Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacte camera die weinig ruis heeft op 400 ASA?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compacte camera die weinig ruis heeft op 400 ASA?

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een compacte camera die in staat is om zonder het gebruik van flash en op 400 ASA foto's met weinig ruis te maken. Tijdens concerten neem ik graag een aantal foto's maar ik wil de artiesten absoluut niet storen. Ik had vroeger een olympus E100RS maar die is veel te groot om onopgemerkt binnen te smokkelen.

    Lieftst meer dan 3x optische zoom, CF en Ni-MH batterijen.

    Heeft iemand van jullie zo'n toestel of kan er iemand mij er een adviseren?

    Hartelijk bedankt,

    Dirk
    Bodies: Fujifilm x-t3
    Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

  • #2
    Re: Compacte camera die weinig ruis heeft op 400 ASA?

    Dit wordt een moeilijke... En veel hangt er al vanaf wat je veel ruis noemt. Verder moet het een compact toestel zijn met meer dan 3 keer zoom...

    Misschien interessant om even op
    HTML-code:
    www.dpreview.com
    te kijken naar een aantal cams en de reviews even door te nemen...

    Ik heb een Fuji 602 en ben best tevreden van de ruis op ISO400, maar of je die cam nog compact kunt noemen...
    De ruis is een pak beter op een DSLR (sensor is groter en dat beperkt de ruis o.a.). Op mijn 10D durf ik zonder problemen overstappen naar ISO800 en zelfs naar ISO1600, maar die is al helemaal niet meer compact te noemen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Compacte camera die weinig ruis heeft op 400 ASA?

      Heb veel goeds gelezen en gezien over de nieuwe pentax optio 750z. (nog geen officiele 'revieuws' maar de mense die hem al hebben zijn erg tevreden en de ruis valt erg mee, zelfs bij 400.)
      Hij heeft 5 x zoom heeft veel mogelijkheden en is erg compact.
      Ben nog even aan het wachten met de aankoop in de hoop dat de prijs wat gaat zakken (nu € 650)
      Op http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1028 zijn er al enkele gebruikers die fotos gepost hebben.
      Groetjes!
      (Hij gebruikt wel sd memory)
      Last edited by ed33; 20 oktober 2004, 09:50.

      Comment

      Working...
      X