Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies ivm fotoscanner gevraagd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies ivm fotoscanner gevraagd!

    Ben in het bezit van een prachtige negatief - diascanner, nl de Minolta Dimage Scan Elite 5400 (wreed content daarover). Ik had me nu nog graag een degelijke A4-fotoscanner aangeschaft om afdrukken te kunnen inscannen, maar heb geen behoefte aan nog eens een scanner met raampjes voor negatieven en dias. Bestaat er zoiets degelijk en betaalbaar op de markt met ook de Digital ICE-technologie?
    Alle advies welkom!
    Bedankt bij voorbaat!

    Gr,

    sailor
    Lid: BD 0249BE
    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

  • #2
    Re: Advies ivm fotoscanner gevraagd!

    Ik heb hier een Epson Perfection 4870 Photo scanner staan die aan al mijn eisen als vormgever beantwoordt. Je kan er ook negatieven mee scannen, maar daarvan heb ik betere prestaties elders gezien (en dat heb jij dus niet nodig). Info: http://www.epson.be/nl/product/imagi...on_4870_photo/

    Ik heb nog een AGFA duoscan staan ook (van toen ze die nog maakten) en die heeft me voor gelijkaardige prestaties en veel langere scantijden meer dan het dubbel gekost dan de Epson 4870. Mij leek die prijs dus uitermate okee.

    Pittige anekdote: ik heb ooit 'ns een op film aangeleverde advertentie gescand, die voorheen in de drukkerij met een gigantisch dure scanner (ik dacht een Heidelberg) werd gedaan. Het drukwerk was beter met mijn aangeleverd materiaal.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Re: Advies ivm fotoscanner gevraagd!

      Oorspronkelijk geplaatst door vicberger
      Ik heb hier een Epson Perfection 4870 Photo scanner staan die aan al mijn eisen als vormgever beantwoordt. Je kan er ook negatieven mee scannen, maar daarvan heb ik betere prestaties elders gezien (en dat heb jij dus niet nodig). Info: http://www.epson.be/nl/product/imagi...on_4870_photo/

      Ik heb nog een AGFA duoscan staan ook (van toen ze die nog maakten) en die heeft me voor gelijkaardige prestaties en veel langere scantijden meer dan het dubbel gekost dan de Epson 4870. Mij leek die prijs dus uitermate okee.

      Pittige anekdote: ik heb ooit 'ns een op film aangeleverde advertentie gescand, die voorheen in de drukkerij met een gigantisch dure scanner (ik dacht een Heidelberg) werd gedaan. Het drukwerk was beter met mijn aangeleverd materiaal.
      Een Agfa Duoscan voor het dubbele van de prijs van een huidige Epson 4870??? Amai, mijn oud Studiostarreke heeft al zoveel gekost...

      Die 4870 is gewoon Wij hebben hier nog een 3200 photo staan, en die is ook al fantastisch. De 4870 voegt daar nog es een ietsjes hogere resolutie aan toe, nóg meer densiteit, en Digital ICE bij het scannen van negatieven en dia's.

      't Is wel geen goedkoopke... tegen de 500 euro

      Comment

      Working...
      X