Binnen 10 minuten heb je een brandschone sensor. Er zijn zat tutorials voor het reinigen van de sensor te vinden op het internet.

                Groeten,

                Richard
                Canon 1D MKIII, Canon 5D, Speedlite 580 Ex, 17-40/f4.0L USM, EF 24-105/f4.0L USM, EF 50/1.4 USM, EF 70-200/2.8L IS USM, 50-500/f4-6.3 EX APO HSM http://www.pbase.com/rdraer

                Comment


                • #9
                  Re: Gebeld met canon over 20D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                  Volgens Dpreview is dit niet correct. De 20D zou scherper moeten zijn dan de 10D.
                  Merk wel op dat de 20D .jpg fotos iets softer worden vanaf ISO 800.
                  Dus testen en vergelijken op ISO 100 of in RAW.

                  In RAW kan ik GEEN enkel verschil vaststellen in scherpte tussen 10D en 20D.

                  Jan.
                  Jan ik heb net gelezen bij Dpreview en over de review van de 20D, Daar zie ik niets staan dat de beelden bij de 20D scherper zouden zijn dan de 10D.
                  Wil je laten weten waar dit staat in de review over de 20D daar? Misschien heb ik eroverheen gelezen?
                  Wat ik schreef dat Canon bewust voor het softere beeld heeft gekozen net als bij de Mark II, dat is wat Canon mij vertelde.En dit zou komen door de chip-set.
                  In mijn vergelijk met de .jpg foto's van de 10D is het bij mij duidelijk te zien, dat mijn foto's van de 20D minder scherp zijn.
                  Ik heb aan Tubs gevraagd wat hij aan zijn instellingen veranderd had? Want na deze handelingen zouden ze scherp zijn. Nog niets gelezen over zijn instellingen. Dat zou ik graag weten misschien meerdere mensen die dit willen weten. Ik hoop het . En daarom nogmaals een oproep aan 20D bezitters die hun instelling t.a.v. scherpte etc in menu veranderd hebben. Willen jullie dit bekend maken please?
                  Ik heb mijn camera altijd in de creatief mode staan op Av (P/Tv/Av/M/A-dept), en dan gaat de camera automatisch op standaard staan, dus op parameter 2, zo staat in de handleiding.Dan staan dus alles op 0. Of lees ik dit verkeerd? Kan ik op de camera op SET 2 zetten in mijn creatief mode en deze dan b.v. alles op +1 zetten?
                  Ik weet dat ik veel vragen heb, sorry. Maar ik kan het enkel aan jullie vragen.
                  Uiteraard ben ik hier zeer dankbaar voor.
                  Over een uurtje zet ik mijn "focus" testen op m'n website bij DIVERSEN en wat foto's.De foto's van de 20D zullen achter de testen staan.
                  http://orange8.brinkster.net Bij interesse bij voorgaande adres te zien
                  Groet, Marijke/Orange
                  Degene die interesse hebben kunnen kijken. Ik laat ze een weekje staan en dan gaan ze er weer af. Wel even klikken op de kleine foto voor groter formaat

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gebeld met canon over 20D

                    Even een kort antwoord:

                    Parameter 2 is de meest SOFTE instelling die een 20D heeft.

                    Dit verklaart waarom uw fotos niet scherp zijn.

                    Stel uw 20D toch gewoon identiek in zoals uw 10D vroeger ?

                    Kan ik op de camera op SET 2 zetten in mijn creatief mode en deze dan b.v. alles op +1 zetten?
                    Dit is inderdaad de juiste oplossing.

                    Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 20 oktober 2004, 22:42.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gebeld met canon over 20D

                      Yep ik heb ook mijn eigen instelling gemaakt want parameter 1 is niet echt mijn smaak en parameter 2 gebruik ik niet want de voordelen die deze heeft heb ik al vrmits ik in RAW trek.

                      Ik heb dus een set aangemaakt voor de jpegs small die ik altijd gezamelijk neem met mijn RAW files met volgende parameters. contrast 0, sharpness +2, saturation +1, tone 0.

                      Nog niet zeker dat dit zo gaat blijven staan maar we zien wel. En ben er wel al meer tevreden van dan van parameter 1 en 2.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gebeld met canon over 20D

                        Oorspronkelijk geplaatst door orange
                        Jan ik heb net gelezen bij Dpreview en over de review van de 20D, Daar zie ik niets staan dat de beelden bij de 20D scherper zouden zijn dan de 10D.
                        Wil je laten weten waar dit staat in de review over de 20D daar? Misschien heb ik eroverheen gelezen?


                        Despite a two megapixel increase in pixel count (and hence a reduction in photosite size) the EOS 20D manages to deliver lower noise with better sharpness at higher sensitivities than the EOS 10D.
                        Jan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gebeld met canon over 20D

                          "Despite a two megapixel increase in pixel count (and hence a reduction in photosite size)"

                          Wat wordt daarmee bedoeld? Dat de grotere foto's van de 20D meer kwaliteitsverlies opleveren wanneer de foto's tot een voor fotosites werkbare grootte worden verkleind?
                          Gijs
                          Canon apparatuur

                          http://gijsvo.fotopic.net/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gebeld met canon over 20D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
                            Dat is het standaard antwoord dat je er vroeger ook al kreeg, toen ze nog niet onafhankelijk van Canon Europe werkten. Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben, of een 1-series body...
                            Gek toch,

                            Voor een CPS-pass kun je met 2 bodies 10D en 3 L-lenzen voldoen.
                            En met een CPS-pass zullen ze je wel binnen laten zeker?

                            Ik zal vlug m'n pass aanvragen vooraleer ze van mening veranderen.
                            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
                            LidNr. BD0211BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gebeld met canon over 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yaka
                              Gek toch,

                              Voor een CPS-pass kun je met 2 bodies 10D en 3 L-lenzen voldoen.
                              En met een CPS-pass zullen ze je wel binnen laten zeker?

                              Ik zal vlug m'n pass aanvragen vooraleer ze van mening veranderen.
                              Tja , maar iedereen is niet zo rijk om 2 bodys en 3L lenzen aan te schaffen he .
                              http://www.dullaert.net

                              Comment

                              Working...
                              X